۶۱۱۲۷۴
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

آیا نابودی زمین نزدیک است؟

دانشمندان در حال جستجوی سیاره ای پنهان به نام سیاره X در منظومه شمسی هستند که هنوز دیده نشده اما احتمال برخورد آن با زمین وجود دارد.

وب سایت کلیک: دانشمندان در حال جستجوی سیاره ای پنهان به نام سیاره X در منظومه شمسی هستند که هنوز دیده نشده اما احتمال برخورد آن با زمین وجود دارد.
آیا نابودی زمین نزدیک است؟

در طول هفته های اخیر ممکن است پیش بینی هایی در مورد سیاره ای به نام نیبیرو (Nibiru) یا سیاره X به گوشتان رسیده باشد مبنی بر اینکه این سیاره در پشت خورشید و یا در جایی خارج از دید ما در منظومه شمسی پنهان شده است و فاجعه وجود این سیاره تهدیدی جدی برای ساکنان زمین قلمداد می‌شود.

گاهی اخبارهای ساختگی و شایعات در فضای مجازی به سرعت گسترش یافته و گرچه برخی از این شایعات ممکن است مبتنی بر مشاهدات علمی باشد، اما در بیان حقایق مرتبط با آن اغراق شده و مفاهیم به طریقی اشتباه با هم ترکیب می‌شوند که جامعه علمی ناگزیر به رد آن است.

تحقیقات مرتبط با پیش بینی وجود نیبیرو (Nibiru) یا سیاره X اکنون برای سومین بار است که نشان می‌دهد چنین سیاره‌ای وجود ندارد؛ این در حالی است که ستاره شناسان در تلاش‌اند تا شواهدی دال بر وجود نهمین سیاره در منظومه شمسی بدست آورند.

اما دلیل اصرار دانشمندان چیست؟

بتیگین و همکارش مایک براون حدود چند سال پیش ایده وجود سیاره پنهان را مطرح کردند. آن ها مشاهدات بیشتری را کشف کرده اند مبنی بر اینکه چیزی در خارج از منظومه شمسی وجود دارد که مدار اجرام در فاصله دور را به سمتی سوق می‌دهد و حتی شاید بتوان گفت که منظومه شمسی را کاملا به یک سمت منحرف می کند.

بتیگین در این خصوص می‌گوید: «اگر شما بخواهید این توضیحات را رد کنید و تصور کنید که نهمین سیاره وجود ندارد، مسائل غیر قابل حل بیشتری مطرح می شود».

آنچه براون و بتیگین کشف نکرده اند این است که طبق شواهد، نهمین سیاره در جایی نزدیک به زمین قرار دارد و یا به زودی از مسافت دور به زمین نزدیک خواهد شد و تاثیری که روی منظومه شمسی دارد، نامحسوس و طی دوره‌ای بسیار طزولانی خود را نشان می‌دهد.

سیاره نهم جهانی است که دیده نشده، اما تاثیرات جاذبه آن به واسطه واکنش هایش با اجرام دیگر در خارج از منظومه شمسی از سوی عده‌ای از دانشمندان تایید شده است. این سیاره به طرز شگفت آوری سنگین بوده و در فاصله بسیار دوری قرار گرفته است. براون و بتیگین تخمین زده اند که همسایه کیهانی مرموز ۱۰ برابر سنگین تر از زمین بوده و در فاصله ۲۰ برابر دورتر از فاصله زمین تا نپتون قرار گرفته است.

اکنون بتیگین و براون در تلاش هستند تا از تلسکوپ Subaru در رصدخانه Mauna Kea در هاوایی برای تعیین موقعیت سیاره پنهان استفاده کنند. آن ها این تلسکوپ را بهترین ابزار برای کشف اجرام تاریک در مسافت دور عنوان کرده اند.

اگر Nibiru یا سیاره X در موقعیت برخورد با زمین قرار گرفته باشد، شما باید بتوانید آن را با چشم غیر مسلح در آسمان مشاهده کنید، در حالی که هیچ اثری از آن موجود نیست. بنابراین می توان گفت چنین سیاره ای در پشت خورشید پنهان نشده است، زیرا این ایده خلاف قوانین هندسه است.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خوب

    • ناشناس

      ان شاء الله
      تا راحت شویم...خسته شدیم از چرخیدنش...

    • بدون نام

      زمین همین جوریش نابود شده نیازی نیست نابود بشه ان شالله خراب بشه رو سرمون این زمین

    • بدون نام

      بشنو،وباورمکن،زمبن تاظهورآقاامام زمان وقرنهابعدبایدسالم باشد،ومامسلمونابه این اعتقاد،داریم که تاامام زمان ظهورنکرده هیچ مشکلی برای زمین بوجودنخواهدامد.

    • بدون نام

      خدا کنه باستم های دیرینه اش توسط سنگ اتشین بلعیده شود تا هیچ موجودی رویش زجر زندخ بودن نکشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج