۶۱۲۰۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

جمشید مشایخی: این نشان را می‌ پذیرم

جمشید مشایخی؛ بازیگر با سابقه و تأثیرگذار سینما، تئاتر و تلویزیون که نشان درجه یک فرهنگ و هنر را طی حکمی از سوی رئیس جمهور دریافت کرده است یادآور شد: نزدیک به ۱۴ تا ۱۵ ماه است که از عرصه سینما و تلویزیون فاصله گرفته‌ام اما هیچ کس سراغی از من نمی‌گیرد.

خبرگزاری مهر: جمشید مشایخی؛ بازیگر با سابقه و تأثیرگذار سینما، تئاتر و تلویزیون که نشان درجه یک فرهنگ و هنر را طی حکمی از سوی رئیس جمهور دریافت کرده است یادآور شد: نزدیک به 14 تا 15 ماه است که از عرصه سینما و تلویزیون فاصله گرفته‌ام اما هیچ کس سراغی از من نمی‌گیرد.

جمشید مشایخی؛ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره دلیل دریافت نکردن نشان درجه یک فرهنگ و هنر در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و دریافت این نشان در سال جاری گفت: سال گذشته در جشنواره سی و یکم تئاتر فجر، به دلیل آن‌که بیمار شدم نتوانستم نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کنم. بالاخره این نشان را برای من در نظر گرفته اند و آن را می‌پذیرم. مگر این نشان را به چند نفر از هنرمندان تقدیم می کنند.

وی در رابطه با شرایط فعلی حضور خود در سینما و تلویزیون توضیح داد: نزدیک به ۱۴ تا ۱۵ ماه است که از عرصه سینما و تلویزیون فاصله گرفته ام، اما هیچ کس سراغی از من نمی گیرد که چرا مشغول به فعالیت در هیچ پروژه ای نیستی. اما درست زمانی که یک نشان درجه یک فرهنگ و هنر را به من اهدا می کنند تازه همه به این فکر می رسند که جمشید مشایخی را فراموش کرده اند. شرایط فعلی در حوزه کار سینما و تلویزیون سبب شده تا تصمیم بگیرم تا از عرصه فرهنگ و هنر فاصله گرفته و در گوشه ای از این سرزمین زندگی کنم.

این بازیگر با سابقه و تأثیرگذار بیان کرد: نه تنها شرایط فعلی اقتصادی سبب شده تا کمتر پروزه ای به مرحله تولید برسد بلکه همان تعداد اندکی هم که تولیدشان آغاز می شود، آنقدر با حرف و حدیث همراه هستند که ترجیح می دهم از آن‌ها فاصله بگیرم.

جمشید مشایخی: این نشان را می‌ پذیرم

مشایخی در پاسخ به این سوال که آیا در یک سال گذشته پیشنهاد کار داشته است یا خیر، گفت: مدتی قبل، به من بازی در فیلمی در رابطه با زندگی آتشنشان شهید امید عباسی پیشنهاد شد و قرار بود نقش پدر آتشنشان را بازی کنم، اما به دلیل مشکلات مالی موجود ساخت این فیلم سینمایی منتفی شد.

بازیگر فیلم‌های "کمال الملک"، "دلشدگان"، "یک بوس کوچولو" و مجموعه تلویزیونی "هزاردستان" تصریح کرد: متاسفانه سینمای ما این روزها به خواب رفته و تمامی افرادی که روزی پر کار بودند دیگر کار نمی کنند. البته این روزها تنها کسانی جلوی دوربین می روند که هنرمندان بزرگی نیستند. اگر این طور پیش برود، مجبور می شوم پیش یک مغازه دار رفته و از آن بخواهم که من را به عنوان شاگرد مغازه بپذیرد.

محمود احمدی نژاد رییس جمهور در حکمی نشان درجه یک فرهنگ و هنر را به جمشید مشایخی هنرمند برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون کشور اعطا کرد.

متن حکم محمود احمدی نژاد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای جمشید مشایخی

بر اساس اصل (۱۲۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به پاس لیاقت، شایستگی و تلاشهای ارزنده جنابعالی در جهت رشد و تعالی هنر کشور و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مفتخر به دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر می ‌شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همراه آبی

      بازیگرای امروزی بهتر از قدیمیا بازی میکنن

    • بدون نام

      هنرمند باید مردمی باشد مثل خدا بیامرز فردین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج