۶۱۱۷۶۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

Surface Studio نام کامپیوتر رومیزی و چند کاره شرکت مایکروسافت است که مشخصا با هدف رقابت با کامپیوتر های سری iMac شرکت اپل طراحی و تولید شده است، در ادامه به معرفی و تشریح ویژگی ها و نیز نقد و بررسی این کامپیوتر زیبا و قدرتمند می پردازیم.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: Surface Studio نام کامپیوتر رومیزی و چند کاره شرکت مایکروسافت است که مشخصا با هدف رقابت با کامپیوتر های سری iMac شرکت اپل طراحی و تولید شده است، در ادامه به معرفی و تشریح ویژگی ها و نیز نقد و بررسی این کامپیوتر زیبا و قدرتمند می پردازیم.
نقاط قوت

  • تغییر آسان وضعیت قرار گیری نمایشگر بر روی سطح به منظور استفاده در حالت معمولی و یا تبدیل به صفحه طراحی و نقاشی دیجیتالی
  • بهترین و بزرگترین صفحه نمایش موجود در بازار به منظور طراحی دیجیتالی
  • کیفیت ساخت فوق العاده

نقاط ضعف

  • تمامی پورت ها در پشت گجت تعبیه شده اند و کاربر نمی تواند به آنها دسترسی سریع داشته باشد.
  • قیمت بسیار گران

محصولات سری Surface شرکت مایکروسافت همیشه خوش درخشیده اند، تبلت های سری Surface تمامی قابلیت های یک لپ تاپ را دارند و لپ تاپ های این سری به لطف قدرت سخت افزاری و نیز طراحی خاص و با کیفیتشان همیشه عرصه را بر دیگر رقبا تنگ کرده اند.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

اما مایکروسافت به فعالیت درخشان و فروش بالای محصولات خود در بازار تبلت و لپ تاپ بسنده نکرده و این بار بازار کامپیوتر های رو میزی را هدف گرفته است. وقتی از بازار کامپیوتر های رومیزی بحث می شود قطعا کاربر به یاد محصولات سری iMac شرکت اپل خواهد افتاد این کامپیوتر های رومیزی توانسته اند تا برای مدت ها بازار را در قبضه خود نگه دارند و با وجود فعالیت موفق رقبایی مانند Dell و HP، شرکت اپل هنوز هم سهم بالایی از فروش این بازار را به خود اختصاص داده است.

اما Surface Studio ویژگی هایی را در خود جای داده که می تواند گوی رقابت را از iMac های شرکت اپل ربوده و بار دیگر نام محصولات Surface را در ذهن مخاطبان ثبت کند، بر خلاف سبک طراحی سایر رقبا مایکروسافت سخت افزار Surface Studio را در داخل پایه نمایشگر تعبیه کرده و این مسئله باعث ظرافت در طراحی نمایشگر شده است، از طرف دیگرکیفیت صفحه نمایشگر 28 اینچی این کامپیوتر چند کاره از صفحه نمایش همه رقبای سری iMac بیشتر بوده و قابلیت تغییر وضعیت آن به صفحه طراحی و نقاشی دیجیتالی و نیز عملکرد بی نقص قلم نوری از جمله ویژگی هایی هستند که می توانند نظر طراحان و هنرمندان را به Surface Studio جلب کنند.

با وجود اینکه مایکروسافت در ساخت این کامپیوتر از آخرین نسل پردازنده های سری Core i۷ شرکت اینتل استفاده نکرده و کارت گرافیکی Nvidia GTX ۹۸۰M قدرتمند ترین سخت افزار گرافیکی موجود در بازار نیست اما مجموعه سخت افزاری Surface Studio از هر محصول سری iMac قوی تر است و دیگر رقبای موجود در بازار را هم بر سر جای خود می نشاند، ولی قیمت ۲۹۹۹ دلاری در نظر گرفته شده برای مدل پایه این محصول نهایتا باعث می شود که تنها مشتریان خاص و کسانی که به ویژگی های منحصر به فرد این کامپیوتر نیاز دارند به سراغ خرید آن بروند و هر کاربری نسبت به خرید آن اقدام نخواهد کرد.

مجموعه سخت افزاری مدل پایه Surface Studio از پردازنده Intel Core i5، 8 گیگابیت حافظه رم، حافظه داخلی هیبریدی متشکل از یک حافظه هارد معمولی 1 ترابایتی و یک حافظه SSD 64 گیگابایتی و کارت گرافیکی Nvidia GTX 965 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 تشکیل شده است و صفحه نمایشگر 28 اینچی با دقت تصویر 4500 در 3000 پیکسل نیز در همه مدل هل مشترک است.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

نمونه ای که مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت قیمتی 4199 دلاری دارد و پردازنده Intel Core i7 6820 HQ در کنار 32 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیکی Nvidia Geforce GTX 980 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 مولفه های اصلی سخت افزاری آن را تشکیل داده اند.

طراحی

طراحی ظاهری Surface Studio به گونه ایست که به سرعت می تواند هر بیننده و کاربری را شیفته خود کند، و با وجود اینکه دیگر رقبا نیز حرف های زیادی را در بحث زیبایی ظاهری محصولاتشان دارند اما هیچ کدام نمی توانند در این بحث رقابتی جدی با این محصول شرکت مایکروسافت داشته باشند و زیبایی و سادگی Surface Studio کاربران را حیرت زده خواهد کرد.

به لطف تعبیه سخت افزار این گجت در پایه اصلی کامپیوتر، قسمت پشتی نمایشگر حجم زیادی ندارد و ضخامت آن به ۱۲.۵ میلیمتر رسیده است، حاشیه صفحه نمایش در مقایسه با رقبا واقعا ناچیز است و حاشیه زیرین صفحه نمایش نوار باریکی است که در آن شاهد به کار گیری لوگوی برند شرکت سازنده نیستیم و تنها لوگوی موجود در محصول در پشت صفحه نمایش به کار گرفته شده است.

زبان طراحی Surface Studio زیبایی در عین سادگی را به کاربر القا کرده و استفاده از رنگ های خاکستری و کروم زیبایی خاصی را به ظاهر کامپیوتر داده اند، پایه اصلی کامپیوتر به شکل مکعبی خاکستری رنگ ساخته شده که به جز جای دادن سخت افزار در داخل خود هیچ کاربرد دیگری ندارد و این ویژگی ایست که با هدف القا سادگی در Surface Studio قرار داده شده است، تنها چیزی که یک دست بودن ظاهری پایه را از بین می برد وجود خطی در پیرامون این مکعب است که هدف از ایجاد آن تهویه و خنک سازی سخت افزار گجت بوده است.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

شرکت سازنده به منظور ساده سازی هر چه بیشتر ظاهر این کامپیوتر تمامی پورت های آن را به قسمت پشتی منتقل کرده است و موس و کیبورد بی سیم آن هم ظاهری ساده و ظریف داشته که هماهنگی چشم نوازی را بین سایر قسمت های تشکیل دهنده محصول ایجاد می کند.

صفحه نمایش با قابلیت تبدیل به صفحه طراحی و نقاشی دیجیتالی

با وجود رقبایی قدرتمند مانند iMac 5K و یا نمایشگر 8K شرکت Dell، Surface Studio در این قسمت هم عملکرد بی نقصی دارد که برتری را به صورت انکار ناپذیری به سایر رقبا تحمیل کرده است. دقت صفحه نمایش Surface Studio برابر با 4500 در 3000 پیکسل است و درست است که این رزولوشن بالاترین مقدار موجود در صفحه نمایش های بازار نیست اما می تواند دقیق تر از صفحه های نمایش 4K عمل کند و سایز 28 اینچی صفحه و نیز نسبت تصویر 3:2 آن کاربر را قادر ساخته تا به هنگام مولتی تسکینگ دقت بیشتری داشته باشد، شما می توانید 4 پنجره مختلف را به 4 گوشه صفحه نمایش برده و نظارت دقیق تری بر عملکرد همزمان برنامه های مختلف داشته باشید.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

کیفیت رنگ ها و کنتراست تصویر بی نظیر است و به منظور راحتی، کاربر می تواند بین حالت های رنگی مختلفی مانند sRGB، Vivid و DCI-P3 بهترین حالت را بسته به کاری که در حال انجام آن است انتخاب کند.

ویژگی منحصر به فرد دیگری که صفحه نمایش Surface Studio را از سایر رقبا جدا می کند به کار گیری لولای به اصطلاح ضد گرانش آن است که باعث می شود بتوانید به راحتی زاویه قرار گیری آن بر روی سطح را بسته به نیاز خود تنظیم کنید و کامپیوتر را از حالت استاندارد به یک صفحه طراحی دیجیتالی تبدیل کنید.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

عملکرد قلم نوری Surface Pen در این کامپیوتر همچون دیگر محصولات شرکت مایکروسافت مانند Surface Pro ۴ و Surface Book دقت بالایی داشته و مقاومت نوک قلم نوری در مقابل حرکت بر روی صفحه نمایش مناسب و در مقایسه با دیگر رقبا ایده آل است، کاربر به هنگام استفاده از قلم نوری مذکور به منظور طراحی و یا یاد داشت برداری نزدیک ترین تجربه را به نقاشی و یاد داشت برداری واقعی بر روی کاغذ خواهد داشت.

گجت مکمل Surface Dial

علاوه بر قلم نوری Surface Pen که عملکرد درخشانی را به نمایش می گذارد شرکت مایکروسافت وسیله جانبی استوانه ای شکلی به نام Surface Dial را در اختیار علاقه مندان به طراحی دیجیتالی گذاشته است؛ محصول مذکور در واقع یک ماژول بلوتوثی است که کاربر با استفاده از آن می تواند با سرعت بیشتری به تنظیمات Surface Studio و برخی از نرم افزار های ویندوزی دسترسی داشته باشد.

استفاده از Surface Dial بسیار آسان است و با در دست گرفتن آن در عرض چند دقیقه طرز استفاده از آن را خواهید آموخت، چرخاندن و یا فشار دادن Surface Dial عملکرد های متفاوتی را به دنبال خواهد داشت، با قرار دادن این ماژول بر روی صفحه نمایش و فشار دادن دکمه آن منویی دایره ای شکل را به نمایش در می آورد (حجم صدا، سطح روشنایی صفحه و تنظیمات تخصصی و ...)، چرخاندن Surface Dial تنظیمات مختلف موجود در منو را پر رنگ کرده و با فشار دادن دوباره آن می توانید آیتم مورد نظرتان را انتخاب کنید.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

عملکرد های Surface Dial به تنظیم حجم صدا و سطح روشنایی نمایشگر محدود نمی شوند و در واقع مایکروسافت آن را به منظور انجام مسئولیت های پیچیده تری طراحی کرده است، طراحان گرافیگ و دیگر هنرمندان دیجیتالی می توانند در نرم افزار تخصصی خود از آن استفاده کنند و برای مثال در یک نرم افزار طراحی گرافیکی می توان با استفاده از آن ابزار های مختلف را انتخاب کرد، سایز قلم و برس را تغییر داد و...

البته جای زیادی برای پیشرفت و اضافه شدن قابلیت های دیگر به این ماژول بلوتوثی وجود دارد، نرم افزار هایی مانند FreshPaint و PaintSketch که از اصلی ترین نرم افزار های طراحی گرافیکی شرکت مایکروسافت هستند هنوز با Surface Dial سازگاری نداشته و این گجت در هنگام اجرای نرم افزار های مشابه شرکت Adobe مانند Photoshop، Illustrator، Lightroom و Premiere هم نمی تواند نقشی را ایفا کند.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

مایکروسافت به کاربران قول داده تا در آینده ای نزدیک کاربرد های فراوانی را به Surface Dial اضافه کند و در راستای تحقق وعده هایش، همکاری های جدی ای را نیز با شرکت Adobe آغاز کرده است اما در شرایط فعلی به نظر نمی رسد که در ازای صرف هزینه ۱۰۰ دلاری بتوانید آن طور که باید از ویژگی های Surface Dial بهره مند شوید.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

عملکرد

شاید نسبت به عملکرد سخت افزار این کامپیوتر شک داشته باشید، درست است که پردازنده به کار رفته در آن از آخرین نسل موجود در بازار نیست و کارت گرافیک آن هم می توانست قدرتمند تر باشد اما Surface Studio با همین سطح از قدرت سخت افزاری بسیار درخشان تر از رقبایی مانند XPS 27 AIO شرکت Dell و یا iMac 5K ظاهر شده است و نتیجه بنچمارک ها این مسئله را به خوبی نشان می دهند.

علاوه بر این Surface Studio از هماهنگی خوبی بین قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری برخوردار است و در حین انجام آزمایش ها هیچگاه ما را نا امید نکرد؛ وقتی نرم افزار های سنگینی همچون Photoshop، Illustrator و Lightroom را به طور همزمان اجرا کردیم و در شرایطی که Surface Studio زیر فشار پردازشی سنگینی قرار گرفت هیچ گونه افت سرعت و یا مشکلی مشاهده نشد و کامپیوتر عملکرد بی نقصی را به نمایش گذاشت. یکی از شاخص ترین ویژگی های این کامپیوتر چند کاره که کارشناسان و منتقدان را حیرت زده کرده توانایی آن در بارگذاری سریع اطلاعات است.
کامپیوتر مایکروسافت سرفیس استودیو؛ عشق در اولین نگاه

مایکروسافت در طراحی و تولید حافظه داخلی این کامپیوتر از فناوری Rapid Storage شرکت اینتل استفاده کرده است، به واسطه به کارگیری فناوری مذکور حافظه هیبریدی Surface Studio عملکردی هوشمندانه دارد، تمامی کار های سنگین مانند ذخیره سازی فایل ها و اطلاعات شما توسط حافظه معمولی اصلی انجام می شود و بارگیری اطلاعات حساس و مرتبط با نرم افزار های مخصوص توسط حافظه SSD انجام خواهد شد.

نتیجه گیری نهایی

شکی نیست که زیبایی ظاهری و عملکرد سخت افزاری Surface Studio هر کاربری را مجذوب خود خواهد کرد اما با در نظر گرفتن قیمت گران آن به نظر می رسد که اکثر کاربران عطای این کامپیوتر چند کاره را به لقایش ببخشند.

اگر به دنبال کامپیوتر رومیزی و چند کاره ای هستید که بتواند از پس انجام کار های روزمره و عادی تان برآید و یا قصد دارید تا کامپیوتری را برای دفتر کاری خود تهیه کنید گزینه های ارزان قیمت تری مانند محصولات سری iMac، Dell XPS 17 AIO و HP Envy 27 در بازار وجود دارند که می توانید نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید و اگر حرفه عکاسی و یا ویرایش فیلم را دنبال می کنید می توانید با صرف هزینه ای معقول تر نسبت به خرید یک کامپیوتر قدرتمند رومیزی اقدام کنید. در واقع قیمت 3000 دلاری این کامپیوتر چند کاره باعث شده تا تنها قشر خاصی از کاربران نسبت به خرید آن اقدام کنند.

نیاز های موجود در حرفه طراحی گرافیک بیشترین سازگاری را با ویژگی های Surface Studio دارد، تا قبل از این طراحان گرافیک حرفه ای به منظور در اختیار داشتن یک صفحه طراحی دیجیتالی از تبلت های شرکت Wacom استفاده می کردند، در واقع Wacom تنها شرکتی بود که تبلت هایی را مختص کاربرد های طراحان گرافیک به بازار عرضه می کرد و تنها در این شرایط است که Surface Studio می تواند خریدی منطقی به حساب آید، صفحه نمایش ۲۸ اینچی این کامپیوتر به کاربر اجازه می دهد که پس از پایان عملیات طراحی پروژه خود را به دقت بررسی کند و از نقاط ضعف آن آگاه شود و علاوه بر این کیفیت و دقت تصویر صفحه نمایش Surface Studio از هر محصول مشابه دیگری بالاتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایلیا

      چه کامپیوتر عالی هست !
      من خودم تبلت surface 3 رو دارم خیلی ازش راضیم !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج