۶۱۲۸۷۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

عربستان خواستار «بازتحریم سریع» ایران شد

عربستان سعودی با اشاره به حق همه کشورها در «استفاده صلح‌آمیز» از انرژی اتمی، بر ضرورت بازگشت سریع تحریم‌های ایران در صورت نقض توافق هسته‌ای و بر ضرورت بازرسی، تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: «خالد المنزلاوی» معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل، در سخنانی در مجمع‌عمومی از آنچه «ادامه اقدامات ایران در شلیک موشک‌های بالستیک که قادر بر حمل کلاهک اتمی است» نامید، ابراز نگرانی کرد.

المنزلاوی با تأکید بر «حق مسلم» همه کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، طبق استاندارهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر ضرورت «اجرای مکانیزم مؤثر راستی‌آزمایی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و بر ضرورت بازرسی و نظارت و بازگشت سریع و مؤثر تحریم‌ها در صورت اقدام ایران به نقض توافق» تأکید کرد.

به گزارش روزنامه العرب لندن، معاون نماینده عربستان «منشور سازمان ملل» و «اصول قانون بین‌الملل» را دو رکن اساسی سیاست خارجی کشورش خواند و گفت که در حالی که برخی مناطق، شاهد موفقیت [سیاست] تشکیل مناطق عاری از سلاح اتمی است، برخی مناطق دیگر مثل خاورمیانه همچنان به دلیل ممانعت اسرائیل، شاهد مشکل و موانع است».

المنزلاوی گفت: مایه تأسف است که برای عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح اتمی، اجماع بین‌المللی وجود دارد اما اسرائیل بر سر راه تحقق خواست مردم برای زندگی در منطقه‌ای خالی از تهدید اتمی، ایستاده است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 123

      همین آقای سفیر دائم شده یک بار از خودش بپرسه که چرا ارباباشون نمیذارن همین حق «استفاده صلح‌آمیز» رو هم داشته باشن. چون واقعاً میترسن از اینکه نکنه این دیوانه ها برن سمت بمب هسته ای.

    • علی

      چه عجب یه حرف منطقی زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط کرده .

    • بهمن منظری

      عربستان انقدر حرص می خوری یا دق کنی ما ایرانی هستیم ومی توانیم موشک بسازیم واز خودمان دفاع کنیم انقدر پیشرفت کردیم که حتی امریکا هم احساس خطر می کند ولی شما چکار کردید خوردید وبردید ثروت کشورتان را به این وان می بخشید واینده مردم عربستان را به فنا می برید پول نفت شما در جیب امریکا و کشورهای اروپایی می رود وانها شمارا از ایران ترسانده تا سلاح هایشان را به فروشند واگر شما عقل داشته باشید می دانید که دشمن شما امریکاست نه ایران چون همین امریکاست که داعش را پدید اورد وبرادر کشی را در کشورهای عربی رواج داد ایران به کدام کشوری تجاوز کرده این پرونده ایران وان پرونده امریکا همین ایران است که در کشورهای عربی دوش تا دوش عربها با داعش می جنگد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج