۶۱۰۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اين داروها را با هم نخوريد

استفاده همزمان داروهايي كه براي بيماري‌هاي قلبي، فراموشي، درمان آلرژي و بي‌خوابي تجويز مي‌شوند، مي‌تواند به‌شدت براي سلامت بدن خطرناك باشد.

اين داروها را با هم نخوريد

اين داروها را با هم نخوريد

استفاده همزمان داروهايي كه براي بيماري‌هاي قلبي، فراموشي، درمان آلرژي و بي‌خوابي تجويز مي‌شوند، مي‌تواند به‌شدت براي سلامت بدن خطرناك باشد.

محققان با انجام مطالعاتي روي بيش از ۱۳ هزار سالمند متوجه شدند، افرادي كه به‌طور همزمان ۲ يا ۳ عدد از اين داروها را با هم مصرف مي‌كنند با احتمال ۳ برابر بيشتر از ديگران ممكن است ظرف مدت ۲ سال، جان خود را از دست بدهند.اين افراد همچنين بيشتر از ديگران در تمركز كردن دچار مشكل مي‌شوند و از دست دادن قدرت حافظه در بسياري از آن‌ها امري شايع است.تقريبا يك پنجم افراد ميانسالي كه به‌طور همزمان داروهاي خود را مصرف مي‌كنند يا به‌طور خودسرانه چند قرص مسكن يا خواب را با هم مي‌خورند ظرف مدت ۲ سال جان خود را از دست مي‌دهند. اين در حالي است كه اين رقم در بين افراد معمولي فقط ۷ درصد است. قدرت مغزي و محاسبات اين افراد هم نزديك به ۴ درصد از ديگران ضعيف‌تر است. اين افراد معمولا احساس گيجي مي‌كنند، مشكلات حافظه دارند و حتي در رانندگي كردن هم ممكن است با مشكل روبه‌رو شوند.تقريبا نيمي از سالمندان به‌طور همزمان بيش از ۲ نوع از اين داروها را مصرف مي‌كنند.

اين در حالي است كه در بسياري از موارد قرص‌هاي جايگزيني هم وجود دارد كه مصرف آن‌ها عوارض كمتري به همراه دارد و سالمندان مي‌توانند با مشورت با پزشك از اين نوع داروها استفاده كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج