۶۰۹۶۷۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

انتقاد از سالمندآزاری و پیری ستیزی در کشور

رئیس کنگره طب سالمندی با انتقاد از پیری ستیزی در کشور، گفت: متاسفانه سالمند آزاری در جامعه بسیار زیاد است.

خبرگزاری مهر: رئیس کنگره طب سالمندی با انتقاد از پیری ستیزی در کشور، گفت: متاسفانه سالمند آزاری در جامعه بسیار زیاد است.

دکتر مریم نوروریان در اولین همایش طب سالمندی و آلزایمر، اظهارداشت: دپارتمان طب سالمندی در سال ۹۱ در ایران تاسیس گردیده و امسال پنجمین سالی‌ست که افراد در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند . در حالی که این رشته حدود شصت سال پیش در کشور امریکا تاسیس شده است و اکنون ایران در ابتدای این راه است.

وی افزود: تقریبا ۱۰ درصد از جمعیت ایران سالمند است و این مرهون کنترل بیماری های قلبی و عروقی ست که باعث طولانی شدن عمر می‌شود.

نوروزیان اظهار کرد: در سال ۲۰۴۰جمعیت سالمندان ایران از کودکان کشور بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: تاسیس رشته طب سالمندی کافی نیست و باید روی زیر ساخت های فرهنگی کار کنیم . سالمندان گنجینه خردجمعی یک جامعه است و باید احترام سالمند را نگه داشت.

نوروزیان همچنین افزود: بیمه ها به به خوبی خدمات سالمندی را پوشش نمی‌دهند. وسالمندان نمی‌توانند از پس هزینه های خود بربیایید.

این متخصص بیماری های مغزی گفت: در حوزه توانبخشی هم فعالیت زیادی انجام نشده و خیلی وقت‌ها شاهد هستیم که مرگ یک سالمند با زمین خوردن آن شروع می‌شود.

نوروزیان تصریح کرد: سالمند آزاری بسیار زیاد است. بدرفتاری از سالمند می‌تواند امتناع از بردن آن به بیمارستان و فریب آن برای امضا گرفتن در موارد حقوقی باشد.

رئیس کنگره طب سالمندی گفت: پیری‌ستیزی در ایران زیاد است حتی در برنامه های تلویزیون شاهدیم که افراد پیر مسخره می‌شوند و فردی که به آلزایمر مبتلا است سوژه‌ خنده می‌شود در حالی که آلزایمر یک بیماری‌ است و همانطور که ما هیچگاه به یک بیمار سرطانی نمی‌خندیم می‌بایست با بیماران آلزایمری نیز چنین برخوردی شود.

وی افزود: زندگی شهر ما سالمند را از جامعه دور می‌کند، پل های عابر و پیاده رو مناسب برای سالمندان نیست و احتمال زمین خوردن و گم شدن آنها بسیار بالاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج