۶۱۱۵۰
۱۵ نظر
۵۰۸۹
۱۵ نظر
۵۰۸۹
پ

مجید بنی فاطمه، بدجور سرش شلوغ است

سید مجید بنی فاطمه یکی از مداحان مشهور کشورمان است که با توجه «عمو عباس» به شهرت خوبی دست پیدا کرد.

مجید بنی فاطمه، بدجور سرش شلوغ است

روزنامه تماشا: سید مجید بنی فاطمه یکی از مداحان مشهور کشورمان است که با توجه «عمو عباس» به شهرت خوبی دست پیدا کرد.

او اگرچه سن و سال زیادی ندارد اما به خاطر اینکه از دوران نوجوانی و جوانی وارد مداحی شده، امروز به عنوان یکی از مداحان پیشکسوت کشورمان به حساب می آید. به بهانه شب های معنوی ماه مبارک رمضان به سراغ سید رفتیم و با او گپ کوتاهی زدیم که در ادامه آن را با هم می خوانیم.

مجید بنی فاطمه، بدجور سرش شلوغ است

مداحی را از چه زمانی آغاز کردید؟

- هفت ساله بودم که در تشییع پیکر شهدا شرکت می کردم و از همان موقع خواندن را آغاز کردم اما اگر منظورت مداحی به صورت حرفه ای است باید بگویم که از سال ۷۱ تا امروز خواندن را به صورت حرفه ای آغاز و پیگیری می کنم. از سال ۷۲ در هیئت یا زهرا با حاج محمدرضا طاهری آشنا شدم و همان سال در تشییع پیکر شهدا با حاج سعید حدادیان آشنا شدم و از سال ۷۵ هم در بیت الزهرا (س) خدمت حاج منصور ارضی رسیدم.

در ایران به دلیل اینکه علاقمندان به مداحی زیاد هستند، قرار گرفتن در سطح اول مداحی کارآسانی نیست، چطور به گروه مداحان درجه یک و کشوری وارد شدید؟

- زمانی که بنده مداحی می کردم و اهل روضه بودم، کمتر جوانی دیده می شد که بخواند. الان به فضل الهی خیلی از جوان ها به مداحی علاقمند شده اند اما آن موقع شرایط به این شکل نبود و تعداد ما که جوان بودیم و مداحی می کردیم، به انگشتان دست هم نمی رسید. ما از همان موقع بنای شاگردی داشتیم و اصراری روی خواندن نداشتیم. مداحی قبلا سخت تر از حالا بود. چون قبلا تکیه تمام جلسه به اشعار و روضه بود. آن زمان کسانی بودند که اگر کلمه ای اشتباه ادا می شد، ایراد می گرفتند.

یعنی دنبال شهرت نبودید؟

- صادقانه می گویم که آن روزها ما چیزی به نام شهرت نمی دیدیم و سعی می کردیم صرفا به تکلیف خودمان عمل کنیم. تلاش ما این بود که در کنار این بزرگواران درس یاد بگیریم و نوکری کنیم. اما به خودمان آمدیم ودیدیم عده ای از مردم ما را می شناسند و انتظارات یک مقدار از ما بیشتر است.

مجید بنی فاطمه، بدجور سرش شلوغ است

شما هم روضه خوان خوبی هستید و هم نوحه های زیبایی را اجرا می کنید، با این تفاسیرل خودتان را روضه خوان می دانید یا نوحه خوان؟

- حقیقات عرض می کنم که خودم را مداح نمی دانم اما خودم بیشتر با روضه مانوس هستم و حساسیت بیشتری روی این مقوله دارم.

«عمو عباس» یکی از نوحه های شماست که خیلی مورد توجه قرار گرفت. این نوا را کجا اجرا کردید؟

- فاطمیه یکی از سال ها بود که این نوحه را در حسینیه شهدای چیذر اجرا کردم. در آن جلسه آقای کریمی روضه را خواندند و به من گفتند زمینه را تو بخوان. من هم خیلی ساده این نوحه را اجرا کردم و واقعا فکر نمی کردم چنین اتفاقی برایش بیفتد. فکر می کنم همین که به اتفاق فکر نمی کردم باعث شد این نوحه تا این حد مورد توجه قرار بگیرد.

هیات «ثارالله» به نوعی هیئت خودتان بود اما از یک جایی به بعد دیگر در این هیئت حضور پیدا نکردید، ماجرا چه بود؟

- من از این هیئت جدا نشده ام. زمانی که بنده در این هیئت حضور داشتم آقای کریمی و آقای طاهری به جلسه ما تشریف آورده بودند و بانی های هیئت با این عزیزان دوست بودند. الان هم که داریم با هم صحبت می کنیم سالی چد بار در جلسات این هیئت شرکت می کنم.

مجید بنی فاطمه، بدجور سرش شلوغ است

مدتی در چیذر هم زیاد دیده می شدی اما مدتی است حضورتان در هیئت حاج محمود کریمی کاهش پیدا کرده، این موضوع دلیل خاصی دارد؟

- سال های اولی که این هیئت شکل گرفته بود، ما وظیفه خود می دانستیم که در این جلسه شرکت کنیم. در آن ایام حاج محمود آقا زیاد به مکه مشرف می شدند و به همین دلیل بنده در این جلسه زیاد حاضر می شدم. از طرفی هنوز هیئت خودم شکل نگرفت بود و در مناسب تهای مختلف آنجا حاضر می شدم. اما الان جلسات خودمان شکل گرفته و کمتر توفیق حضور در جلسه چیذر نصیبم می شود اما دوستی ما کماکان ادامه دارد و مرتب یکدیگر را ملاقات می کنیم.

اکثر هیئت های بزرگ تهران در مرکز و جنوب تهران برپاست، شما چرا شمال غرب تهران را برای برگزاری هیئت هایتان انتخاب کرده اید؟

- جوان های کشور ما در هر لباسی که باشند اهل بیت را دوست دارند. سمت شهرک غرب و پونک جلسات محلی وجود دارد و کسی نیامده به صورت کلی سرمایه گذاری کند. من به دو دلیل منطقه غرب تهران را برای برگزاری جلساتمان انتخاب کردم. اول اینکه جای خالی جلسه ای که جوانان را با محوریت امام حسین (ع) جذب کند، در منطقه غرب حس می شد. دلیل دوم هم این بود که دشمن در حال فعالیت است. تعداد جوان هایی که سوالات زیادی دارند، زیاد است و دشمن هم قدم با ما در حال فعالیت است و باید هوشیار باشیم.

سه شنبه در میدان امام حسین (ع) چهارمین تجمع مدافعان حرم با اجرای شما برگزار می شود. حضور جوان ها در این برنامه چه پیامی خواهد داشت؟

- پیام این مراسم یک پیام مذهبی است. البته سیاست و دین ما از هم جدا نیست. وهاقبیت و سلفی ها و دشمنان شیعه با حضور جوان ها در اینگونه مرام متوجه می شوند که جوانان کشور ما در زرق و برق دنیا نمانده اند و اینقدر نسبت به دین و اهل بیت (ع) تعصب دارند که در مقابل کوچکترین جسارت واکنش نشان خواهند داد.

مجید بنی فاطمه، بدجور سرش شلوغ است


بعضی از مداحان اهل بیت به سوریه رفتند و در حرم حضرت زینب (س) مستقر شدند، شما این موضوع را چطور ارزیابی می کنید. اگر شرایط فراهم شود خودتان حاضر هستید به سوریه بروید و به صورت فیزیکی از حرم محافظت کنید؟

- کشور ما صاحب رهبر است و ایشان هر دستوری دهند ما به آن عمل خواهیم کرد. من کار کسی را رد نمی کنم چون هر کسی عقیده خاص خودش را دارد اما من گوش به فرمان رهبرم هستم.

تا سال گذشته فیزیک دیگری از شما سراغ داشتیم اما الان خیلی لاغر شده اید، در این مورد برایمان بگویید.

- بله، اتفاقا همین چند وقت پیش در حرم حضرت امام رضا (ع) خیلی ها می گفتند شما چقدر شبیه بنی فاطمه هستی و من هم می گفتم بله خیلی ها می گویند من شبیه ایشان هستم (خنده). راستش وزنم بالا رفته بود و از این بابت اذیت می شدم. یک بار پیاده به کربلا رفتم و با وجود شیرنی هایی که در این سفر وجود داشت، خیلی اذیت شدم. در نهایت تصمیم گرفتم که وزنم را کم کنم و الان هم همچنان ورزش می کنم و رژیم های غذایی را دنبال می کنم.

رژیم گرفتید یا عمل خاصی انجام دادید؟

- بعضی ها که با لاغری من مواجه شده بودند حس می کردند بیمار شده ام اما باید بگویم یک عمل جراحی انجام داده ام اما در کنارش رژیم غذایی دارم و ورزش هم انجام می کنم.

حرفی مانده که برایمان بگویید؟

- باید از جوانانی که در جلسه ما شرکت می کنند تشکر کنم. ما به شعور و معرفت این بچه ها اعتماد و یقین داریم. این جوان ها با حضورشان هم جلسه را بهتر می کنند و هم مشتی به دهان کسانی می زنند که نمی توانند شیعه را ببینند. به مداحان جوان هم عرض می کنم که بیشتر از اینکه به دنبال خواندن باشند، دنبال معارف و اصول نوکری باشند. اگر انسان به دنبال نوکری باشد، امام حسین (ع) جلوه اش را می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا درباره این هزینه پاکت هم یه سوالی میکردی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواست ببینه فضول کیه که بالاخره پیدا شد
        خوش بختم فضول محترم

      • احمد

        به روضه خون امام حسین اینجوری کنایه نزن، بد میبینی

      • حسین

        روضه خون امام حسین کسی نیست که ماشین چندین میلیونی سوار شه و تجمل تو زندگی به رخ بکشه.
        منظورم این آقا نیست.خیلیاس.

    • سهیل

      خدا بهت سلامتی بده حاجی
      پیدا میشه هزارتا روضه خوان خوش صدا
      هیچکی ذاکر نمیشه قسم به اسم زهرا
      شادی روح بزرگ دیوانه حسینی مداح حضرت رقیه که حسین حسین گفتن ویادمون داد وخیلی از جوانها مدیونش هستن آسیدجوادذاکر طباطبایی شاد
      روحمان با یادش شاد
      یازینب

    • ترسو

      الان نون تو مداحی هم !!!! هست.چرا که نه؟ حاجی ! عمل زیبایی چقدر هزینه داشت؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بهاره

        در جواب جناب ترسو بايد بگم كه آقاى بنى فاطمه جراحى معده داشته و لاغر شدنش بعد از عمل كاملا طبيعيه. ايشان در يكى از صحبتاش گفته كه كاهش وزنش بيشتر به خاطر سلامتى بوده نه زيبايى.

    • sirvan

      نوحه ی عمو عباس وگل رشیدمش حرف نداره........ازنظرمن فقط این 2تا.......................

    • عسل

      چقدر راحت توو زندگیمون (( گناه )) میکنیم !!
      واقعا چرا همه رو به یک دید می بینید
      اصولا طرفدار کسی نیستم اما نبایست یکطرفه بقاضی رفت و دیگران را متهم کرد
      خلاصه ما ها هم زیاد عیب داریم
      اما
      خدا پنهان میکنه !!
      مخالف انتقاد نیستم اما باید منصفانه باشه ؛ مثبت نگری خیلی به جامعه و خود فرد کمک میکنه

    • بدون نام

      عجب ادمايي هستن ادمااقاسيدفداي خودت وجدت باروضه هات حال ميكنم

    • فرزانه

      من واقعا مرید سید مجید بنی فاطمه هستم ,کارش واقعا عالیه , من دو سالیه تو مراسماشون که در ریحانه الحسین برگزار میشه شرکت میکنم و شنیدم که برای رضای خدا میخونه , رو در و دیوار ریحانه الحسین هم نوشته ١١٠ صلوات برای سلامتی امام زمان تنها و تنها مزد حاج مجید بنی فاطمه هستش ,اینم در جواب دوستی که فرمودند هزینه ی پاک

    • حسن

      سلام بر همه
      خداوند تمام مداحان اهلبیت ع سینه زنان را حفظ کند من سید مجید را دوست دارم صدای قشنگی دارد
      مداحان وروضه خوانها که صدایشان دوست دارم
      سید جواد ذاکر اهنگران کویتی پور بنی فاطمه موسوی قهار فرهمند مرحوم شیخ کافی و فرزندش مهدی منصوری

      پاسخ ها

      • بهاره

        من از بچگى عاشق صداى آقا سيد مجيد بودم و هستم. مخصوصا نوحه عمو عباس كه واقعا عالى خوند. خدا به صدات بركت بده سيد عزيز يه دونه اى!

    • مصطفی

      مداح های تهرانی پول خیلی زیادی میگرن واسع مجلس.ولی خدایی بچه های مشهد مثل م.ا.یک پنجم این مبلغو میگیره صداشم اگه بهتر نباشه بدتر نیست.یکیشون توشمال۷۰۰میلیون گرفته بود واسع ده شب.حالا اسم نمیبریم ریا نشه

    • دانیال فرحان زاده

      من الان ۱۲ سالمه که از ۷ سالگی عاشق سید مجید بنی فاطمه بودم من از کودکی میخواستم مداح بشم اما از همه مداح ها نوحه می نوشتم بعد پدرم یه برنامه ایی از سید مجید بنی فاطمه داشت که به برنامه گوش دادم از اونجا شر و به مداحی خواندن کردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج