۶۰۹۶۰۶
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

تجمع مال‌ باختگان کاسپین در بلوار کشاورز

بیشتر از دو هفته است که هر روز تا پس از غروب و هنگام تاریکی جلوی ساختمان مرکزی قوه قضائیه تحصنی برقرار است. صبح که می‌آیید مردمانی را می‌بینید که با فلاکس چای، با قرآنی در دست یا کتاب، روی موکت یا روزنامه یا زیراندازی نشسته‌اند.

روزنامه شرق: بیشتر از دو هفته است که هر روز تا پس از غروب و هنگام تاریکی جلوی ساختمان مرکزی قوه قضائیه تحصنی برقرار است. صبح که می‌آیید مردمانی را می‌بینید که با فلاکس چای، با قرآنی در دست یا کتاب، روی موکت یا روزنامه یا زیراندازی نشسته‌اند. بالای سرشان یا جلوی پایشان مجموعه‌ای از پلاکاردها وجود دارد. با خواندن نوشته‌ها خیلی زود درمی‌یابید که از سرمایه‌گذاران مؤسسه مالی کاسپین هستند. همان‌هایی که اعتماد کردند و مبالغی را که داشته‌اند در این مکان که مجوز بانک مرکزی را داشته گذاشته‌اند تا بتوانند برای خود کمک‌خرجی داشته باشند.

بین آنها افرادي از طبقه‌های مختلف وجود دارد؛ معلمی که دریافتی خود را پس از بازخرید در اینجا گذاشته است. مادری که ارث و میراث به‌جامانده از همسرش را سپرده‌گذاری کرده تا بتواند هم خرج فرزندانش را بدهد هم سرمایه سالیان زندگی‌شان دچار مشکل نشود، دیگری اما ماجرایش دردناک‌تر است؛ خانمی که می‌خواهد سپرده‌اش را دریافت کند تا برای خرج بیماری فرزندش را روانه کشورهای دیگر کند.
وقتی پلاکاردها را بخوانید، درخواست‌هایشان از مسئولان بیشتر بر مبنای حمایت از آنان و بازگشت سرمایه‌شان است. روی یکی از آنها نوشته شده است کسر ١٠ درصد از اصل سرمایه و کم‌کردن سود بانکی از میانه ٩٤. فقط حساب کنید ٥٠‌ میلیون آن زمان را که با اعتماد در سپرده قرار گرفته و اکنون حداقل ٢٠ -٢٥ درصد آن کسر شده و قرار است دریافت شود. مال‌باختگان کاسپین از مردم و عابران درخواست کرده‌اند صدای آنان باشند. از قوه ‌قضائیه درخواست دارند از آنها حمایت کند. به بانک مرکزی یادآوری می‌کنند که مگر با اجازه و حمایتش این مؤسسه آغاز به کار نکرده است؟
در بین افراد مال‌باخته کاسپین هستند کسانی که همه دارایی خود را بربادرفته می‌دانند، اما انگار مسئولان همه آنان را صاحبان مبالغی پول اضافی می‌دانند که ازدست‌دادنش هیچ آسیبی به آنها نمی‌زده است. آنان در این دو هفته هر روز ساعات زیادی از وقت خود را در بلوار کشاورز می‌گذرانند، به امید رسیدگی. هر روز خبری از وضعیت آنها شنیده می‌شود، اما آن‌قدر امیدواری‌های الکی به آنان داده شده که شاید کمتر بتوانند باور کنند مثلا ایسنا دیروز خبر داد که پیگیری آخرین وضعیت حساب‌های کاسپین از مسئولان مربوطه از این حکایت داشت که دستور رفع انسداد حساب‌ها از سوی قوه قضائیه به دادگستری‌ها و محاکم کل کشور ابلاغ شده و شعب قضائی در تهران و شهرستان‌های مربوطه در حال صدور نامه برای رفع مسدودی هستند.
از این رو احتمال می‌رود در یکی، دو روز آینده همه حساب‌های کاسپین آزاد شود. درخواست شده که سپرده‌گذاران صبور باشند، امید داده شده که بعد از طی روال قانونی درباره ادامه تعیین‌ تکلیف حساب‌ها تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ اما اعلام نشده که واقعا کی و چگونه این مسئله حل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسلام مگرپولی دربانک ازشب تاصبح بچه میزاد یا کار می کند که میخوان سود بدن یا سود بگیرن تمام این پولها باید در زمینه کار و تولید بصورت قرض الحسنه باشد تا جوانان بی کار دارای کارشن وتولید ملی زیادشه یک درهم ربا برابر است با هفتادبار....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه تقصیر این بیچاره ها چیه...بانک بعنوان وکیل و سرمایه گذار کلان باید از این منابع استفاده کنه و در صدی از سود رو هم به اینها بپردازه...متاسفانه برنامه های اشتباه و مدیریت ناکارامد اقای سیف قدرت استفاده از این فرصت نداره و سردر گم شده...مطمئن باشید بانک های دولتی هم بزوری ورشکست خواهند شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج