۶۱۰۳۷۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

بانك گردشگري محل بده‌بستان‌هاي سينماگران با سياسيون

نزديكي برخي چهره‌هاي سينمايي با برادر معاون اول رئيس‌جمهور و حمايت مالي بانك گردشگري از پروژه‌هاي سينمايي اين افراد، موضوعي است كه اين روزها و در جريان رسانه‌اي شدن خبر بازداشت وی خودنمايي مي‌كند.

روزنامه جوان: نزديكي برخي چهره‌هاي سينمايي با برادر معاون اول رئيس‌جمهور و حمايت مالي بانك گردشگري از پروژه‌هاي سينمايي اين افراد، موضوعي است كه اين روزها و در جريان رسانه‌اي شدن خبر بازداشت وی خودنمايي مي‌كند.

نام بانك گردشگري در سال‌هاي اخير به عنوان حامي مالي در كنار برخي پروژه‌هاي سينمايي به چشم مي‌خورد؛ فرشته طائرپور، تهيه كننده سينما، عضو هيئت مديره خانه سينما و از حاميان اصلي اسحاق جهانگيري در جريان تبليغات انتخاباتي محسوب مي‌شود. او تهيه‌كننده دومين مستند تبليغاتي اسحاق جهانگيري است و حتي مقابل دوربين آن مستند انتخاباتي هم ديده شد. طائرپور خواهرزن محمد بهشتي، از مديران سينمايي با نفوذ دهه ۶۰ نيز هست.
بهشتي در حال حاضر رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي سازمان صنايع دستي و گردشگري است. سيد محمد بهشتي در واقع مرد شماره دو سازمان سينمايي در دهه ۶۰ بود. كسي كه با استقرار محمد خاتمي، اختيار سازمان سينمايي وقت را بر عهده گرفت و در همان ابتدا بسياري از هنرپيشه‌ها و بازيگران سينما را ممنوع‌الكار كرد. بهشتي نيز جزو افرادي است كه به همراه طائرپور جلوي دوربين مستند تبليغاتي اسحاق جهانگيري حضور داشت. مستند كانديداي پوششي دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري، بيشتر شبيه يك ميزگرد تلويزيوني بود. كارگردان آن مستند، ياران و رفقاي قديمي اسحاق جهانگيري را دور يك ميز نشانده بود تا آنان با همراهي مطلق او عملكرد دولت حسن روحاني را ستايش كنند.

از بانك گردشگري به عنوان حامي مالي فيلم «خاله قورباغه» به تهيه‌كنندگي فرشته طائرپور ياد مي‌شود. بانك گردشگري پيش از اين، از توليد فيلم «شهرموش‌ها» به تهيه‌كنندگي علي سرتيپي نيز حمايت مالي كرده بود. مهدي جهانگيري همان كسي بود كه در سال 87 پس از ماجراي مشهور حمل قرآن با موسيقي و دف، تحت فشار علما و اقشار متدين ناچار به استعفا شد. بازداشت مهدي جهانگيري، رئيس گروه مالي گردشگري كه دهها شركت و بانك زير نظر آن است، بازتاب زيادي در رسانه‌ها داشت.
بابك زنجاني نيز چندسال پيش و پيش از بازداشت توسط قوه قضائيه به عنوان يكي از مولتي ميلياردرهاي اقتصادي كشور علاقه زيادي به ارتباط با سينماگران نشان داده بود. خيلي‌ها معتقدند ثروت چندهزار ميليارد توماني مهدي جهانگيري كه در نوع خود در رقابت با ثروت 25‌هزار ميلياردي بابك زنجاني قرار مي‌گيرد، در طول سال‌هايي به دست آمده كه وي پس از استعفا از معاونت سازمان ميراث فرهنگي در زمان رحيم مشايي، شركت‌هاي اقماري را تأسيس و در همان دولت پروژه‌هاي بزرگ را نصيب خود كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه جوان و سالنامه پیر !!!! قطعا به اهداف جناحی خود نخواهند رسید حمایت از فیلم جرمه ؟؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج