۶۱۰۹۳۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بازگشت هیجان روی تور

رقابت‌های لیگ برتر والیبال، پس از گذشت زمانی نزدیك به۶ ماه از امروز بار دیگر آغاز خواهد شد و ۱۲ تیم لیگ برتری، نبرد خود را در این مسابقات آغاز خواهند كرد.

روزنامه قانون: رقابت‌های لیگ برتر والیبال، پس از گذشت زمانی نزدیك به۶ ماه از امروز بار دیگر آغاز خواهد شد و ۱۲ تیم لیگ برتری، نبرد خود را در این مسابقات آغاز خواهند كرد. لیگ برتر والیبال ایران در شرایطی وارد سی‌ویكمین دوره خود می‌شود كه این دوره از مسابقات به یاد و نام شهید «محسن حججی» ، شهید مدافع حرم، نام‌گذاری شده است. تیم‌های پیکان تهران، بانک‌سرمایه، کاله مازندران، سایپاي تهران، شهرداری‌ارومیه، شهرداری تبریز، خاتم اردکان، سارویه‌مازندران، ایرانیان گنبد، رعد پدافندکاشان، شهرداری ورامین و شمس، ۱۲ تیمی هستند كه در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت و بر اساس قرعه صورت گرفته، هفته نخست را سپری می‌كنند.
روند برگزاری سی‌ویكمین دوره لیگ برتر،مشابه سی‌امین دوره آن خواهد بود و تغییری در سبك و سیاق مسابقات ایجاد نشده است. بر این اساس در دور مقدماتی این دوره از مسابقات، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر، راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد.دیدارهای پلی‌آف نیز در سه مرحله پیگیری می‌شود که در مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال سال‌جاری، هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبه‌رو خواهند شد و تیم‌های پیروز دو مسابقه از سه دیدار به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله، تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم مسابقه مي دهند.در مرحله دوم پلی‌آف نیز تیم‌های برنده مرحله نخست، در سه دیدار با هم روبه‌رو می‌شوند تا تیم‌های پیروز دو مسابقه به جمع چهار تیم برتر صعود کنند.در تمامی مراحل پلی‌آف تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی مقام بهتری کسب کرده‌اند، در مسابقات اول و سوم میزبان خواهند بود.

لیگ برتر والیبال از پشت عینك تاریخ

رقابت‌های لیگ برتر والیبال، امروز وارد چهلمین دوره خود خواهد شد. رقابت‌هایی كه تاكنون ۳۰ دوره برگزار شده است. نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های ایران در سال ۵۴ با نام جام «پاسارگارد» با حضور ۱۲ تیم به صورت دوره‌ای برگزارشد که تیم دخانیات تهران با هدایت «حسن‌کبیری»، به قهرمانی در این دوره دست یافت. محمود چایچی، عزیز پرتویی، قاسم توکلی، منوچهر آخشتین، حمید شلتوکچی، امیرحیدری، ودودگوگانی، نادر پاکرو و صادق امیری از جمله بازیکنان تیم دخانیات در این دوره از رقابت‌ها بودند.این مسابقات در سال‌های ۵۵ با ۱۲ تیم و در فصل بعد با ۱۰ تیم با همین نام و به صورت دوره‌ای پیگیری شد که تیم «استقلال تهران» با هدایت« فاروق‌فخرالدینی» در هر دو دوره به مقام قهرمانی دست یافت. مصطفی ذوقی، احمد پورکاشیان، مهدی صابرپور، رسول آوازی، حسن شمشیری، محسن‌نخعی، علی تازرونی، مجید ارگی و رضا قهوه‌ای از جمله بازیکنان تیم «استقلال تهران» در این دو دوره رقابت‌ها بودند.پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حمله عراق به جمهوری اسلامی ایران (جنگ تحمیلی)، لیگ برتر والیبال به مدت ۱۲ سال برگزار نشد تا در سال ۶۹، چهارمین دوره این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم به صورت دوره‌ای برگزار شد.
بنیاد شهید، در شروع مجدد این مسابقات با هدایت مهدی صابرپور و حسین پور اعتمادی قهرمان شد که در سال ۷۰ نیز برای دومین‌بار عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. از سال ۶۹ که این رقابت‌ها دوباره بعد از توقف ۱۲ ساله آغاز شد، تاکنون ادامه یافته است. در سال‌های ۷۱ تا ۷۴ و ۷۶ (پنج دوره)، هشت تيم دراین مسابقات حضور داشتند.از نظر تعداد تیم‌های شرکت کننده، کمترین تعداد در دوره دوازدهم یعنی سال ۷۷ با حضور هفت تیم برگزار شد و بیشترین حضور تیم‌ها نیز در دوره هجدهم، سال ۸۳ با حضور ۱۸ تیم به اجرا درآمد. تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران است. این تیم پنج عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده کاری خود دارد.عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه‌های آسیا نیز در پرونده افتخارات تیم والیبال پیکان به چشم مي‌خورد. نماینده مازندران، دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال است. نماینده مازندران هفت مدال شامل دو مدال طلا، یک نقره و چهار عنوان سومی در این رقابت‌ها به دست آورده است. تیم بانک سرمایه قهرمان دوره گذشته این مسابقات است که امسال سومین حضور خود را تجربه می‌کند. این تیم، دو مدال طلا و عنوان قهرمانی لیگ برتر را در پرونده کاری خود دارد که در سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان قهرمان آسیا در جام باشگاه‌های جهان شرکت خواهد كرد.
«متین‌ورامین» نیز که سال ۹۱ نخستین حضور خود در لیگ برتر والیبال را تجربه کرد و به مدال نقره دست یافت، در سال ۹۲ قهرمان لیگ برتر والیبال شد.تیم سایپا، دیگر باشگاه با سابقه در والیبال ایران است که ۶ نایب قهرمانی و یک مقام سومی در مدت حضور خود در لیگ برتر، به دست آورده است. نماینده شهرهای ارومیه و تبریز نیز در لیگ برتر والیبال افتخاراتی کسب کردند که نماینده ارومیه با دو عنوان نایب قهرمانی و هشت عنوان سومی و نماینده تبریز نیز با یک مدال نقره و سه عنوان سومی در جایگاه‌های بعدی این داده‌های آماری قرار دارند.

هر آنچه در هفته نخست خواهد گذشت

تیم والیبال پیکان تهران که عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها را با ۱۲ عنوان قهرمانی، پنج مدال نقره و سه نشان برنز در پرونده کاری خود دارد، در نخستین مسابقه خود در سال ۹۶ به مصاف شهرداری تبریز می‌رود. شاگردان پیمان اکبری، از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در سالن فدراسیون والیبال میزبان تبریزی‌ها خواهند بود و با توجه به اینکه این تیم در سال ۹۳ آخرین جشن قهرمانی خود را در همین سالن با شکست شهرداری ارومیه برپا کرد، امیدوار است با شکست نماینده تبریز نیز شروع هیجان انگیزی در لیگ برتر امسال داشته باشد. نکته جالب اینکه پیکان نایب قهرمان دوره گذشته لیگ برتر، مانند سال ۹۵ رقابت‌ها را با جدال با یک تیم آذری زبان آغاز می‌کند. این تیم سال گذشته نیز در نخستین هفته به مصاف شهرداری ارومیه رفت و سه بر یک به پیروزی رسید.
تیم کاله مازندران در هفته نخست در سالن پیامبر اعظم (ص) و از ساعت ۱۶ میزبان نارنجی‌پوشان سایپاست.تیم والیبال سایپا که با ۶ نایب قهرمانی و یک مقام سومی همچنان در حسرت قهرمانی این تورنمنت مهم ایران است، امسال عزم خود را برای کسب مدال طلا جزم کرده و در نخستین گام برای رسیدن به این هدف میروسلاو ژیوکوي بلغارستانی را به عنوان سرمربی جذب کرده است. تیم کاله مازندران نیز مانند سال‌های گذشته با هدایت بهروز عطایی، لیگ برتر را آغاز می‌کند و در نخستین مسابقه امید زیادی به کسب پیروزی با استفاده از امتیاز میزبانی دارد. تیم‌های سازمان‌عمران‌شهرداری‌ساری و رعد پدافندکاشان، دیگر تیم‌های لیگ برتر سال ۹۶ هستند که در هفته نخست در سالن شهید رسول حسینی ساری به مصاف یکدیگر می‌روند.نماینده ساری که سال گذشته در نخستین حضور خود در این رقابت ها رتبه نهم را به دست آورد، امسال به دنبال صعود به مرحله پلی‌آف است و دیدارهای مرحله مقدماتی امسال خود را با تیم رعدپدافندکاشان آغاز می‌کند که این تیم نیز برای نخستین‌بار در لیگ برتر حضور یافته است.تیم شمس، متشکل از بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان ایران، در نخستین مسابقه خود در لیگ برتر امسال و در سالن فدراسیون والیبال، میزبان خاتم ارکان خواهد بود.
خاتم اردکان سال گذشته رتبه هفتم را به دست آورد و تیم شمس نیز نخستین حضور خود را تجربه می‌کند.محمدوکیلی، سرمربی تیم شمس که شاگردانش عنوان قهرمانی نوجوانان جهان سال ۲۰۱۷ را در پرونده کاری خود دارند، در مصاف با خاتم اردکان به دنبال ارائه والیبال تماشاگر پسندي است و به یقین این تیم در لیگ برتر والیبال به دنبال کسب عنوان نیست زیرا ایجاد هماهنگی بیشتر ملی‌پوشان برای میادین مهم پیش رو در آسیا و جهان، براي اين تيم اولويت دارد.

بازی‌های خانگی شمس در شهریار برگزار می‌شود اما این هفته به دلیل آماده نبودن سالن، این تیم در سالن فدراسیون والیبال میزبان خاتم اردکان خواهد بود؛ این مسابقه ساعت ۱۳ شروع می‌شود.در آخرین دیدار هفته نخست دور مقدماتی سی و یکمین دوره لیگ برتر والیبال، تیم ایرانیان گنبد میزبان شهرداری ارومیه در سالن المپیک شهر گنبد خواهد بود. این جدال تماشایی است زیرا هر دو تیم از پشتیوانه مردمی زیادی در شهرهای خود برخوردارند و رقابت نمایندگان آنان در شهرهای گنبد و ارومیه، همیشه جذاب و دیدنی بوده است.نماینده گنبد سال گذشته عملکرد مناسبی در لیگ برتر نداشت و در رتبه دوازدهم قرار گرفت اما نماینده ارومیه موفق به کسب عنوان سومی و مدال برنز این رقابت‌ها شد.
تا کنون تیم شهرداری ورامین مجوز حضور در لیگ برتر را به دست نیاورده است اما اگر این تیم به مسابقات برسد، امروز (یک‌شنبه) بانک سرمایه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در نخستین بازی خود به مصاف شهرداری ورامین خواهد رفت.اگر این‌گونه شود، شاگردان مصطفی کارخانه، سرمربی بانک سرمایه که از چند ماه پیش تمرینات خود را آغاز کردند، از ساعت ۱۵ در سالن فدراسیون والیبال به مصاف نماینده ورامین می‌روند.بانکی‌ها در دور رفت سال گذشته لیگ برتر والیبال، تنها شکست خود را ۱۹ آبان، برابر نماینده ورامین تجربه کردند و امسال با تمام قدرت برابر این تیم حاضر خواهند شد تا ضمن شروعي طوفانی در لیگ برتر، جبران شکست سال گذشته را نیز کرده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج