۶۱۲۳۷۵
۱۵ نظر
۵۰۳۳
۱۵ نظر
۵۰۳۳
پ

ضرر میلیاردی فیلم سینمایی محمد رسول ا..(ص)

هرچند حدودا دو سال از روی پرده رفتن فیلم «محمد رسول الله(ص)»مجید مجیدی میگذرد اما حواشی پیرامون به خدمت گرفتن دو سرگروه برای روی پرده فرستادن این فیلم و گلایه های صاحبان آثاری که همزمان با آن روی پرده رفتند از حج بالای سینماهای تخصیص یافته برای آن همچنان در خاطرات باقیست.

سینماروزان: هرچند حدودا دو سال از روی پرده رفتن فیلم «محمد رسول الله(ص)»مجید مجیدی میگذرد اما حواشی پیرامون به خدمت گرفتن دو سرگروه برای روی پرده فرستادن این فیلم و گلایه های صاحبان آثاری که همزمان با آن روی پرده رفتند از حج بالای سینماهای تخصیص یافته برای آن همچنان در خاطرات باقیست.
«محمد..» در حالی حدود شش ماه روی پرده بود که در پایان اکران آمار از فروش ۱۶ میلیاردی آن حکایت داشت ولی پخش کننده از فروش حدودا ۲۰ میلیاردی آن گفت.

محمدرضا صابری که به واسطه این پروژه تا مدیریت پخش موسسه نورتابان پیش رفت به تازگی در خلال گفتگویی تفصیلی با «جوان» هم رقم تولید ۱۲۰ میلیارد که پیشتر از طریق سایت رسمی جشنواره مونترال اعلام شده بود را تأیید کرده و هم داده‌هایی را درباره آورده مالی برآمده از اکران خارجی آن گفته است.

صابری بیان داشت: کل هزينه اين فيلم ۱۲۰ ميليارد تومان بود که ما بارها اعلام کرديم. الان ما يک شهرک داريم که غير از هزينه افزوده‌اش ۳۵‌ميليارد تومان هزينه‌اش شده است، ۱۵‌ميليارد هزينه وسايل فيلمبرداري شده بود. خود فيلم حدود ۶۳ ميليارد هزينه داشت. قطع به يقين مي‌گويم ان‌شاءالله اين فيلم چند برابر هزينه خودش را مي‌دهد.

صابری با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی فروش داخل فیلم ۲۰میلیارد بوده درباره درآمد اکرانهای خارجی فیلم بیان داشت: ما ۶۰۰هزار دلار از ترکيه‌ و ۱۰۰هزار دلار از داغستان گرفتيم، حدود ۴۰۰ هزار دلار سهم ما در عراق شد، در روسيه هم بچه‌هاي مالي حضور دارند و بالاي ۱۵۰ هزار دلار در آنجا هست، اميدواريم با توافقي که با کمپاني هند داريم اين وضع بهتر شود.

برمبنای آنچه صابری گفته مجموع درآمد «محمد…» از اکران خارجی حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار بوده است که با احتساب دلار ۴هزار تومانی میشود چیزی حدود ۵ میلیارد تومان. درآمد داخلی آن را هم اگر برمبنای گفته های این پخش کننده حدود ۲۰ میلیارد بدانیم و از سهم سینماداران و عوارض بگذریم، خروجی این فیلم حدودا ۲۵ میلیارد میشود.

۱۲۰ میلیارد هزینه شد و ۲۵ میلیارد بازگشت!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اون که خوب بود

    • علی

      این نوع فیلمهای دیگه طرفدار نداره

    • یعقوب

      انهمه بودجه که داده اگر راست میگید بااین اعتبار چند تا مدرسه میشه درست کرد مردم دیگه از فیلم و سریال خسته شدند فیلم خارجی محمد هنوز دارند نشون میدن حتا شبکه های عربی پس لزومی نداشت این همه هزینه کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرمایه های این مملکت همین جوری برباد رفته اند ... این همه هزینه برای نشان دادن فیلمی که مصطفی عقاد آن را به بهترین شکل ممکن ساخت و جاودانه شد نتیجه کار تکراری و بی کیفیت همین است

    • محمد

      این سبک فیلم ها دیگ طرفدار نداره بانظر دوستان کاملا موافقم

    • بدون نام

      قبلی محمد رسول الله خارجیس چش بود که یکی دیگه ساختید تا چی روثابت کنید این که خیانت به ملته

      پاسخ ها

      • حسین متیم

        این فیلم ساخت تفکر انقلابی و اسلامی است.مجیدی در این فیلم دید زنده ای از اسلام وتفکر محمدی ص ارایه داد.اثرات نمایش این فیلم در داخل و خارج کشور بسیار شگفت انگیز بوده است..

    • الف

      با 120 میلیارد میشد کلی بدبخت بیچاره رو از زندگی فلاکت وار نجات داد و اشتغال ایجاد کرد و محمدی رفتار کرد
      به نظر من فیلم هارجی جذابتر بود و این فیلم هیچ چیز منحصر به فردی نداشت فقط بعضیها پولدار شدند

    • بدون نام

      120 ملیارد برا یه فیلم!......چ خبره! معلومه که هیچ فیلمی نمیتونه 120 میلیارد بازگشت سرمایه داشته باشه! تهیه کننده نفهمیده اگر کل ملت ایران دوبار بلیت بخرن برن سینما باز 120تا نمیشه!!!

    • عااالی بود عااالی

      عالییی بود هیچ نقصی نداشت.و فوق العاده بازی کرده بودن بازیگران.چهره ی واقعی دین اسلام و چیزی که میخواد به مردم بفهمونه رو تو این فیلم به تصویر کشیدن.از آقای مجید مجیدی و تمام عوامل این فیلم به خاطر ساخت چنین اثر باشکوه و زیبایی واقعا نهایت تشکر رو دارم.ان شاالله ضرری هم که فیلم داشته یه جوری جبران بشه که بتونن ادامه فیلم رو بسازن.خیلی ممنونم ازتون.

    • بدون نام

      چرا بعضی ها فقط عادت دارن ایراد بگیرن در صورتی که هیچ از خودشون ندارن

    • عباسی

      اولا موضوع فیلم خارجی محمد رسول اله با این فیلم کاملا متفاوت هست دوما همیشه که نباید دنبال اثرات مادی چیزی بود باید به دنبال اثرات معنوی این فیلم در کشورهای دیگه هم بود

    • احمد

      والا من که فیلمو چندبار دیدم هیچ اثری رو من نداشت. فقط یه فیلم بود و دیدیم و گذشت و تموم شد.
      کلا فیلمای مجیدی محتوایی هستش و فقط علما و فقها نگاه میکنن. خخخخ

    • دوست

      سلام این که چندبار دیدید نشان از علاقه شماست وگرنه ادم میرود چندبار ببیند

    • متین

      داداش دلار 10 هزار تومن درست حساب کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج