۶۱۰۱۳۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد شدید روسیه از نقش پایگاه آمریکا در سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پایگاه التنف آمریکا در نزدیکی مرزهای سوریه با اردن مانع عملیات نیروهای دولتی علیه داعش است.

ایسنا: به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرچه نیروهای دولتی سوریه به سمت شرق برای نابودی داعش در استان دیرالزور پیش می‌روند، مشکل حضور پایگاه نظامی آمریکا در شهرک التنف بیشتر می‌شود.

در این بیانیه آمده است: ایجاد غیرقانونی این پایگاه در مرزهای سوریه با اردن به بهانه لزوم عملیات علیه داعش صورت گرفته اما طی شش ماه گذشته ما شاهد حتی یک عملیات آمریکا علیه داعش نبودیم.

وی افزود: پنتاگون بارها اعلام کرده که وظیفه کارشناسان آمریکایی و انگلیسی و نروژی که در التنف حضور دارند، مجهز و آماده کردن "ارتش جدید سوریه" است اما این پایگاه در حقیقت به گودال سیاهی تبدیل شده که قطر آن ۱۰۰ کیلومتر است و داعشی‌ها در آن دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای سوری و غیرنظامیان می‌زنند.

کوناشنکوف گفت: مشکل دیگری که درباره این پایگاه وجود دارد، اردوگاه آوارگان سوری در الرکبان است که در مرزهای این پایگاه قرار دارند. این اردوگاه شامل دست‌کم ۶۰ هزار زن و کودک از آوارگان رقه و دیرالزور است.

پیش از این، منابع سوری از حمله هوایی آمریکا به یک کاروان نظامی ارتش سوریه در شرق این کشور خبر داده‌اند که "ده‌ها" کشته بر جای گذاشته است.

به نقل از شبکه اسکای نیوز، این حمله هوایی آن گونه که منابع سوری می‌گویند بار دیگر در اطراف پایگاه التنف در شرق سوریه رخ داده که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند.

بنا بر این گزارش، یک کاروان نظامی ارتش سوریه با همراهی شبه‌نظامیان همپیمان آن در مسیر خود به سوی پایگاه التنف به هشدارهای جنگنده‌های آمریکایی پاسخ نداده‌اند و در فاصله ۱۳ کیلومتری این پایگاه در شرق سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفته‌اند که ده‌ها کشته در صفوف آنها بر جای گذاشته است.

وی افزود: نظامیان آمریکایی درهای اردوگاه را به روی کاروان‌های بشردوستانه‌ای که دولت سوریه، اردن، سازمان ملل و نهادهای بین المللی دیگر به آنجا می‌فرستند، می‌بندند و آوارگان این اردوگاه به گروگان و به بیانی بهتر، سپرهای انسانی برای حافظت از پایگاه آمریکا در برابر نیروهای دولتی سوریه تبدیل شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجان شما فقط روسیه بشر دوسته وقاتل نیست همه کشتاردنیا واشغالگری فقط مال امریکاست !!"!""!!! اربابهای روس ما چفدر دل رحم هستن وای وای وای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج