۶۱۰۰۶۵
۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

۳۰۰ ساعت خدمات عمومی، مجازات پدر عصبانی

پدر عصبانی به دنبال رفتارهای ناهنجار دختر ۱۵ ساله اش را کتک زد و او را وادار کرد که در مقابل خواهر وبرادرش دست خود را درون چاه فاضلاب کند.

خبرگزاری ایسنا: پدر عصبانی به دنبال رفتارهای ناهنجار دختر ۱۵ ساله اش را کتک زد و او را وادار کرد که در مقابل خواهر وبرادرش دست خود را درون چاه فاضلاب کند.

سليمان عفيف، دادرس دادگاه کیفری دو بندرعباس جزئيات صدور حكم مجازات جايگزين برای این پدر عصبانی را تشریح کرد.

وی گفت: دختر نوجوان به‌علت آسيب‌های ناشی از طلاق پدر و مادر در دام كجروی‌های اجتماعی گرفتار و در نهايت پدرش از قضيه مطلع شد. آشكار شدن مشکلات اخلاقی دختر، پدر را به ‌شدت خشمگين كرد و او را كتك‌ می زند به گونه ای که آثار كبودی و سياهی در بدن دختر از سوی پزشكی قانونی گزارش شده است.

عفیف افزود: پدر این فرد مدعی بود كارش بی عيب و نقص بوده و اين كار را به‌خاطر تربيت دخترش انجام داده است.با توجه به نوع عمل ارتكابی و اينكه اين پدر حق به جانب بود و خود را محق می دانست، بنابراين حتما بايد مجازات می شد. قانونگذار برای اين جرم ارتكابی در ماده ۴قانون حمايت از كودكان و نوجوانان از ۳ ماه و يك روز تا ۶ ماه حبس در نظر گرفته است.

وی که از قضات پیشرو دستگاه قضایی هرمزگان در صدور احکام متفاوت است، ادامه داد: اين پدر مجرم بود و فرزند خود، آن هم از جنس دختر را كه دارای روحيه‌ای لطيف و شكننده است به بدترين شكل ممكن تنبيه كرده بود و از سويی اگر او را به زندان می‌فرستادم، ۳ فرزند اين خانواده كه از نعمت مادر محروم بودند از داشتن همين پدر سختگير و عصبی هم محروم می ‌شدند.

عفیف خاطرنشان کرد:پس بهترين راه ممكن، استفاده از مجازات جايگزين حبس بود. با اين شيوه پدر بی ‌آنكه خانه و خانواده‌اش را ترك كند، مجازات می ‌شد.

دادرس دادگاه کیفری دو بندرعباس عنوان کرد: اين متهم را به انجام خدمات عمومی رايگان جايگزين مجازات حبس محكوم كردم تا به‌مدت ۳۰۰ ساعت در اداره كل بهزيستی استان هرمزگان خدماتی همچون سرايداری، نگهداری از فضای سبز، نظافت و... را انجام دهد.

هدف من از انتخاب اين مجازات، حضور پدر خشمگين در اداره كل بهزيستی و آگاهی و آشنايی با وضعيت كودكان بی ‌سرپرست و بد‌سرپرست است.

وی اضافه کرد: با این حکم متهم تبعات و عواقب بدرفتاری با فرزندان را بهتر و عميق‌تر درك خواهد كرد و از اقدام نابخردانه خود مطلع می ‌شود. علاوه بر اين، بخشی از مجازات وی را به‌مدت ۲ سال معلق و او را موظف كردم در اين مدت ۲ سال، هر ‌ماه يك جلسه به مشاوران اداره بهزيستی مراجعه كند و به‌مدت يك ساعت در كلاس‌های كنترل خشم و نحوه صحيح تربيت فرزندان شركت كند.

در پايان اين ۲۴‌ ماه هم بايد يك گواهی منوط به اينكه اين دوره را با نمره قبولی سپری كرده به قاضی اجرای احكام كيفری ارائه دهد. همچنين حكم دادم تا يك كتاب ۵ جلدی را درباره مهارت تربيت فرزندان در دنيای امروزی بخواند و هر ۶‌ ماه يك‌بار، مقاله‌ای در ۵۰ صفحه در رابطه با موضوعات اين كتاب تهيه كرده و به دايره اجرای احكام ارائه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا این حکم عالیه والدین باید بدونن انحراف بچه ها در درجه اول بازتاب برخورد های اونهاست

    • نیما

      احسنت!!!

    • امیر مطبعه چی

      خخخخخخخ بدبخت ۶ماه حبس میکشید راحت تر بود ک...مقاله بنویسه و نظافت کنه و کتاب بخونه اونم ۵جلد و ...

    • امین عسکری

      دمش گرم ، به این میگن قاضی...

    • بدون نام

      در این دوره وانفسا نمیشه هیچی گفت و هر پدری که دختر هم داشت نباید لرای پیشگیری کار ناشایست دختران هیچ اقدامی نمود بهتر است پدر فقط نظاره گر فرزند خطاکار باشد اگر چه عمل پدر کار زیبایی نبوده است شرایط زندگی افراد مختلف متفاوت است حتی در خانواده های دو برادر دوقلو هم زندگی شان و برخورد با فرزندشان متفاوت است، شایسته است این موارد در نظر گرفته شود بین مردم مرفه و مردمی فقیر چه از لحاظ زندگی و حنی تربیت متفاوت است،

    • امیر

      سلام، اگه تمام مشکلاتی که یقه جامعه اسلامی مارو گرفته و این همه معضلات از خرد و کلان در جامعه شیوع و ادامه دارد با روش های نوین و تخصص متخصصان آگاه و دقیق و بدور از هیچ کم و کاستی انجام و جراحی میشد الان جامعه ای داشتیم که تمام دنیا حسرت زندگی کردن در ایران را داشتند!!!!
      کار مسئولین ما شده فقط گفتگو بحث و همایش و نصیحت کردنهایی که نه تنها سودی به حال جامعه و مردم ندارد بلکه روزبروز بامضلات جدیدی روبرو میشویم .
      باید این شعار را هر چه زودتر از ذهنمام پاک کنیم که ، بامید روزی بنشینیم که کشورمان عاری از حداقل مشکلات و معضلات باشد. باید بجای انتظار کشیدن دست بدست هم داد و از زمان سبقت گرفت.

    • بدون نام

      این قاضی خیلی خوب اگه این جوری محاکمه بشیم دیگه روفتگرتوایران نیازنداریم وحتی تمام بیابون های ایران عاری ازاشغال میشن البته اگه برای همه اجرا بشه

    • محمد

      درود فراوان باین قاضی نمونه که واقعا شاهکاره امیدوارم سایر مسیولین بجای انتخاب راهت ترین روش تنبیه بگونه ای رفنتار کنند که از شخص خاطی یک انسان منطقی وبا فهم وشور درست بشه واین قاضی محترم بهترین وعالی ترین راه وروش را باجرا گذاشت .

      پاسخ ها

      • سید علی اکبر س

        از اینکه قاضی اینچنن حکمی داده باید مورد تشویق قرار بگیرد . ولیکن بصورت مختصر و مفید باید عرض کنم بقول قدیمیها تا نباشد چوب تر فرمان نبرد . . .

    • بدون نام

      آفرین بر قاضی با ذکاوت. کاش در همه امور حتی در امور مملکتی هم به همین شیوه رفتار میشد.کاش قاضیان کل کشور این روش رو در کارهاشون پیش می‌گرفتند. در این صورت بجای انتخاب حبس هایی که موجب بدتر شدن جوانان میشود میتوان آنهارا به خواندن کتابهای تربیتی یا کارهای خیر تشویق کرد

    • بدون نام

      چه عجب یه حکم خوب که طرفش حالیش بشه

    • بدون نام

      چه قاضی خلاق وخوش فکری،کاش به جای اینکه توزندونا نون مفت بدن یه عده خطاکار بخورن ازاین تنبیهات جایگزین استفاده کنن وبه این قاضی پاداش بدن بلکه سرمشقی برای بقیه قضات بشه

    • حامد

      دمش گرم بهترین حکم اجرا کرد تو ایران دست پای همچین دادستان را باید آدم ببوسه

    • بدون نام

      اونوقت کی بره دنبال نون که بده دختره بخوره بعد اون نونی که پدرش در میاره از گلوش پایین میره بنظرم همون مشاور میتونس کمکشون کنه تااینکه بره حمالی مطمعنم اون دخترهم راضی به این حکم نیس

    • بدون نام

      دمت گرم اقاى قاضى خوب حکمى دادى... ممنون

    • بدون نام

      چه قاضیه خوبی

    • بدون نام

      چه قاضي خوبي.ياد فيلماي خارجي افتادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج