۶۰۹۷۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سرقت بیت کوین از طریق SS۷

مهاجمان با استفاده از نقاط ضعف امنیتی در پروتکل SS۷ و آسیب‌پذیری‌های موجود در آن وارد حساب کاربری شده و کنترل کیف پول کاربر را به عهده می‌گیرند.

وب سایت سایبربان - امیرحسین شمس: مهاجمان با استفاده از نقاط ضعف امنیتی در پروتکل SS۷ و آسیب‌پذیری‌های موجود در آن وارد حساب کاربری شده و کنترل کیف پول کاربر را به عهده می‌گیرند.

سرقت بیت کوین از طریق SS7

به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ در ژوئن ۲۰۱۶، محققان با تکنولوژی‌های مثبت نشان دادند که می‌توان از طریق شماره شناسایی تلفن‌ها و با استفاده از نقص در پروتکل SS۷ امکان هک کردن حساب‌های فیس‌بوک را انجام داد. این تکنیک اجازه می‌دهد تا هرگونه اقدام خرابکارانه‌ای را برای مهاجم امکان‌پذیر کند.

SS7 مجموعه‌ای از پروتکل‌های استفاده‌شده در ارتباطات مخابراتی از اواخر دهه 1970 است که امکان انتقال صحیح داده‌ها بدون هیچ‌گونه نقض را فراهم می‌سازد. مسئله امنیت در سیستم‌های سیگنالینگ توسط مهاجمان، تروریست‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. پروتکل نام‌برده اجازه می‌دهد تا حامل‌های تلفن همراه به جمع‌آوری اطلاعات مکان مربوطه دستگاه بپردازند این بدین گونه است که با استفاده از این قابلیت پروتکل موقعیت مکانی کاربران خود را شناسایی می‌کند.
این در حالی است که تیم تحقیقاتی Positive Technologies چگونگی هک کردن حساب‌های WhatsApp و Telegram را با استفاده از پروتکل SS۷ را موردبررسی قرار داده است.

بیش از یک سال است که وضعیت بدون تغییر مانده و نقص در پروتکل 7 Signalization System می‌تواند برای ردیابی نشانه‌های مجاز دومرحله‌ای در SMS ها یک‌بار استفاده شود. در این میان اگر مهاجم به تجهیزات SS7 دسترسی پیدا کند می‌تواند پیام‌ها و تماس‌ها را از بین ببرد. این در حالی است که در بررسی‌های اخیر محققان نشان داده‌شده است که مهاجمان با استفاده از پروتکل نام‌برده توانایی کنترل کیفی بیت کوین قربانی را دارد.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که فقط نام و نام خانوادگی همراه با شماره تلفن قربانی به‌اندازه کافی برای ارسال و دریافت بدافزار کافی است که پس‌ازآن کیف الکترونیکی Coinbase کاربر در اختیار مهاجم قرار می‌گیرد.

کارشناسان ابتدا آدرس جیمیل و شماره تلفن همراه را به دست آوردند و پس‌ازآن بازنشانی رمز عبور برای حساب وب ایمیل را درخواست کردند که شامل ارسال یک شناسه تأیید اعتبار به شماره تلفن همراه بود.

در اوایل سال جاری، مجرمان سایبری حساب‌های بانکی آنلاین را در آلمان هدف قراردادند و صندوق‌های آن‌ها را سرقت کردند. شرکت O۲-Telefonica در آلمان به خبرگزاری Süddeutsche Zeitung تأکید کرد که برخی از مشتریانش از سوءاستفاده‌های اینترنتی از نقص SS۷ رنج می‌برند.

کارشناسان در بررسی‌های خود به کاربران توصیه می‌کنند که حساب‌های حساس و کاربری خود را با استفاده از تلفن همراه بازدید نکنند زیرا خطر سرقت اطلاعات با استفاده از پروتکل SS7 بسیار بالا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج