جاباما
۶۱۲۹۷۳
۴۰ نظر
۵۰۰۸
۴۰ نظر
۵۰۰۸
پ

محکومیت تعزیری برای سه خواننده پاپ

رضا صادقی، سینا سرلک و علی لهراسبی به اتهام سرقت ادبی با شکایت اردلان سرفراز ترانه‌سرا به دو سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

خبرگزاری فارس: اردلان سرفراز ترانه‌سرایی که با بسیاری از خوانندگان اصطلاحا لس‌آنجلسی و خارج‌نشین همکاری داشته، علیه سه خواننده داخلی به دلیل استفاده بدون اجازه از دو ترانه‌اش شکایت کرده که دادگاه بدوا رای به دو سال حبس تعزیری این خوانندگان داده است.
محکومیت تعزیری برای سه خواننده پاپ

علی جعفری مدیر برنامه‌های رضا صادقی ضمن تایید خبر گفت: ما هم از طریق رسانه‌ها این موضوع را مطلع شدیم. موضوع را از طریق وکیل‌مان پیگیری می‌کنیم البته فکر نمی‌کنم موضوع مهمی باشد و طی روزهای آینده این مسئله حل خواهد شد.

دادگاه با شکایت سرفراز این خوانندگان را احضار می‌کند اما علی‌رغم دعوی آنها‌ در جلسه حضور پیدا نکرده‌ و نهایتا دادگاه بنا بر ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب ۱۳۸۴،‌ هر یکی از متهمین را به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم کرده است. البته این حکم از سوی دادگاه بدوا صادر شده و با اعتراض امکان تجدید نظر در رای صادره وجود دارد.
محکومیت تعزیری برای سه خواننده پاپ
توضیح رضا صادقی درباره شکایت اردلان سرفراز
خبرگزاری ایسنا: رضا صادقی در پی شکایت اردلان سرفراز گفت: با نقطه نظرها و افکار آقای اردلان سرفراز هیچ سنخیتی ندارم اما در جایگاه پیرمرد جاافتاده‌ی ادبیات مملکت برای او احترام قایل هستم.

خبری امروز منتشر شد مبنی بر اینکه «علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی (خواننده) به اتهام مشارکت در سرقت ادبی از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران گناهکار شناخته شدند که رای صادره برای این سه خواننده مطرح و مردمی تحمل دو سال حبس تعزیری است».

در ادامه این خبر آمده «علی لهراسبی و رضا صادقی ترانه سوغاتی از اردلان سرفراز را خوانده و منتشر کرده بودند؛ طعه برخیز با صدای سینا سرلک که به عنوان یکی از قطعات سریال پربیننده شهرزاد منتشر شده بود نیز در گذشته با صدای ابراهیم حامدی و با نام محتاج منتشر شده بود که سروده اردلان سرفراز است. اردلان سرفراز با وکالت صالح دادگر پیگیری های لازم را انجام داده است. این پرونده در دادگاه فرهنگ و رسانه بررسی و منجر به صدور کیفرخواست شده. سپس به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت ارجاع و نهایتا رای صادر شده خبر از محکومیت این سه خواننده داشته است.»

رضا صادقی - خواننده موسیقی پاپ- در گفت وگو با ایسنا و در واکنش به این خبر اظهار کرد: دو سال پیش در کانال تلگرامم صوتی منتشر شد که این قطعه در حد یک گیتار زدن و خواندن چهار بیت از شعر «سوغاتی» آقای سرفراز بود. در این صوت تلگرامی حتی صدای محیط و در و دیوار نیز شنیده می‌شود.

او ادامه داد: اما انگار ایشان وامصیبتا سر داده که سرقت ادبی انجام شده است. آن‌طور که من شنیده‌ام، البته مطمئن نیستم دوست عزیزم آقای لهراسبی این کار را تنظیم و ارایه کرده است. تا جایی که من پرس و جو و اطلاع پیدا کرده‌ام خود آقای سرفراز در این کار زیاد مداخله نداشته‌ است، بلکه برادرش با وکالتی که از او دارد اقدام به شکایت کرده است.

صادقی اضافه کرد: یک هفته پیش وکیل من با من تماس گرفت و گفت چنین حکمی را داده‌اند؛ آن هم نه به دلیل این شکایت، بلکه گویا دادگاه اظهار کرده بوده چند بار برای ما احضاریه فرستاده اما من، آقای لهراسبی و آقای سرلک در دادگاه حاضر نشده بودیم. گویا به دلیل اینکه به دادگاه بی‌احترامی شده است این حکم را صادر کرده‌اند.

این خواننده بیان کرد: گویا این احضاریه یک‌بار به نگهبانی دفتر کارم رفته و یک‌بار دیگر به جای دیگری؛ هیچ احضاریه‌ای به دست من نرسیده بود. البته وکیلم به من گفته بود چنین موضوعی است و قرار بود من پیش از محرم برای پیگیری کار بروم، اما برای مراسم محرم و طبق عادت دیرینه‌ام به بندرعباس آمدم تا در مراسم مذهبی شرکت کنم.

او تاکید کرد: با نقطه نظرها و افکار آقای سرفراز هیچ سنخیتی ندارم اما در جایگاه پیرمرد جا افتاده ادبیات مملکت برای او احترام قائل هستم. الان هم بندرعباس هستم و آخر مهر به تهران می‌آیم.

صادقی درباره برنامه‌های موسیقایی پیش رویش نیز گفت: من سال‌ها بود آرزو داشتم موسیقی پاپ نمایشی اجرا کنم. خدا را شکر همایون شجریان با موسیقی اصیل این کار را انجام داد. پاپ کلام محاوره است و مردم بیشتر می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند این کار آرزوی من بود که مردم به سالن بیایند و بیشتر از یک کنسرت ببینند. این چیزی است که برای اتفاقات آینده موسیقایی‌ام در نظر دارم.

او ادامه داد: همچنین در حال آماده کردن ارکستر برای تور بعدی آلبوم «یعنی درد» و ساختن چند ویدیو هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا یکی ترانه این ها رو دانلود کنه فریاد وا اخلاقا ی آقایون به هوا می ره ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        رضا صادقی فقط آهنگ رو با گیتار زده و گذاشته تو تلگرامش .کسب درآمد که نکرده باهاش .مثل لهراسبی هم تو استودیو ضبط نکرده با تنظیم جدید.خیلی ها آهنگهای مشهور رو به شکل خودمانی می خونند .یعنی همه شون دزدی می کنند؟

    • بدون نام

      حقشونه

    • بدون نام

      چه بد

    • بدون نام

      این رضا صادقی...زمینه این کارارو داره...یه بارم اهنگ زانیار رو دزدید

    • بدون نام

      حق داره. ترانه های شاعر حکم اموالشو داره. اگه یکی مال یکی دیگه رو بدون اجازه برداره اسمشو چی میزارن!! خواننده ها هم وقتی یه قسمت از آهنگشونو بدون اجازه میزان واسه آهنگ پیشواز سریع شکایت می کنن. یا صبح تا شب از فرهنگ اشتباه دانلود غیرمجاز آهنگ ها ناله سر میدن. این کار هم همونه دیگه برادر من

    • مصطفی

      احسنت به اون قاضی که دور از تعصب رای داده...

    • علیرضا

      بالاخره آقای سرافراز برای شعر زحمت کشیده و باید با ایشون هماهنگ میکردن..

    • شهره

      این آقای صادقی همچین میگه پیرمرد انگار خودش هرگز پیر نخواهد شد.بابا یکم احترام بذار.همه یه روزی پیر میشن.

    • بدون نام

      حالاچرالهراسبی.

    • ناشناس

      صادقی طلبکارم هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صادقی هم خودش خوبه هم صداش جو گیر نشین یارو تو غرب میخواد یه ضربه به بچه های داخل بزنه

    • بدون نام

      علی لهراسبی بهترینه نباید زود قضاوت کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        17:02 بزار روی سرت حلوا حلوا کن

    • بدون نام

      فقط مدعیه فرهنگ وادب ونزاکتن،اونم فقط جلودوربین..وگرنه خودشون ازهمه بدترن..حالا آقای سرافراز شد"یک پیرمرد!!!؟؟؟؟"

    • بدون نام

      من یکی از طرفداری علی لهراسبی هستم به نظرم ایشون اهل حاشیه وشایعه نیستن

    • نوید

      فقط اعدام

    • بدون نام

      عجیبه یعنی این سه تا قرار 2 سال برن زندون؟؟؟

    • الهه

      توروخدا ببینید چه کسایی هم...دیگه مگه ازینا پیشکسوت تر هم داریم...من خودم عاشق کارای صادقی ام ولی اصلا بابی قانونی مخالفم...امیدوارم زودتر مسئله روشن بشه ببینیم اصل قضیه چیه...داریم مسیرو بد میریم...

    • مهران

      جهت اطلاع حضرات متعصب . در ایران قانون کپی رایت تصویب نشده و عملا اجرایی نیست باید دید این قاضی محترم بر چه اصلی چنین حکمی دادن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماده ٢٣- هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد

        قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب 1384

    • بدون نام

      نوید چرت نگو تو تا ی چیزمیشه میگن اعدام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        75 ضربه شلاق بجرم سرقت التماس نکن خخخخخخخ

    • بدون نام

      آقای صادقی اگه شما چند ساله شدی خواننده،اینو بدون آقای سرفراز چندین و چند ساله جز بهترین ترانه سراها هستن.اگه خوانندگان بزرگی مثل ابی و داریوش و سیاوش اجازه اجرا تو ایران داشتن امثال شما دیگه محلی از اعراب نداشتین

    • مهدئ

      اعدام درملاءعام :)

    • بدون نام

      خب عذرخواهی کنید.نکن برادر من.نکن اخوی

    • بدون نام

      همانطور که جسارت استفاده غیر مجاز را داشتید , ای کاش شهامت عذر خواهی هم داشتید , اما افسوس!!

    • بدون نام

      کسب از اقای افتخاری شکایت نکرده

    • بدون نام

      آقای صادقی ادبیات درستی ندارن و با طعنه حرف ميزنه
      بالاخره دزدی ادبی واضح هست و باید حداقل عذرخواهی کنند ولی متاسفانه طلبکار هم هستن
      رفتن به بندر عباس و شرکت در مراسم مذهبی دلیل قانع کننده ای برای عدم شرکت در دادگاه نیست

    • بدون نام

      وقتی پایه پول در میان باشد تنها چیزی که در این میان ارزش ندارد احترام و ادب است

    • بدون نام

      دعوا سر لحاف ملا نصر الدین خخخخخخخ

    • بدون نام

      اینا فکر کردن چون تو ایرانن میتونن ترانه دزدی کنن و هیچی به هیچی! ...از این دادگاه جستید از دادگاه مردم که نمیتونید به راحتی رد شید!

      پاسخ ها

      • کریم صفایی ازتبریز

        حقتونه. امیدوارم دیکه دزدی نکنید. دزدی میکنه میره مراسم امام حسین.بی تربیت.

    • بدون نام

      من یکی عمرا اگه به صدای این خواننده های داخلی گوش بدم،یه مشت چرت وپرت تحویل مردم میدن.برید نگاه کنید ترانه های ماندگار فارسی رو کی شعرش رو گفته و کی خونده بعد اسم اینا رو بذارید خواننده.به جای پرگویی حداقل یه معذرت خواهی میکردی.

    • بدون نام

      انگشتر شرف اشمس نیم کیلویی دستت میکنی و از اخلاق و فرهنگ و هنر سخنرانی میکنی و جلو دوربین اسوه اخلاق و مرد راه حقی ...بعد میگی یک فروند پیرمرد که ....شرم کن...خجالت بکش...بگو اشتباه کردم و عذر میخام...سنخیت و منخیت یعنی چی؟؟؟عذر خواهی باعث نابودی کسی نمیشه مرد هنر و هنر مند بزرگ و مردمی...

    • اسفندیار

      مثل اینکه آقای صادقی طلبکار هم شدن چیزی که غیر قانونیست چرا باید اونکار رو بکنید؟ اگه عکس این موضوع پیش بیاد عکس العمل شما چیه؟ بالاخره آقای سرفراز هر چه پیر باشن تجربه شان از شما خیلی خیلی بالاتره و چنتا پیراهن از شما بیشتر پاره کردن بهتره بجای این حرفا ازشون عذر خواهی کنین تا شخصیت خودتان را بالا ببرید

    • بدون نام

      بابا بزارید برن زندونی
      مگه زندونیا دل ندارن؟
      یه چند وقت برای اون بخونن

    • بدون نام

      بنظر من شکایتش خیلی بی معنی و خنده داره. لطفا ترانه سوغاتی با صدای رضا صادقی رو دانلود کنید تا متوجه منظورم بشید. صادقی این ترانه رو بسیار با کیفیت پایین و بصورت زمزمه و ساده خونده و مشخصه که کار حرفه ای نبوده وسرقت ادبی محسوب نمیشه. اگه اینجوری باشه که خیلی از خواننده ها سارق هستند. محسن یگانه یا مرحوم پاشایی هم آهنگایی از شادمهرو به همین صورت غیر حرفه ایی خوندن پس چرا شادمهر چیزی نگفت. من موقع شنیدن این خبر گمون کردم از شعرای این آقا رو برداشتن و خوندن و گذاشتن توی آلبومشون. واقعا جالبه..............

    • بدون نام

      علی لهراسبی این ترانه رو با یه تنظیم خیلی بد خونده بود نمیدونستم اجازه نگرفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج