۶۱۲۷۵۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

علم الهدی: سیمرغ حق «هنر و تجربه» بود

امیرحسین علم الهدی می گوید که اعطای سیمرغ «هنر و تجربه» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر یک فتح باب و اتفاق فرخنده است.

خبرگزاری مهر: امیرحسین علم الهدی می گوید که اعطای سیمرغ «هنر و تجربه» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر یک فتح باب و اتفاق فرخنده است.
علم الهدی: سیمرغ حق «هنر و تجربه» بود

امیرحسین علم‌الهدی مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اشاره صریح فراخوان به اهدای سیمرغ «هنر و تجربه» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: قرار بود در فراخوان سال گذشته نیز این اتفاق رخ دهد و آثار «هنر و تجربه» در جشنواره سی و پنجم هم صاحب یک سیمرغ بلورین مختص به خود شوند اما بنا به دلایلی که من ترجیح می دهم فعلا درباره آن سکوت کنم این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: سال گذشته وعده هایی در این باره داده و قرار شد از اختیارات دبیر استفاده شود که آقای حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هم پذیرفت اما سال گذشته وقایعی پیش امد که باعث شد اعطای سیمرغ «هنر و تجربه» امکان پذیر نباشد. این را هم باید بگویم که در ۲ سال گذشته خودمان یک جایزه اختصاصی به برندگان این بخش می دادیم اما سال گذشته قرار بود سیمرغ بدهند که این اتفاق نیفتاد.

این مدیر سینمایی با اشاره به مذاکراتی که امسال انجام شد، توضیح داد: دوستان به این جمع بندی رسیدند که سینمای ایران شامل همه گونه های سینمایی به معنای واقعی سینما است از همین رو با این فراخوان مواجه شدیم که ما هم به نوبه خود از این اتفاق استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد: اگر نظر مرا بخواهید سینمای «هنر و تجربه» باید در سی و چهار دوره قبلی جشنواره فیلم فجر هم حضور پیدا می کرد که این چنین نشد، در هر صورت فراخوان امسال جشنواره و گنجاندن سیمرغ بلورین «هنر و تجربه» یک فتح باب و اتفاق فرخنده ای است و ما از آن استقبال می کنیم.

علم الهدی در بخش دیگر از صحبت هایش با ابراز رضایت از کم شدن ورودی فیلم ها در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: من بسیار با این موضوع موافق هستم زیرا به نظرم جشنواره ملی فیلم فجر باید به سمتی برود که تعداد کم اما با کیفیتی از آثار را به نمایش بگذارد، تا اینکه تعداد بالایی از آثار بی کیفیت را اکران کند. یادمان باشد جشنواره ها در همه جای دنیا بر اساس کیفیت ارزیابی می شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» تاکید کرد: اینکه ما بخواهیم همه فیلم ها را در فجر به نمایش بگذاریم به اقتصاد سینمای ایران ضربه بزند. برهمین اساس به نظر می رسد جشنواره امسال می تواند جشنواره ای باشد که مبنای داوری را بر اساس کیفیت بگذارد نه کمیت.

وی در پایان گفت: در سال های گذشته یکی از آسیب های جدی جشنواره فیلم فجر این بود که ما به کمیت بیشتر از کیفیت توجه می کردیم اما یادمان باشد که در همه جای دنیا جشنواره ها محل مراجعه نخبگان هستند به همین دلیل امیدارم جشنواره امسال بتواند به کیفیت مطلوب آثار نزدیک شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج