۶۱۰۷۵۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

یاوری: از سپاهان فقط نام بزرگ باقی مانده

پیشکسوت باشگاه اصفهان در گفتگویی به چرایی مشکلات پیرامون باشگاه سپاهان و دلایل عدم نتیجه گیری این تیم پرداخته است.

ورزش سه: محمود یاوری پیشکسوت فوتبال ایران و اصفهان که روز گذشته تولد ۷۸ سالگی اش را جشن گرفت، در مورد شرایط این روزهای باشگاه سپاهان صحبت کرده است.

از جشن تولدم بی اطلاع بودم

ما (پیشکسوتان ورزشی استان اصفهان) صبح روزهای جمعه به همت آقای باقری دور هم جمع می شویم، که محفل بسیار قشنگی است. روز گذشته من اطلاعی از جشن تولدم نداشتم و با هماهنگی آقای کربکندی تولد برایم گرفته شد، که از آن ها و همه پیشکسوتان استان اصفهان تشکر می کنم.

مدیرعامل سپاهان نمی تواند مستقل تصمیم بگیرد

به نظرم دلیل مشکلات فعلی سپاهان عدم مدیریت ورزشی مدیران است. شما ببینید در این چند سال چه تعداد مدیر عوض شده و بعد از آقای ساکت و رحیمی مدیری که از خاک خورده های فوتبال باشد در تیم ندیدیم. الان هم مدیریت باشگاه در اختیار آقای طاهری است؛ می دانم که از قهرمانان هندبال کشور بوده اند. ولی آقای طاهری هم فوتبالی نیستند و اینکه از مجموعه شرکت فولادمبارکه هستند خودش ایجاد مشکل می کند، چون یک جاهایی نیاز به تصمیمات سریع و مستقل وجود دارد ولی آقای طاهری ناخودآگاه منافع مجموعه را در نظر می گیرد و تصمیماتی می گیرد که به نفع شرکت فولاد مبارکه باشد.

دلال ها و واسطه ها منابع مالی را حیف می کنند

این فوتبال به بیراهه می رود. متاسفانه دلال ها و واسطه ها سهم زیادی در حیف و میل اندوخته های مالی دارند. این اتفاق فقط در سپاهان نیست و در باشگاه های دیگر هم اتفاق می افتد. متاسفانه مدیران هم تحت تاثیری جوی که عده ای به سکوها می دهند قرار می گیرند و این هم فقط برای سپاهان نیست.
یک سرمربی به یک همراه قوی در زمین نیاز دارد

الان مدت ها است که سپاهان را در قبای قهرمانی نمی بینیم. مدتی است که از این شرایط دور شده است و مدیری که باید داخل زمین باشد در تیم وجود ندارد. محرم نویدکیا مدیری در داخل زمین بود که اگر با پایش هم نمی دوید با مغزش می دوید. یک سرمربی قوی به یک همراه و عصای قوی درون زمین نیاز دارد. مثلا خود من زمانی که به فجر رفتم، گفتم مهدی رجب زاده نماینده من در زمین است و او هم کار خود را خیلی خوب انجام داد. درست است که برادرش دو برابر محرم می دود ولی نمی تواند مدیریت کند. سپاهان بازیکنان جدید زیادی آورده و حداقل یک سال زمان لازم دارد که نتیجه بگیرد.
الان پول هست ولی مدیریت نیست

این مشکلات را ذوب آهن ندارد، چون بدون تنش کارش را انجام می دهد، ولی از سپاهان انتظارات زیادی وجود دارد، چون تیمش به نیمه نهایی جام باشگاه های جهان رفته . زمانی به من می گفتند پدرخوانده سپاهان و از جیبم هم برای تیم هزینه می کردم. الان پول هست ولی مدیریت وجود ندارد. مثلا تا حالا چند بار بوناچیچ را دلال ها به ایران آورده اند. این ها مشکل ساز است و باید این مسائل را از فوتبال دور کنیم. زمانی که من در سپاهان بودم این صحبت ها نبود.
کمیته فنی به معنای واقعی نداریم

اما می خواهم بگویم زمانی که تیم بسته می شود، خیلی مهم است. در فوتبال ما کمیته فنی به معنای واقعی وجود ندارد؛ این کمیته زمانی که سرنوشت تیم در حال رقم خوردن است باید نظر بدهد. به من پدرخوانده سپاهان می گفتند و واقعا ناراحتم که کسی از من نظری تا حالا نخواسته است. متاسفانه یک سری افراد هستند که با رابطه و بدون تخصص وارد کمیته فنی می شوند و نظر آنها را هم اجرا می کنند.
تیم کرانچار هیچ رشدی نداشته

متاسفانه تیم کرانچار تا پایان هفته هشتم هیچ رشدی نداشته است. تا الان دیگر باید تمام اما و اگر ها تمام می شد و تیم شکل خودش را پیدا می کرد. به نظر من اگر یک مربی ایرانی به تیم بیاید شرایط می تواند تغییر کند. من زمانی به آقای تاج گفتم که قانونی در فوتبال بگذارید که مربیان خارجی که به فوتبال ایران می آیند در صورت نتیجه نگرفتن پول نگیرند. باور کنید خودم هر جا رفتم و باشگاه مرا نمی خواسته پول نمی گرفتم.
از سپاهان تنها نام بزرگ مانده که آن هم در حال کم رنگ شدن است

زمانی که آقای کرانچار با سپاهان نتیجه گرفت، بازیکنان بزرگی مثل نویدکیا، عقیلی و .. در تیم حضور داشتند. الان این بازیکنان نیستند و فقط اسم بزرگ سپاهان مانده که آن هم در حال کم رنگ شدن است. الان شما ببینید که گاها چه بازیکنانی کاپیتان تیم می شوند!

اضافه شدن نویدکیا نتیجه ای در پی ندارد

اضافه شدن نویدکیا به کادر فنی باعث می شود تا نقاط ضعف کرانچار بیشتر دیده شود. از نظر روحی و روانی می تواند خوب باشد اما زمانی که می گویند دستیار بیاورید، یعنی دستیاری که می آید باید دستوراتی را بدهد و در مورد نویدکیا هم باعث دیده نشدن کرانچار می شود، چون بزرگتر از کرانچار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاهان بزرگ نبود سپاهان را مافیا وداروان بزرگ کرده بوداند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج