جاباما
۶۱۰۰۸۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طرح پیشنهادی کاهش جنایات مسلحانه در آمریکا

انجمن ملی اسلحه آمریکا که بزرگ‌ترین گروه حامی دسترسی آزاد به سلاح گرم در این کشور است از دستگاه‌های اجرایی تقاضا کرد در قانونی‌بودن "ابزارهای ارتقا دهنده شلیک سلاح" تجدیدنظر کنند.

خبرگزاری ایسنا: انجمن ملی اسلحه آمریکا که بزرگ‌ترین گروه حامی دسترسی آزاد به سلاح گرم در این کشور است از دستگاه‌های اجرایی تقاضا کرد در قانونی‌بودن "ابزارهای ارتقا دهنده شلیک سلاح" تجدیدنظر کنند.

در کشتار مسلحانه اخیر در لاس‌وگاس آمریکا که ۵۸ نفر و همین‌طور مظنون تیراندازی در آن کشته و بیش از ۵۰۰ نفر هم در آن زخمی شدند، فرد تیرانداز از چنین ابزارهایی استفاده کرده بود تا بتواند با تفنگ‌های نیمه‌خودکار شبیه به تفنگ تمام‌خودکار، شلیک سریع و مداوم بکند.

این ابزارهای شلیک سریع که جای خشاب عادی تفنگ می‌نشینند، با استفاده از لگد خود تفنگ، شلیک را مداوم و بی‌وقفه ادامه می‌دهند و تفنگ را شبیه تفنگ‌های تمام‌خودکار می‌کنند که سه دهه است در آمریکا ممنوع شده‌اند.

انجمن ملی اسلحه آمریکا درخواست کرده "مقررات بیشتری" درباره این ابزارها وضع شود. جمهوری‌خواهان گفته‌اند که ممنوع‌کردن ابزارهای شلیک سریع را بررسی می‌کنند.

آنها اغلب به افزایش دست‌رسی به اسلحه گرایش دارند و سال‌هاست جلوی وضع محدودیت‌های بیشتر در این باره را گرفته‌اند.

قانون‌گذاران آمریکا گفته‌اند قصد دارند در این باره جلسه بگذارند و طرحی به کنگره پیش‌نهاد بدهند.

بعد از آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به خبرنگاران گفت که "در آینده نزدیک"، ممنوع‌کردن این ابزارها را بررسی می‌کند.

روسای انجمن ملی اسلحه آمریکا از سیاست‌مدارانی که بعد از کشتار لاس‌وگاس خواستار محدودیت‌های بیشتر برای اسلحه شده‌اند، انتقاد کرده‌ و گفته‌اند "منع اسلحه از آمریکایی‌های مطیع قانون به خاطر اقدام جنایی یک دیوانه، هیچ کمکی به جلوگیری از حمله‌های آینده نمی‌کند".

این بیانیه انجمن ملی اسلحه آمریکا، که نخستین اظهارنظر آنها بعد از تیراندازی لاس‌وگاس است، یادآوری کرده که ابزارهای شلیک سریع، همان ابزارهایی که در عمل تفنگ نیمه‌خودکار را به تمام‌خودکار تبدیل می‌کند، در دولت باراک اوباما تایید شده‌اند.

در همین بیانیه، این انجمن از کنگره خواست طرح موردحمایت این گروه حامی اسلحه را تصویب کند که طبق آن حق حمل اسلحه، شمول کشوری پیدا می‌کند.

حامیان آزادی بیشتر دسترسی و حمل اسلحه این طرح را "حق حمل متقابل" می‌خوانند.

آنها می‌خواهند اسلحه‌دارها با مجوز یک ایالت برای حمل اسلحه غلاف‌شده بتوانند اسلحه‌شان را به هر ایالت دیگری در آمریکا ببرند؛ حتی اگر ایالت مقصد، قوانین سخت‌گیرانه‌تری درباره اسلحه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج