۶۱۱۷۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پُر فروش و کم فروش های هالیوود ۲۰۱۷

هر سال پُر فروش ترین فیلم ها معمولاً آن هایی است که در فصل تابستان به نمایش در می آیند. در سه فصل بعدی کم تر فیلمی است که بتواند به فروش فوق العاده ای دست پیدا کند. امسال هم جز این نیست و فیلم های محبوب و مورد پسند عامه بیش تر آن هایی است که در تابستان اکران شده اند.

بانی فیلم: ابتدا پُر فروش ها
هر سال پُر فروش ترین فیلم ها معمولاً آن هایی است که در فصل تابستان به نمایش در می آیند. در سه فصل بعدی کم تر فیلمی است که بتواند به فروش فوق العاده ای دست پیدا کند. امسال هم جز این نیست و فیلم های محبوب و مورد پسند عامه بیش تر آن هایی است که در تابستان اکران شده اند.
پُر فروش و کم فروش های هالیوود  2017

۱- «زیبا و هیولا» (دیو و دلبر)- Beauty and the Beast
داستان کلاسیک فرانسوی «زیبا و هیولا» (La Belle et la Bete) در سال ۱۷۴۰ به وسیله گابریل سوزان باربو ویله نوو به نگارش درآمد و از آن زمان به بعد به صورت فیلم با بازیگران و نقاشی و کارتون به تصویر کشیده شد. اما فیلم جدید بر مبنای انیمیشن موفقیت آمیز کمپانی دیزنی به سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. ماجرا درباره دختر زیبایی به نام «بل» است هنگامی که مرد محبوب دهکده «گاستون» (لوک ایونز) دست رد به عشق دخترک می زند، تبدیل به هیولایی می شود (با بازی دن استیونس) و در قصر زندانی می شود محصور با چلچراغ ها و ساعت ها و قوری و استکان ها و حالا باید «بل» را اسیر عشق خود کند… فیلم را بیل کاندان با موسیقی سحرآور و طراحی و رنگ های دلپذیر ساخته است و در اوایل امسال توانست با فروش ۵۰۴ میلیون رتبه نخست فیلم های پُر فروش ۲۰۱۷ را از آن خود کند.
۲- «زن سحرانگیز»- Wonder Woman
این زن ابر قهرمان شاهزاده دایانا (گال گادو) خانه و زندگی اش را در زادگاه خود «تیمی سیرا» ترک می کند تا آماده برای نبرد در اروپای ۱۹۱۸ شود. در این لحظه است که به «زن سحرانگیز» تغییر شکل می دهد. برای اولین بار کارگردان پتی جنکینز ابر قهرمان کمیک بوک «مارول» را بر پرده سینماها می نشاند.
در نبرد مردانه میان انگلیسی ها و آلمان ها، حالا این زن ابر قهرمان است که بایستی قوانین مردان را به کار گیرد و جان زنان و کودکان را رهایی بخشد. هنگامی افسر اطلاعاتی آمریکایی (کریس پاین) در می یابد یک ژنرال آلمانی (دنی هیوستن) قصد دارد با سلاح شیمیایی جان میلیون ها نفر را به خطر اندازد، با زن سحرانگیز همراه می شود تا به مقابله با ژنرال و افرادش برخیزد… فیلم مملو از اکشن های کامپیوتری توانست رکورد فروش بشکند و طی مدت کوتاهی به فروش دوم یعنی ۴۱۱ میلیون برسد.
۳- «نگهبانان کهکشان، فصل۲»
Guardians of the Galaxy,vol۲ هر چند که فیلم دوم مانند فیلم اصلی در سال ۲۰۱۴ تنش و گرما را نداشت اما موفق شد که توجه علاقمندان به این کمیک بوک مارول را به خوبی جلب کند. قصه هم چنان در کشتی فضایی «سوورین» و سری مزدوران ساکن آن به سرپرستی «پیتر کویل» (با بازی کریس پرات) می گذرد و مأموریت این بار یافتن پدر «کویل» (با بازی کرت راسل) است و البته با حضور شاهزاده عایشه (با بازی الیزابت دبیکی) و درگیری با موجود خطرناکی به اسم «نبولا» (با بازی کارن گیلان) است. فیلم را پیتر گان ساخته که به قول او «یک اثر خانوادگی است». قسمت دوم تخیلی «نگهبانان کهکشان» به فروش ۳۸۹ میلیون رسید.
۴- «اسپایدرمن: بازگشت به خانه»- Spider Man Home coming
نکته قابل توجه در ساخت این آخرین «اسپایدرمن» (مرد عنکبوتی) این است که یک محصل جوان سینما به نام جان واتس تصمیم گرفت داستان ابر قهرمان همیشه محبوب قصه های مصور را به گونه ای جوانانه بسازد. فیلمساز تازه از راه رسیده به تحقیق در خصوص «اسپایدرمن» و کمیک های دهه ۱۹۶۰ پرداخت و سرانجام با دیدگاهی دیگر سراغ «تونی استارک» رفت که به هنگام خطر به لباس عنکبوت ها در می آمد. بدین ترتیب «اسپایدرمن» با نگاه به جوانکی ۱۵ ساله به وجود آمد. تام هالند- که با فیلم «ناممکن» توفیق یافته بود- نقش اصلی را عهده دار شد و فیلم برخلاف انتظار ۳۳۰ میلیون درآمد به دست آورد.
۵- «من نفرت انگیز۳»- Despicable Me3
در این سری انیمیشن محبوب، قهرمان ماجرا «گرو» (با صدای استیو کرل) صاحب یک برادر دوقلو به اسم «درو» (باز هم با صدای استیو کرل) می شود که البته از لحاظ شخصیتی ضد «گرو» است. او همراه با سه دخترش و همسری که مأمور مخفی است به نام «لوسی» (با صدای کریستین ویگ) می خواهد خود را از گرفتاری که در نسخه اصلی داستان به سال ۲۰۱۰ خلاص کند… اما برادر دوقلو «درو» وادارش می کند دوباره به همان اعمال جنایت آمیز بازنگردد. البته کماکان «مینیون ها» هم به جمع آن ها می پیوندند. کارگردان های فیلم کایل بالدا و پی یر کافین تا آن جا که مقدور بوده از حقه های کامپیوتری بهره گرفته اند. «من نفرت انگیز۳» به فروشی معادل ۲۶۱ میلیون رسید.
۶- «لوگان خوش شانس»- Logan Lucky
استیون سودربرگ چهار سال بعد از این که اعلام کرد می خواهد بازنشسته شود، بار دیگر به فیلمسازی رو آورد. او به موضوع مورد علاقه اش در سری فیلم های مربوط به سرقت، بازگشت و در حقیقت اولین فیلمی که پس از اثر غیرقابل تصورش «چلچراغ» در سال ۲۰۱۳ ساخته بود. «لوگان» به مانند سری «یازده یار اوشن» به نوعی از همان سرقت های جذب کننده به شمار می آید. چانینگ تیتم نقش قهرمان اصلی «جیمی لوگان» را دارد که برخلاف عنوان فیلم اصلاً خوش شانس نیست. می خواسته یک بازیکن درجه اول فوتبال شود که نشده و برادرش «کلاید» (ادام درایور) هم در جنگ عراق معلول شده و سرانجام به این نتیجه می رسد که برای موفق شدن بایستی به سرقت رو آورد… «لوگان خوش شانس» توفیق غیرمنتظره ای یافت و ۲۲۶ میلیون فروش کرد.
۷- «تقدیر خشمگین»- The Fate of the Furious
هیچ کس تصور نمی کرد که «سریع و خشمگین» با شانزده سال سابقه و هشت تا فیلم بتواند به فروش حدود ۴ میلیارد دست پیدا کند در حالی که وقتی اولین آن درآمد آن قدر کوچک بود گمان می رفت با شکست رو به رو شود. بنابراین سناریونویس کریس مورگان برای قسمت ششم خواسته است هم چنان ماشین رانی های دیوانه کننده و سریع را در داستان مدنظر داشته باشد. کارگردان گاری گری مجدداً بازیگران قبلی وین دیزل، میشل رودریگز و تایرس گیبسن را به کار گرفته و نقش هایی هم به دواین جانسن، جیسن استراتم و کرت راسل سپرده است. فیلم «تقدیر خشمگین» به فروش ۲۲۵ میلیون رسید.
۸- «آن»- IT
باورکردنی نیست که این فیلم تخیلی ترسناک با برداشت از رمان استیون کینگ طی آغاز نمایش توانسته باشد به لیست پُرفروش های سال برسد. قصه کینگ در سال ۱۹۹۰ به صورت مینی سری در تلویزیون به نمایش درآمد و با موفقیت مواجه گشت. اینک دنیای «دری» در شهر کوچکی در «مین» با حضور یک دلقک غریب به هراس می افتد. کارگردان اندی موشیاتی (سازنده «ماما») از طریق دلقک فضایی وهم انگیز و ترسناک به وجود آورده که تماشاگر را مجذوب می سازد. «آن» تا این لحظه ۲۲۳ میلیون فروش کرده است.
۹- «دانکرک»- Dunkirk
فیلم جنگی کریستفر نولان درباره عقب نشینی سال ۱۹۴۰ در «دانکرک» و در حقیقت لحظه حساس فرانسه در زمان جنگ جهانی دوم که بیش از ۳۰۰ هزار سرباز متفقین در کانال انگلیس گرفتار آمده بودند، به گونه ای غیرمنتظره با استقبال شدید مردم رو به رو شد. نولان که سازنده سه گانه علمی/ تخیلی «شوالیه تاریکی (بتمن) بود توانست با یک قهرمان (با بازی چهره تازه وارد فیون وایتهد) همه را مسحور سازد. فیلم «دانکرک» ۱۸۵ میلیون فروش به دست آورد.
۱۰- «فیلم لگو بتمن»- The LEGO Batman Movie
به دنبال فیلم نخست در سال ۲۰۱۴ که همه را غافلگیر کرد، این «لگو» جدید لبریز از تمامی جنبه های کودکانه پسند است. داستان کاملاً با قبلی اش تفاوت پیدا کرده و کارگردان دیگری آن را به شیوه ای بدیع ساخته است. ویل آرنت در قالب «بتمن» شگفت انگیزست. «فیلم لگو بتمن» موفق شد ۱۷۵ میلیون فروش کند و به آخر لیست پُرفروش برسد.
کم فروش ها
همیشه هم این اتفاق می افتد، یعنی فیلم هایی که امید می رود پُر فروش شوند و مورد استقبال عامه قرار گیرند، با ناکامی و شکست در گیشه مواجه می گردند. امسال هم یکی از آن سال هاست که بسیاری فیلم امیدوارکننده نتوانست موفق از کار در آید. در این جا به کم فروش های سال اشاره می کنیم:

۱- «دیوار»-The Wall
(فروش: ۴ میلیون)
این درام دلهره ای روانکاوانه درباره دو سربازی بود که به وسیله یک تیرانداز عراقی زمین می افتادند و تنها دیواری بین آن دو قرار داشت و باید از آن بالا می رفتند تا خود را نجات دهند. کارگردان داگ لیمن است و بازیگران ارون تیلور جانسن و جان سینا… جالب این که فیلم فقط ۳ میلیون بیش تر هزینه اش نشده بود!
۲- «ویکتوریا و عبدل»- Victoria and Abdul
(فروش: ۷/۴ میلیون)
در این درام تاریخی حکایت رابطه یک جوان هندی «عبدالکریم» (مایکل گامبون) با «ملکه ویکتوریا» (جودی دنچ) است اما منتقدان فیلم استیون فریرز را بی خاصیت و شخصیت ها را «دوبُعدی» به حساب آوردند.
۳- «پاریس می تواند منتظر بماند»- Paris Can Wait (فروش: ۶/۵ میلیون)
الینور کوپولا - همسر فرانسیس فورد کوپولا- در این فیلم کمدی به عنوان اولین کار سینمایی اش، دست روی قصه ای از زندگی زنی (دایان لین) گذاشته که به دور از شوهر تهیه کننده و موفق اش (الک بالدوین) سفری به پاریس می کند. در نقدها آمده که فیلم فاقد جنبه های قابل توجه و شخصیت پردازی های روشن است.
۴- «قول»- The Promise (فروش: ۲/۸ میلیون)
حماسه ای از عشق و ایثار در آخرین روزهای امپراتوری «اتومان» را ترسیم می سازد با یک محصل رشته طب (آسکر آیزاک) و دلداده اش یک دختر ارمنی (شارلوت لابون) به همراه کریستین بیل. فیلم متأسفانه نتوانست به کمک جنگ و صحنه های ظاهراً پُر آنتریگ توجه ها را جلب سازد.
۵- «قصر شیشه ای»- The Glass Castle(فروش: ۱۸ میلیون)
سرگذشت دختر جوانی (بری لارسن) که در یک خانواده از هم پاشیدگی در جست و جوی راهی برای دستیابی به رویاهایش است. نقش والدین او را وودی هارلسن و نیامی واتس بازی می کنند. از دیدگاه منتقدان فیلم که از روی یک داستان واقعی برداشت شده، موفق نشده عمیقاً روابط و فضا را تجسم بخشد.
۶- «دایره»- The Circle (فروش: ۲۰ میلیون)
اما واتسون و تام هنکس بازیگران این اثر علمی/ تخیلی دلهره آور هستند و ماجرای زنی که در آرزوی یافتن شغلی در یک کمپانی عظیم تکنولوژی است. فیلم با نظریات منفی رو به رو شد و در سرتاسر دنیا فقط به ۳۳ میلیون دست پیدا کرد.
۷- «فریب خوردگان»- The Beguiled(فروش: ۲۳ میلیون)
سوفیا کوپولا بر مبنای رمان توماس کالینان- که ماجرایش در یک مدرسه دخترانه ویرجینا به سال ۱۸۶۴ می گذرد- رنج و خشم دوره جنگ های داخلی آمریکا را ترسیم می سازد. کلینت ایست وود در همین داستان به کارگردانی دان سیگل در سال ۱۹۷۱ ظاهر گشت و فیلمی ماندگار به جا گذارد اما فیلم سوفیا کوپولا با بازی های کالین فارل، نیکول کیدمن، کریستین دانست و ال فانینگ با همه خوبی هایش، توفیقی نیافت.
۸- «رودخانه باد»- Wind River (فروش: ۳۰ میلیون)
داستان جنایی/ پلیسی پُر راز و رمز درباره یک مأمور اف بی آی (الیزابت اولسن) است که به همراه تیم خود مشکوک به مردی در گذشته (جرمی رنر) می شوند، کسی که احتمالاً دختر سرخ پوستی را به قتل رسانده است. منتقدان آن را قوی با شخصیت هایی گیرا توصیف کردند ولی تماشاگران نپسندیدند.
۹- «شب سخت»- Rough Night(فروش: ۴۷ میلیون)
این کمدی سیاه آمریکایی ساخته لوسیا آنیه لو، در حقیقت فیلمی دخترانه است. ماجرای پنج دوست دختر صمیمی دانشگاه که پس از گذشت ۱۰ سال تصمیم می گیرند یکدیگر را در روزهای تعطیل آخر هفته در «میامی» ملاقات کنند… اسکارلت جوهانسن، کیت مک کیتون،زو کراویتس و الینا گلیزر بازیگران فیلم هستند. با آن که تصور می رفت فیلم حسابی فروش کند اما تماشاگران را زیاد خوش نیامد.
۱۰- «بلوند اتمی»- Atomic Blonde(فروش: ۹۵ میلیون)
فیلمی تخیلی که شارلیز ترون- بازیگر و تهیه کننده- سال ها مشتاق ساختن آن بود، با سردی مواجه شد. قصه یک مأمور MI۶ (ترون) که در زمان جنگ سرد به برلین می رود تا در مورد قتل مأمور سابق تشکیلات آن ها تحقیق کند. فیلم با همه شگردهای کامپیوتری نتوانست باب طبع عامه واقع شود.
و یک استثناء: فیلم محکم و قابل توجه اصغر فرهادی «فروشنده» (Salesman)- که اسکار بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۷ را به دست آورد- در اکران های محدود موفق شد ۴/۲ میلیون دلار فروش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج