جاباما
۶۰۹۶۷۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پرچم‌دار کروم‌بوک‌ها معرفی شد

گوگل با معرفی پیکسل‌بوک در مراسم امشب پس از چند سال به بازار کروم‌بوک‌ها محصولی را هدیه کرد که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشید.

وب سایت جی اس ام - امین بهره‌مند: گوگل با معرفی پیکسل‌بوک در مراسم امشب پس از چند سال به بازار کروم‌بوک‌ها محصولی را هدیه کرد که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشید.
پرچم‌دار کروم‌بوک‌ها معرفی شد

گوگل که به نظر می‌رسید مدتی است از بازار کروم‌بوک‌ها غافل شده، امشب با معرفی یک کروم‌بوک جدید و پرچم‌دار نشان‌ داد که همچنان به این بازار توجه دارد. کروم‌بوک جدید گوگل که در واقع نسل جدید کروم‌بوک‌ پیکسل محسوب می‌شود، با نام گوگل پیکسل‌بوک روانه بازار می‌شود. این کروم‌بوک یک محصول هیبریدی مانند لپ‌تاپ یوگای لنوو و سرفیس‌بوک مایکروسافت است.

همان‌طور که پیش از این در تصاویر افشا شده دیده بودیم، پیکسل‌بوک طراحی حجیمی دارد. دکمه‌های صفحه کلید بزرگ طراحی شده، ترک‌پد آن نسبتا عریض است و صفحه نمایشی ۱۲.۳ اینچی دارد. پیکسل‌بوک پرچم‌داری از خانواده کروم‌بوک‌هاست که چند سالی بود جای خالی‌اش در بازار احساس می‌شد. قیمت این کروم‌بوک پرچم‌دار از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود.
پرچم‌دار کروم‌بوک‌ها معرفی شد

در نگاه اول ممکن است این قیمت برای یک کروم‌بوک زیاد به نظر برسد، اما گوگل تلاش کرده تا لپ‌تاپ جدیدش ارزش این هزینه را داشته باشد. پیکسل‌بوک شبیه لپ‌تاپ یوگای لنوو قابلیت چرخش کامل را دارد و می‌توان آن را به یک تبلت بزرگ تبدیل کرد و با توجه به سیستم‌عامل این محصول چنین قابلیتی برای آن یک نکته‌ی قوت ارزشمند محسوب می‌شود. در دوره‌ای که شرکت‌ها به صفحه‌ نمایش‌هایی با حاشیه باریک روی آورده‌اند، گوگل تصمیم گرفته در لپ‌تاپ جدیدش از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۳:۲ و حاشیه‌های نسبتا زیاد استفاده کند. مدل پایه با قیمت ۹۹۹ دلار از پردازنده نسل هفتم Intel Core i۵، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی SSD برخوردار است. قوی‌ترین مدل آن نیز که قیمت ۱۶۴۹ دلاری دارد به پردازنده نسل هفتم Intel Core i۷، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD مجهز شده است. دو درگاه USB-C نیز برای شارژ دستگاه یا اتصال وسایل جانبی در نظر گرفته شده است. اگر از گوشی‌های پیکسل استفاده می‌کنید نیز می‌توانید خیلی سریع و بدون معطلی اینترنت گوشی را با پیکسل‌بوک نیز به اشتراک بگذارید.

گوگل ادعا می‌کند با هر بار شارژ پیکسل‌بوک می‌توانید تا ۱۰ ساعت به صورت مداوم با آن کار کنید. همچنین به گفته‌ی گوگل به ازای ۱۵ دقیقه شارژ باتری این لپ‌تاپ می‌توان تا ۲ ساعت با آن کار کرد. پیکسل‌بوک با ۱۰.۳ میلی‌متر ضخامت باریک‌ترین لپ‌تاپی است که گوگل تا به حال عرضه کرده است.
پرچم‌دار کروم‌بوک‌ها معرفی شد

گوگل دستیار صوتی خود یعنی گوگل اسیستنت را برای این لپ‌تاپ نیز در نظر گرفته است و در واقع این اولین کروم‌بوکی است که به دستیار صوتی گوگل مجهز شده است. بر روی صفحه کلید یک دکمه مخصوص برای این دستیار وجود دارد که پس از فشردن آن یا به کمک دستور صوتی می‌توانید از طریق صوت یا تایپ با دستیار هوشمند گوگل تعامل برقرار کنید. برخی از تولید‌کنندگان رایانه‌های ویندوزی یک کلید مخصوص برای کورتانا در نظر گرفته‌اند و اپل نیز کلید مخصوص سیری را در مدل‌هایی از مک‌ بوک پرو که به تاچ بار مجهزند تعبیه کرده است. به نظر می‌رسد گوگل نیز به پیروی از رقیبانش دست به چنین کاری در پیکسل‌بوک زده است.

نکته جالب در مورد پیکسل‌بوک آن است که صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی آن از قلم نوری نیز پشتیبانی می‌کند. این قلم که Pixelbook Pen نام دارد، البته همراه دستگاه عرضه نشده و باید آن را جداگانه و با قیمت ۹۹ دلار تهیه کرد. پیکسل‌بوک پن از یک باتری AAA تغذیه می‌کند و تنها ۱۰ میلی‌ثانیه تاخیر دارد. این قلم با دستیار هوشمند گوگل نیز همخوانی دارد. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از اپلیکیشن‌های اندرویدی از این قلم پشتیبانی می‌کنند.

طراحی، صفحه نمایش لمسی و بزرگ و هیبریدی بودن پیکسل‌بوک باعث شده پیکسل‌بوک محصولی بین لپ‌تاپ یوگای لنوو و سرفیس‌بوک مایکروسافت باشد و به عنوان یک کروم‌بوک بسیار قدرتمند و زیبا به نظر می‌رسد. پشتیبانی از قلم نوری نیز باعث می‌شود که بتوان از تمامی پتانسیل‌ اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی پیکسل‌بوک بهره برد. البته برنامه‌ی پشتیبانی گوگل از اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی کروم‌بوک‌ها تا به اینجا چندان خوب پیش نرفته، اما این امیدواری وجود دارد که با بهبود سیستم‌عامل کروم او‌اس در این زمینه، پیکسل‌بوک بتواند به نحو شایسته‌تری با لپ‌تاپ‌‌های ویندوزی یا مک‌بوک‌ها رقابت کند.

پیش‌فروش محصول از امروز آغاز شده و ۳۱ اکتبر (۹ آبان) رسما به بازار عرضه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج