۶۱۳۱۸۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پوردستان: عمان را خانه برادر خودمان می‌دانیم

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: سازوکارهایی طراحی شود که تعاملات و همکاری‌ها در حوزه‌هایی چون انجام رزمایش های مشترک زمینی، هوایی و دریایی نسبت به گذشته بیشتر شود.

خبرگزاری ایلنا: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان و هیات همراه که صبح امروز در محل ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، ضمن خوش‌آمدگویی و خیرمقدم گفت: آزرو می‌کنم که این سفر منشا همکاری‌ها و تعاملات گسترده و عمیق بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر عمان باشد.

وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان طی قرون و اعصار همواره در کنار یکدیگر بودند و روابط نزدیکی با هم داشته‌اند.

جانشین فرمانده کل ارتش با برشمردن عوامل پیوند و نزدیکی دو کشور اظهار داشت: علاوه بر پیوندهای دینی و اعتقادی عوامل دیگری این نزدیکی و همدلی موثر بوده است که حضور در یک منطقه راهبردی، داشتن مرز مشترک دریایی، استقرار در دو طرف تنگه هرمز از آن جمله است.

پوردستان تاکید کرد: این اشتراکات سبب شده است تا ما ایرانیان کشور عمان را خانه برادر خودمان بدانیم، وقتی که ناوگروه‌های ما برای دریانوردی حرکت می‌کنند خیلی علاقه‌مندند تا در یکی از بنادر کشور شما مدتی را توقف کنند چون از مردم و نظامی‌های شما محبت و وفاداری زیادی دیده‌اند.

وی ادامه داد: ما علاقه‌مندیم تا با وجود این مشترکات سطح روابط را به خصوص در حوزه نظامی که مسئولیت ما نیز محسوب می‌شود، عمیق‌تر و گسترده‌تر شود.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به پیشینه تاریخی انقلاب اسلامی و روند تحولات ناشی از جنگ تحمیلی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما قابلیت و توانمندی خوبی را در طول ۳۸ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند. ما از جنگ هشت ساله و تحریم‌های اقتصادی درس‌های زیادی گرفتیم که مهمترین آن درس اعتماد به نفس و خودباوری بود ما به این باور رسیدیم که می‌‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و در مقابل کشورهای استکباری سر خم نکنیم و نیازهایمان را در داخل کشور تولید کنیم و بحمدالله امروز به مرحله‌ای رسیدیم که توان دفاعی ما در دشمنان بازدارندگی ایجاد می‌کند و و جرات حمله را از آنها می‌گیرد.

پوردستان با بیان اینکه دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است، خاطرنشان کرد: این دکترین به این معنا است که اگر ما قدرت نظامی خود را توسعه می‌دهیم برای تجاوز و تعدی نیست.

وی اضافه کرد: کشورهای منطقه بدون حضور بیگانگان می‌توانند با گفت‌وگو و تعامل مسائل و مشکلات و اختلاف سلیقه‌ها را مطرح و برادرانه و مومنانه حل و فصل کنند و همچنین این توانمندی را دارند که بدون حضور بیگانگان امنیت را در منطقه برقرار کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان ابراز داشت: امیدواریم سازوکارهایی طراحی شود که تعاملات و همکاری‌ها در حوزه‌هایی چون تبادل دانشجو در سطوح مختلف، انجام رزمایش‌های مشترک زمینی، هوایی و دریایی به صورت مشترک و اجرای مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و بازدیدهای آموزشی نسبت به گذشته بیشتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج