جاباما
۶۱۲۰۲۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ظریف: توان دفاعی‌ ایران قابل مذاکره نیست

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ پرسشی در مورد اقدام احتمالی آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی گفت: آمریکایی‌ها با چنین اقداماتی خودشان را منزوی‌تر می‌کنند و در چشم ملت ما منفورتر می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ پرسشی در مورد اقدام احتمالی آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی گفت: آمریکایی‌ها با چنین اقداماتی خودشان را منزوی‌تر می‌کنند و در چشم ملت ما منفورتر می‌شوند.

محمدجواد ظریف در حاشیه نشست هماهنگی مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: در صورتی که مقامات آمریکایی چنین اشتباه راهبردی مرتکب شوند جمهوری اسلامی ایران حتما اقدام متقابل خواهد کرد؛ البته اقداماتی طراحی شده است که در زمان مناسب اعلام می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که سپاه پاسداران افتخاری برای کشورمان، ضامن دفاع از میهن و تداوم انقلاب و دفاع‌کننده از مرزهای کشورمان بوده و هست و نقش سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی نیز نقشی بسیار درخشان است.

ظریف همچنین خاطرنشان کرد: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از کشور در برابر هر گونه اراده منفی علیه ملت است و قابل مذاکره نیست.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: غربی‌ها این موضوع را کاملا و به خوبی می‌دانند و در برجام نیز کاملا مشخص است که جمهوری اسلامی ایران درباره توان دفاعی‌اش مذاکره نمی‌کند.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: آنان هستند که باید برای فروش هنگفت سلاح در منطقه غرب آسیا که آن را به انبار باروت تبدیل کرده‌اند، پاسخگو باشند و سیاست‌هایشان را در این منطقه تغییر دهند.

ظریف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی و حمایت‌هایی که از رژیم متجاورز صدام شد را دارد و در آن آزمون آموخت که باید برای دفاع از خودش فقط به مردم و توان خویش متکی باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در صورت خروج آمریکا از برجام واکنش ایران چه باید باشد، تاکید کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران سیاست‌هایش را بر اساس بهره‌مندی از منافع برجام تعیین می‌کند و حتما انتخاب‌های متعددی هم در داخل برجام و هم بیرون از آن دارد.

وزیر امور خارجه افزود: ما بر اساس اینکه چه میزان از منافع جمهوری اسلامی ایران رعایت شود، این انتخاب‌ها را اجرا خواهیم کرد.

ظریف افزود: آمریکا در این مرحله به خروج از برجام نرسیده است و برنامه دیگری دارد. در واقع سیاست‌های دولت آقای ترامپ این بوده است که ایران را از منافع برجام محروم کند. ما با سیاست‌های خودمان اجازه نخواهیم داد که آمریکا چنین اقدامی کند و تاکنون موفق بوده‌ایم و در آینده هم با اقدامات مناسب این سیاست‌ها را ادامه خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلیم موفق نبودی اقای ظریف اونی ک موفق بود امریکا هست و سعودی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج