۶۰۹۵۷۳
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

واکاوی انگیزه ضارب مدیر مدرسه در جیرفت

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت به واکاوی علل و انگیزه ضارب ۱۶ ساله مدیر مدرسه در شهر بلوک از توابع جیرفت پرداخت و گفت: متاسفانه آگاهی افراد جامعه از قوانین و جرائم بسیار پایین است.

خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت به واکاوی علل و انگیزه ضارب ۱۶ ساله مدیر مدرسه در شهر بلوک از توابع جیرفت پرداخت و گفت: متاسفانه آگاهی افراد جامعه از قوانین و جرائم بسیار پایین است.

ماشالله ملایی اظهار کرد: در سومین روز از سال تحصیلی جدید، مدیر هنرستان امام صادق (ع) شهر بلوک از توابع جیرفت به تعدادی از دانش آموزان تذکر می دهد که به وضعیت موی خود سر و سامان دهند اما دانش آموزان به این تذکر مدیر بی اعتنایی کرده و مدیر مدرسه چاره کار را در کوتاه کردن بخشی از موهای دانش آموزان با قیچی می بیند تا از این طریق آنان را وادار به اجرای دستورش کند.

وی ادامه داد: اما یکی از دانش آموزان در مقابل این اقدام مدیر مقاومت و مدرسه را ترک و به منزل مراجعه و بلافاصله با یک تیغ موکت بر می گردد و مدیر را از پشت مورد هدف قرار داده که در نتیجه مدیر مدرسه مجروح و جهت مداوا به مرکز درمانی منتقل شد و خوشبختانه هم اکنون حال وی رضایت بخش است.

ملایی تصریح کرد: موضوع به پلیس گزارش می شود و زمانی که ماموران برای دستگیری ضارب اقدام می کنند متوجه می شوند وی از محدوده شهرستان جیرفت خارج و به یکی از شهرستانهای همجوار پناه برده است.

بی اطلاعی ضارب از عواقب عمل مجرمانه اش

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: با اشرافیت اطلاعاتی محل اختفای وی در یکی از روستاهای شهرستان همجوار شناسایی و همزمان ضمن تحت فشار قرار دادن خانواده اش، از آنها خواسته می شود در معرفی ضارب با پلیس همکاری کنند که نهایتا حدود یک هفته بعد خانواده وی مجبور می شوند با پلیس همکاری و ضارب ۱۶ ساله را تحویل پاسگاه انتظامی بلوک دهند که برابر دستور قضایی متهم ۷۲ساعت تحت نظر و پس آز آن راهی دادگاه خواهد شد تا در مورد او تصمیم گیری شود.

وی در خصوص علل و انگیزه این اقدام گفت: متهم در بازجویی اولیه در مقر پلیس، اعلام می دارد هنگامی که مدیر مدرسه قصد داشت موهایم را با قیچی کوتاه کند (خط خطی) دانش آموزان به من می خندیدند و این موضوع برایم غیرقابل تحمل بود و تحقیر شدم و مجبور به مقاومت شدم و نهایتا تصمیم گرفتم برای جبران این موضوع، مدیر مدرسه را مجروح کنم.

سرهنگ ملایی ادامه داد: وی در پاسخ به این سوال که آیا از عواقب چنین کاری و قانون و مقررات اطلاع داشتی و دست به این عمل زدی؟ پاسخ داد: خیر از عواقب کارم اطلاع نداشتم و چیزی از مقررات نمی دانم.

تحلیل کارشناسی علل و انگیزه ضارب ۱۶ ساله

وی گفت: در اینجا ذکر چند نکته حائز اهمیت است؛ نقش خانواده ها در این قضیه و قضایای مشابه حائز اهمیت است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که بیشتر خانواده ها فقط در فکر رفع نیازهای مادی فرزندانشان هستند و اصلا توجهی به نیازهای عاطفی و تربیتی آنان و دوستان و معاشرانشان ندارند و تصور می کنند همه این نیازها باید توسط مدارس تامین شود در صورتی که چنین تصوری اشتباه است.

وی ادامه داد: واقعیت جامعه امروز ما این است که هنرمندان و ورزشکاران به الگوی تمام قد بسیاری از نوجوانان و جوانان تبدیل شده اند و با کمال تاسف شکل پوشش و رفتارهای بخش قابل توجهی از این اقشار با فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی فاصله دارد و امروز در پس این اتفاق و اتفاقات مشابه باید این دسته از هنرمندان و ورزشکاران پاسخ دهند که چرا با رفتارهای نسنجیده خود موجبات چنین ناهنجاریهایی در سطح جامعه را فراهم می آورند؟

وی گفت: از رسانه های دیداری و همه کسانی که نابخردانه به چنین افرادی بها می دهند و پای آنان را به برنامه های پرطرفدار باز می کنند نیز سوال شود اکنون چه پاسخی دارند؟ در حالیکه هنرمندان و ورزشکاران فهیم و ارزشمندی داریم که گاها مورد بی مهری هم قرار می گیرند اما در مورد الگوسازی آنان تلاش چندانی صورت نمی پذیرد.

زنگ خطر بی اطلاعی جامعه به صدا در آمد

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت بیان کرد: نوجوانان و جوانان باید بدانند که هر محیط آموزشی، فرهنگی، ورزشی و... برای خود یکسری مقررات دارد و همه ملزم به رعایت این مقررات هستیم و گرنه سنگ روی سنگ بند نمی شود. این مقررات برای ایجاد نظم و انضباط و کمک به کیفیت عملکرد هر نهاد است بنابراین احترام به قوانین و مقررات برای همه ضروری است.

ملایی ادامه داد: نکته مهمی که دانش آموز ضارب به آن اشاره کرده این است که گفته از عواقب این کار اطلاعی نداشته و یکبار دیگر زنگ خطر را به صدا در آورده که امروز ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، تاریخی و سایر دروس مرتبط هر چند برای اخذ مدرک و یا رشته تخصصی مربوطه لازم و ضروری به نظر می رسند اما بخش اعظم محتوای این دروس جایی در زندگی ما انسانها ندارد و هیچ دردی از مشکلات جامعه امروز را حل نکره است.

وی افزود: پس نتیجه می گیریم ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان با هدف پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی از طریق برگزاری کلاسهای فوق برنامه یا اختصاص بخش کوتاهی از برنامه دروس تحصیلی به این امر با استفاده از کارشناسان نهادهای مختلف مانند پلیس، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری و... از نان شب هم واجب تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتر است به زاویه دردناک ولی واقعی این حادثه اشاره می کردید که متاسفانه به علت بی تفاوتی دولت و شیوع ناگزیر ان در بین مردم احترام و ارج نهادن به معلم و مربی از بین رفته است جسارت دانش اموز ۱۶ ساله از ناآگاهی به قانون نیست از بی ارزش انگاشته شدن نهاد مدرسه است و این یکباره رخ نمی دهد . بهتر است این سوال مطرح می شد که ضرب و شتم معلم در مدرسه رسانه ای نمی شود مرگ دبیر فیزیک خرم اباد مسکوت می ماند اما کمترین تنبیه دانش اموز هزاران بار رسانه ای می شود این عقده گشایی نیست؟؟؟

    • بدون نام

      کار اون دانش آموز کاملا اشتباهه در این که حرفی نیست، ولی چرا هیچ کس اشتباه معلم رو نمیبینه!

    • بدون نام

      ارامش روانی مردم وبلطبع ارامش روانی جامعه در گرو مدریت صحیح اقتصادی سیاسی واجتماعی جامعه است جامعه ای ارامش داردکه اقتصاد قوی وپویا داشته باشد نه جامعه ای که دران ارکان مهم اقتصادی ان بانکها ی ربا خوار ونزول ده است واختلاس وارتشاع دران حاکم است زمانی می توانیم از خانواذه ها انتظار راهنمایی وارشاد داشته باشیم که صدا وسیمای قوی وارزشمند داشته باشیم که احساس رسالت کند وخقوق عامه مردم وحقوق جامعه را تبلیغ کند درحال حاضر نماینده گان مجلس به حقوق خود وجامعه وملت واقف نیستند چه رسد به خانواده وچه رسد به یک جوان 16ساله منطقه محروم البته با عذر خواهی از مردم و نماینده گان قصد اساعه ادب نداشتم

    • بدون نام

      مدیر میتوانست یک آرایشگر بیآورد یک اطاق هم انتخاب میکرد تک تک سرشان را اصلاح میکرد نه در جمع که غرور آن نوجوان بدلیل تمسخر دیگر دانش آموزان شکسته شود اگر واقعا دلسوز بود : تشکر از اخبار داغ

      پاسخ ها

      • زارع

        بسیار عالی موافقم

    • مریم

      به جای کوتاه کردن مو اون بچه بهتر نبود یه کم تو تربیتش معلم کار میکرد و با متانت به بچه تذکر میداد و غرورشو نمیشکوند . چرا خلاف قانون آرایشگری کرده ؟

    • بدون نام

      رفتاربادانش آموزان توکشورمون رو با مطلبی که درمورد مدارس فنلاند (توهمین مجله وچند تیتر جلوتر)نوشتن، مقایسه کنید
      اونوقت میگن چرا هی تاسف میخورین!

    • اتابک

      متاسفانه برخی از به اصطلاح مدیران و ناظمان مدرسه ها حتی الفبای مدیریت رو نمیدونن و خیال میکنند هنوز عصر قجره که با تنبیه و تهدید و خرد کردن شخصیت یک بچه مدرسه ای میشه یک مدرسه رو اداره کرد. فقط باید تاسف خورد به حال همچین مخروبه ای که نام آموزش و پرورش رو یدک میکشه ...
      هر بلایی هم به سر این به اصطلاح مدیر اومده کاملا حقشه تا یه کم تربیت و ادب بشه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج