۶۰۹۵۱
۹ نظر
۵۰۳۳
۹ نظر
۵۰۳۳
پ

گفتگو با مهدی یراحی خواننده تیتراژ «ماه عسل»

گرم و صميمي است، اين را جنوبي بودنش فرياد مي‌زند. مهدي يراحي جزو اتفاق‌هايي است كه فقط به دليل استعداد آهنگسازي كارهاي محبوب فراوان وارد دنياي موسيقي شد و كارهاي موفق آنقدر در كارنامه‌اش داشت كه به عنوان گزينه‌اي براي مصاحبه‌مان انتخاب شود.

گفتگو با مهدی یراحی خواننده تیتراژ «ماه عسل»
مجله زندگی ایده آل: گرم و صميمي است، اين را جنوبي بودنش فرياد مي‌زند. مهدي يراحي جزو اتفاق‌هايي است كه فقط به دليل استعداد آهنگسازي كارهاي محبوب فراوان وارد دنياي موسيقي شد و كارهاي موفق آنقدر در كارنامه‌اش داشت كه به عنوان گزينه‌اي براي مصاحبه‌مان انتخاب شود. نخستين آلبوم او با اسم آشناي «منو رها كن» سال 88 بدون حاشيه وارد بازار شد و حالا او با يك گام بلند آلبوم تازه‌اي در راه دارد اما اين‌بار قولش قول است. آلبوم مهدي يراحي اواخر تابستان در بازار موسيقي خواهد بود.

گفتگو با مهدی یراحی خواننده تیتراژ «ماه عسل»

ساختار‌شکنی کردم

امپراتور هم سبك آلبوم قبلي​ات را دارد يا از آن قالب خارج شدي؟

من تنوع در موسيقي را خيلي دوست دارم، درواقع براي همين هست كه موسيقي پاپ را انتخاب كردم و در آلبوم جديد شديدا در سبك خواندن و موسيقي خودم ساختارشكني كردم. شايد خيلي‌ها شگفت‌زده شوند، شايد هم خيلي از كارها را پس بزنند چون اين كارها خيلي متفاوت‌تر از آهنگ‌هايي است كه تا به حال از مهدي يراحي شنيديد.

منتظر اتفاقات خیلی خوبی هستم

مدت زيادي از انتشار آلبوم قبلي‌ات مي​گذرد وقول آلبوم تازه‌ات را خيلي وقت پيش داده بودي پس چرا اينقدر طولاني شد؟

طولاني شدن اين روند بيشتر به دليل اين بود كه مي​خواستيم كارها را همان‌طور كه ايده‌آل‌مان است، تهيه كنيم و از جهتي براي من خيلي مهم بود كه در آلبوم دوم اتفاق‌هاي تازه و خيلي خوبي بيفتد و بهتر از كارهاي قبل باشد و مخاطبان جديدي به مخاطبانم اضافه كنم. مجموعه اين عوامل باعث تاخير در انتشار آلبوم شد اما بي‌حرف پيش اين آلبوم به همت موسسه اکسير نوين، تهيه کننده آلبوم تا اواسط شهريورماه در بازار منتشر مي‌‌شود.

در آلبوم امپراتور از آهنگسازي دوستان هنرمندم بيشتر استفاده كردم اگرچه ۸۰درصد آلبوم كارهاي خودم هست ولي دوستان زيادي به جمع اين آلبوم تازه اضافه شدند كه شامل ۱۲قطعه است.

ماه‌عسلی هستم

امسال دوباره با تكرار اتفاق خواندن تيتراژ «ماه عسل» يا همان قطعه سازش سرزبان‌ها افتادي؛ اين انتخاب تو عمدي است يا اتفاقي؟

برگرديم به سال ۸۸ و اجراي اولين تيتراژ «ماه عسل» اولين بار از طرف احسان عليخاني به من پيشنهاد شد كه تازه با هم آشنا شده بوديم و اين آشنايي هم از طريق دوست مشترك ترانه‌سراي ما «روزبه بماني» شكل گرفت. همين آشنايي تجربه شيريني را از ماه عسل سال ۸۸ براي همه ما رقم زد و به لطف خدا قطعه «هواي تو» شنيده شد. دوباره سال ۹۰ اين اتفاق تكرار شد و اين‌بار قطعه «هرجاي دنيايي دلم اونجاست» توليد شد. از سال ۹۰ به بعد خيلي وقت‌ها براي توليد كاري با مشورت احسان آن را براي ماه عسل انتخاب مي‌كنيم و كنار مي‌گذاريم. بنابراين امسال هم كاري كه خودم ساخته بودم برايش ترانه نوشته شد و با بالا و پايين كردن آن وقتي ديديم كار خوب درآمده براي تيتراژ پاياني انتخابش كرديم. سبك اجراي اين تيتراژها مناجات‌مانند است.

می‌خواهم به سقف برسم

سقف آرزوهاي مهدي يراحي كجاست؟

سقف آرزوهاي من ماندنم است، اينكه ۴۰سال ديگر مخاطب امروز و حتي بيشتر را نگه دارم.

گفتگو با مهدی یراحی خواننده تیتراژ «ماه عسل»

اگر بخواهي از خودت چه در زندگي شخصي چه حرفه‌اي انتقاد كني چه مي‌گويي؟

من آبان ماهي هستم و گارد عجيبي در برابر انتقاد مي‌گيرم (باخنده) ولي به نظرم انتقادپذيرم اما اگر بخواهم انتقاد از خودم كنم احساسي بودنم است و به نظرم جاهايي تند مي‌روم. دوست داشتم يه كم خونسردتر بودم.

داستان خلق ترانه‌های ماندگار

دیگر باور داریم که اسم برخي گره خورده به ماه‌عسل؛ از احسان علیخانی گرفته تا مهدی یراحی، روزبه بمانی و... بی‌هیچ مقدمه‌ای داستان عاشقانه روزبه بمانی برای ماه عسل سال۹۰ را بخوانید.

مهدی یراحی، سال ۹۰ با کاری متفاوت و زیبا برای تیتراژ پایانی ماه عسل بر سر زبان‌ها افتاد. کاری که خودش آن را بزرگ‌ترین اتفاق موسیقی‌اش می‌داند. این قطعه که «هرجای دنیایی دلم اونجاست» نام داشت، سروده «روزبه بمانی» است، «فرزاد فتاحی» آن را تنظیم کرده و «رضا تاجبخش» نوازندگی پیانوی قطعه را بر عهده داشته است.

همدلی‌ انرژی مضاعفی به کار منتقل کرد

مهدی یراحی: این ترانه دو ماه قبل از ماه عسل ۹۰ ساخته شده بود. ترانه آن را که به من دادند به اين شکل و فرم نهایی که تولید شد، نبود. ما دفعات متعددی کار را تغییر دادیم و با اضافه و کم کردن بعضی جاهای شعر، آن را به شکل نهایی که شنیده شد، درآوردیم. البته در تمام این روند احسان علیخانی همراه ما بود. من سه ملودی برای این کار ساختم. ملودی اول که ساخته شد بچه‌ها بعد از شنیدن کار ترجیح دادند فضای کار کمی گرم‌تر باشد. بنابراین با تغییراتی آن را به شکل دیگری درآوردیم که بعد از تکمیل ملودی دوم و شنیدن آن ناخودآگاه دیدیم که کار شبیه یکی از کارهای قدیمی (امشب شب مهتابه...) از آب در آمد. تا اینکه ساخت ملودی سوم را شروع کردم و اتفاقا این بار هر سه ما با آخرین آهنگ ساخته شده موافق بودیم. اگرچه همه ما به ویژه احسان علیخانی و روزبه باز هم شک و شبهه زیادی در مورد خوب در آمدن کار داشتیم اما بازخورد فوق‌العاده آن همه چیز را برای ما عوض کرد.هيچ وقت فکر نمي​کردم چنين استقبال گسترده​اي از آن شود.برخلاف انتظارم نسل من این ترانه را از زبان و با صدای من پذیرفت و به جرات می‌گویم که تا به امروز این آهنگ محبوب‌ترین و البته جدی‌ترین کار من محسوب می‌شود.

هرکسی بنا بر حسی که از یک آهنگ و ترانه می‌گیرد، یک قطعه از آلبوم یک خواننده را بیشتر می‌پسندد و بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کند اما اينكه شاید بیشتر از بقیه به اصطلاح گل کرده و مورد توجه قرار گرفته، دلایل مختلفی دارد. ازجمله ترانه و ملودی‌ای که روی آن ساخته شده و از همه مهم‌تر حسی که من هنگام اجرای آن داشتم اما اصلی‌ترین عاملی که باعث می‌شود یک کار بیشتر بگیرد و اگر این عامل نباشد، هیچ اتفاق هنری‌ای نمی‌افتد، همدلی‌ای است که بین اعضای یک گروه وجود دارد که باعث می‌شود انرژی مضاعفی به کار منتقل شود تا بتواند مخاطب را جذب کند. درکنار اینکه ترانه‌سرا وخواننده و آهنگساز باید به لحاظ استاندارد و حرفه‌ای بتوانند کار قابل قبولی ارائه بدهند اما از همه مهم‌تر به عقیده من همدلی است که باعث ماندگاری یک اثر می‌شود.

خواننده برایم مهم بود

روزبه بمانی: این کار دقیقا جزو کارهای معنوی- اجتماعی بود که عاشقانه‌ترین تفسیر را می​توان از ترانه آن داشت. در این آهنگ از المان‌های عاشقانه برای تفسیر یک موقعیت معنوی استفاده شد. در واقع ترانه ترانه‌ای است که هرکس در آن باتوجه به موقعیت و شرایط خودش به لایه‌هایی از آن دست پیدا می‌کند. شما وقتی صدای یک خواننده را می‌شنوید اینکه چه کاری به او بدهید که با صدا، کاراکتر و شخصیت اجتماعی که به مردم می‌خواهد نشان بدهد همخوانی داشته باشد، خیلی مهم است.

گفتگو با مهدی یراحی خواننده تیتراژ «ماه عسل»

به‌زودی ...

قول اجراي زنده را خيلي پيش‌تر از اينها داده بودي؟ تصميمي براي اجراي كنسرت داري؟

من از روزي كه موسيقي را شروع كردم دوست داشتم زنده اجرا كنم و مدت‌هاست كه شوق و هيجان اجراي كنسرت را دارم اما بعد از آلبوم اولم بنا بر دلايلي اين اتفاق ميسر نشد اما بعد از اين قضايا حالا يك سال است كه قراردادي با شركت اكسيرنوين و تهيه‌كننده خوبم رضا خانزاده بسته شده؛ قرار است اين اتفاق به زودي بيفتد. طبق رايزني‌ها ممكن است اولين كنسرت قبل از انتشار آلبوم جديد باشد ولي قول نهايي اجراي زنده موكول مي‌شود به بعد از بيرون آمدن آلبوم جديدم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صداش خوب و دلنشینه

    • رکسانا

      کنسرتش که معرکه بود..........
      دم احسان و مهدی گرم

    • عسل

      خيلي دوسش دارم...صداشو قيافشو اخلاقشو...نازه قربونت برم الهي هر جا كه هستي سلامت باشي و با دل خوش زندگى کنى ....البوم هاتم همون جورى که دوست دارى باشن هميشه

    • رها

      خیلی دوسش دارم اینده خوبی رو واسش پیش بینی میکنم به نظر من یکی از خارق العاده ترین خواننده های پاپ ایرانی هستند ...از هر لحاظ هم بی نظیر هستن از لحاظ چهره.صدا استایل و...

    • رها

      خیلی دوسش دارم اینده خوبی رو واسش پیش بینی میکنم به نظر من یکی از خارق العاده ترین خواننده های پاپ ایرانی هستند ...از هر لحاظ هم بی نظیر هستن از لحاظ چهره.صدا استایل و...

    • ققنوس

      صدای فوق العاده ای دارد

    • عسل

      چرا انقدر منفی گرفته کامنت من??!!!!! هان?!!

    • باتو

      چقدر نازه

    • نیلوفر

      صدای خیلی زیبایی دارن.اهنگاشونم فوق العاده هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج