۶۰۹۵۸۳
۵۱۱۶
۵۱۱۶
پ

مبدا پیدایش انسان آفریقا بوده یا اروپا؟

درحالی که معمولا تصور می‌شود که هومینین‌ها -گونه‌ای که در نهایت منجر به انسان‌های امروزی شدند- از آفریقا ظهور کردند، یک تحقیق جدید ابن نظریه را دچار تردید می‌کند.

برترین ها: درحالی که معمولا تصور می‌شود که هومینین‌ها -گونه‌ای که در نهایت منجر به انسان‌های امروزی شدند- از آفریقا ظهور کردند، یک تحقیق جدید ابن نظریه را دچار تردید می‌کند. گروهی از محققان اخیرا دو مطالعه منتشر کرده اند که نشان می‌دهد انسان‌های اولیه ممکن است از اروپا سرچشمه گرفته باشند و نظریه ریشه‌های آفریقایی را که به زمان چارلز داروین برمی گردد رد می‌کند.
مبدا پیدایش انسان آفریقا بوده یا اروپا؟

تیم تحقیقاتی بین المللی دو مقاله منتشر کردند که به بالکان، به خصوص یونان به عنوان مبدا پیدایش انسان اشاره می‌کند. شواهد آن‌ها دو فسیل است، یکی متعلق به فک پایین از یونان با قدمت ۱۷۵. ۷ میلیون سال پیش و دیگری دندان آسیای بالا از بلغارستان که محققان قدمت آن را ۲۴. ۷ میلیون سال پیش یعنی دوران پیش از انسان تعیین کردند. دانشمندان معتقدند که آن‌ها متعلق به «Graecopithecus freybergi» هستند. این گونه چندصدهزار سال قدیمی‌تر از قدیمی‌ترین پیش از پیدایش انسان از آفریقاست، یعنی شش تا هفت میلیون سال.
مبدا پیدایش انسان آفریقا بوده یا اروپا؟

به نظر می‌رسد که انسان‌ها و میمون‌ها تا پنج تا هفت میلیون سال پیش ریشه‌های مشترکی داشته اند، اما این یافته‌ها نشان می‌دهد که این جدایی و انشعاب صد‌ها هزار سال زودتر در اروپا اتفاق افتاده است. کشف جدید آغاز تاریخ پیدایش انسان به ما اجازه می‌دهد تقسیم بندی انسان-شامپانزه را به منطقه مدیترانه نسبت دهیم. این یافته‌های تحقیقاتی از زمان چارلز داروین یکی از معتبرترین ادعاهای پالئوانتروپولوژی است که منشا انسان را از آفریقا می‌داند. مهم این نیست که به یک قاره ببالیم بلکه مهم این است که بدانیم ریشه‌های انسان کجای هستی ظاهر شده تا بتوانیم شرایطی که منجر به جدا شدن ما از اجداد مشترکمان با شامپانزه‌ها را پیدا کنیم. عدم داشتن این اطلاعات مثل داشتن یک جرم بدون صحنه جرم است. سرنخ‌های جدید در مورد تاریخ تکامل ما، یکی از بسیار کلیدهایی هستند که برای باز کردن راز منشا ما نیاز است. این تحقیقات نشان می‌دهد که ما هنوز چیزهای زیادی را باید کشف کنیم.
مبدا پیدایش انسان آفریقا بوده یا اروپا؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج