۶۱۰۹۴۴
۲ نظر
۵۰۲۶
۲ نظر
۵۰۲۶
پ

«شكوه يك زندگي» ملودرامي ضعيف!

سازمان صداوسيما انگار نمي‌خواهد صداي اعتراض‌هاي منتقدان و مخاطبان خود را درباره توليدات ضعيف و سريال‌هاي پيش پاافتاده و سطحي تلويزيون بشنود و در جهت اصلاح و بهينه‌سازي توليدات تلويزيون گام بردارد.

روزنامه جوان: سازمان صداوسيما انگار نمي‌خواهد صداي اعتراض‌هاي منتقدان و مخاطبان خود را درباره توليدات ضعيف و سريال‌هاي پيش پاافتاده و سطحي تلويزيون بشنود و در جهت اصلاح و بهينه‌سازي توليدات تلويزيون گام بردارد.
بزرگ‌ترين دليل بي‌اعتنايي و بي‌احترامي به نظرها و خواسته‌هاي مردم، توليد و پخش مستمر انواع برنامه‌ها و سريال‌هاي ضعيف و آزارنده است. سيما باز هم در مسير ريزش بينندگان تلويزيون، اقدام به توليد و پخش چند سريال سطحي و مخاطب ناپسند كرد كه نمونه بارز اين روزهاي آن، چيزي به نام «شكوه يك زندگي» بود.

به اصطلاح سريال «شكوه يك زندگي»، ملودرامي به شدت ضعيف در نگارش فيلمنامه و تصويرسازي از يك زندگي معمولي است، حال شكوه آن بماند كه نه از شكوه در اين سريال خبري بود و نه زيبايي و شيريني زندگي و حتي رويدادها و فضاسازي‌هاي مناسب با اوضاع اجتماعي قصه آشفته و زندگي آدمك‌هاي آن. سرتاسر سريال مملو از فقر و بيماري و بدبختي و تلخي است.
سازندگان مجموعه شكوه زندگي با نمايش چند زندگي كه قرار بوده يكي از آنها و در واقع اصلي‌ترين آنها باشكوه باشد، با مضمون و داستاني به‌غايت تكراري در بستر كليشه‌اي مناسبات اجتماعي- سياسي شبه ارباب و رعيتي خواسته‌اند افزون بر شكل‌دهي ناموفق يك مثلث عشقي، نقبي هم به دوران دفاع مقدس بزنند كه نه فقط در تركيب مناسب و تصويرسازي درست و جذاب از رخدادهاي مختلف زندگي كاراكترهاي محوري سريال و ماجراهاي عاشقانه به توفيق نرسيده‌اند كه در نمايش گوشه‌اي نوآور و خلاق يا دست‌كم پرداختن از زاويه‌اي نو به زندگي مبارزاتي و خانوادگي رزمندگان دوران دفاع مقدس ناموفقند.
ناتواني در داستان‌سازي و نگارش فيلمنامه‌اي قوي و ساختارمند، پرداخت ضعيف شخصيت‌ها، انتخاب بد بازيگران، بازي‌هاي زير متوسط اغلب بازيگران و كارگرداني متوسط و نداشتن حرفي تازه براي مخاطب، از شكوه يك زندگي، سريالي ضعيف و از ياد‌رفتني ساخته است.

آنچه با عنوان سريال شكوه يك زندگي ساخته شده است، ملغمه‌اي غير جذاب، باورناپذير و ضعيف از چندين رويداد و ماجراي پرداخت نشده است كه سريال را ناموفق و سردرگم در ارائه بخش‌هاي خانوادگي، عاشقانه، دفاع مقدسي و اجتماعي نشان مي‌دهد. حيف نيست صدا وسيمايي كه به‌رغم درآمدهاي ميلياردي از آگهي و تزريق چند ميلياردي اسپانسرهاي مستضعف! مرتب از فقر و نداري مالي مي‌نالد، همين ميلياردهاي ناقابل را صرف توليد آثار قوي و استاندارد و جذاب كند؟! توليد يك سريال خوب و بامحتوا كه با رضايت مردم همراه باشد، بسيار ارزشمندتر از ساخت ۱۰ سريال ضعيف و متوسط و بد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kkk

      خیلی هم عالی بود به خاطر اینکه دریاره دفاع مقدس بوده انتقاد کردین جنگ زود فراموش شد

    • بدون نام

      ضعیف نبود بلکه فاجعه بود
      از فیلنامه آبکی بگیر تا انتخاب بازیگرها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج