۶۱۲۳۶۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

دستگاهی برای استخراج سلول های بنیادی از دندان

بسیاری از روش های دستیابی به سلول های بنیادی و کشت آنها برای درمان بیماری ها و ناهنجاری های مختلف در مراحل آزمایشی قرار دارند. اخیرا محققین دانشگاه نوادا روشی برای استخراج سلول های بنیادی از دندان به دست آورده اند.

مجله سخت افزار: سلول های بنیادی به دلیل ماهیتشان می توانند راهکاری حیاتی برای مبارزه و درمان بسیاری از بیماری ها باشند. برای مثال سلول های بنیادی با روش های مختلف کشت می توانند به سلول های مختلفی مانند نورون ها تبدیل شوند تا از آنها برای مطالعه و درمان بیماری هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون استفاده کرد.
دستگاهی برای استخراج سلول های بنیادی از دندان
همچنین می توان از این سلول ها برای تولید انسولین و درمان بیماری های نظیر دیابت نیز بهره برد. با این حال بسیاری از روش های دستیابی به سلول های بنیادی و کشت آنها برای درمان بیماری ها و ناهنجاری های مختلف در مراحل آزمایشی قرار دارند. اخیرا محققین دانشگاه نوادا روشی برای استخراج سلول های بنیادی از دندان به دست آورده اند.

بر اساس مقاله ای که برای توضیح روش مورد استفاده منتشر شده، این تیم دستگاهی به نام Tooth Cracker 5000 (اسمی بسیار جالب برای یک دستگاه علمی کاملا جدی) طراحی کرده اند که می تواند از طریق ریشه دندان عقل سلول های بنیادی که در این ناحیه وجود دارند را به شکلی بهینه و موثر جمع آوری نماید.
به گفته این گروه، ریشه و حفره مربوط دندان عقل منبعی بسیار بزرگ از سلول های بنیادی به شمار می روند اما روشی که برای استخراج این سلول ها از دندان عقل مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل دریل کردن و ایجاد گرمای زیاد در این ناحیه منجر به از بین رفتن شمار زیادی از سلول های بنیادی می گردد. علاوه بر این عملیاتی که توسط دریل و مواد ضد عفونی کننده انجام می شود نیز می توانند باعث از بین رفتن موجودی سلول ها و یا آلوده شدن آنها گردد.
اما Tooth Cracker 5000 با استفاده از تکنیک ابداعی سازندگان آن قادر است با برش دادن دندان عقل (به جای دریل کردن آن) تا 80 درصد از سلول های بنیادی موجود در کانال ریشه را استخراج نماید. این عدد تقریبا 4 برابر میزان سلول هایی است که توسط روش های قبلی قابل دستیابی بود و به این ترتیب کمک بسیار زیادی به پیشرفت مطالعات در زمینه سلول های بنیادی خواهد شد. به گفته سرپرست این گروه تحقیقاتی، گام بعدی آنها توسعه یک فرآیند سرمایشی برای فریز کردن این سلول ها و ذخیره آنها در بانک های نگهداری برای استفاده های بعدی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج