۶۱۱۳۸۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نگرانی آلمان درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام

وزیر امور خارجه آلمان خروج احتمالی آمریکا از توافق اتمی را نگرانی بزرگ دولت آلمان ارزیابی کرده و از تلاش برلین برای جلوگیری از این مسئله خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان درباره خروج آمریکا از توافق اتمی ایران با غرب ابراز نگرانی کرد.

وی انتظار دارد که آمریکا از توافق اتمی با ایران خارج شود. گابریل در این باره گفت که ایالات متحده احتمالا هفته آینده برجام را لغو می کند و این نگرانی بزرگ من است.

وزیر خارجه آلمان که در یک برنامه انتخاباتی برای انتخابات ایالتی نیدرزاکسن سخن می گفت همچنین تصریح کرد که با این همه دولت آلمان همچنان در این راستا تلاش می کند تا آمریکا را به این توافق برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی پایبند نگه دارد.

به گزارش رسانه های آمریکایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آلمان می خواهد هفته آینده عدم پایبندی ایرن به برجام را اعلام کند. در این صورت سنای آمریکا در یک مهلت شصت روزه درباره تجدید تحریم های این کشور علیه تهران تصمیم گیری کند. در این مرحله عملا توافق اتمی با تهران خاتمه خواهد یافت. البته اکثریتی برای این تصمیم در سنای آمریکا احتمالا وجود نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین این پرسش را مطرح کرد که چه چیزی بهتر می شود وقتی ما این گونه با ایران رفتار کنیم؟ هیچ.

گابریل سیاست ترامپ و مشاوران وی را به عنوان خطری بزرگ ارزیابی کرده و گفت: آدم های ترامپ حالا می گویند که همه این چیزها بی معنی است. جهان یک عرصه و یک میدان مبارزه است و از این رو قوی ترها حرف خود را بر کرسی می نشانند. این بدین مفهوم است که آن ها قانون قدرتمندترها را جایگزین حاکمیت قانون می کنند. این رویکرد همچنین برای آلمان یک خطر است. بنابراین پس از آن دنیا متفاوت خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج