جاباما
۶۱۳۲۵۲
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷

سی سال پیش شهر پراگ برای مسافران اروپایی مانند یک راز بود؛ ولی در حال حاضر، یکی از محبوب ترین مقصد ها در قاره اروپاست، که سالیانه چهار میلیون بازدید کننده را به سمت خود می کشاند.

برترین ها: سی سال پیش شهر پراگ برای مسافران اروپایی مانند یک راز بود؛ ولی در حال حاضر، یکی از محبوب ترین مقصد ها در قاره اروپاست، که سالیانه چهار میلیون بازدید کننده را به سمت خود می کشاند. پراگ یک شهر جمع و جور، با تاریخچه ای طولانی و جذاب از قرون مختلف با نمونه هایی از معماری رومی، گوتیک، باروک، رنسانس و هنر مدرن به شما ارائه می دهد.
همچنین تعداد زیادی از مکان های دیدنی، کلیساها، پارک ها و میادین در پراگ وجود دارد، غذاهای خوشمزه چک با قیمت های مناسب از جاذبه های پراگ می باشند. مروری اجمالی بر برترین جاذبه های توریستی پراگ می نماییم.
۱۰. برج باروت
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
یکی از دروازه های اصلی به داخل شهر قدیمی پراگ می باشد، این برج اولین بار در قرن یازدهم ساخته شد و بعد از آن در قرن پانزدهم بازسازی شد، این برج محل نگهداری باروت بود و نام آن هم از آن گرفته شده است. مسیر سلطنتی، مسیر تاجگذاری پادشاهان بوهمیایی، از این برج آغاز می شد، به داخل شهر می رفت، از میان پل چارلز می گذشت و به قلعه پراگ و کلیسای سنت ویتوس جایی که پادشاهان در آنجا تاجگذاری می کردند، می رسید.
برج باروت توسط یک پل سرپوشیده به جایی که قبلا قصر شاه ولادیسلاو دوم بود، متصل می شود، این پادشاه در سال 1475 این برج را بازسازی نمود. قصر سابق، اکنون خانه شهرداری است و همچنان به برج متصل مانده است. درون برج یک راه پله مارپیچ با 186 پله وجود دارد و به تالاری می رسد که بینندگان می توانند از آنجا منظره ای تماشایی از شهر قدیمی را ببینند.
9. خانه رقصان
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
پراگ قرن هاست که به خاطر گستردگی سبک های معماریش شناخته شده است، و آخرین نمونه اش هم خانه رقصان با سبک و ساختار متفاوتش است که توسط معمار چکسلواکیایی، والدو میلونیک و فرانک گری کانادایی خلق شد. این ساختار بی نظیر هر دو عنصر پویا و استاتیک را دارد، و نمایانگر یک بانوی رقصنده است که در آغوش همسرش در حال تاب خوردن است، درست مانند فرد استیر و جینجر راجرز، ستاره های سینما. این ساختمان که در کنار رودخانه ولتاوا و خیابان رسلوا، قرار گرفته است، یک ساختمان خصوصی است، به جز رستورانی که در طبقه هفتم آن است با نام "سلست" که به روی عموم باز می باشد.
خانه رقصان در تضاد با معماری کلاسیکی است که اطرافش را احاطه کرده است، که شامل ساختمان هایی با سبک های هنر مدرن، گوتیک جدید و باروک جدید می باشد. این طراحی فوق مدرن به هنگام ساخته شدنش اختلاف نظر ها و اعتراضات عموم را برانگیخت؛ ولی سال ها بعد، پراگ از به نمایش گذاشتن این ساختمان پر زرق و برق به خودش می بالد.
۸. کنیسه قدیم_جدید
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
در جوزفو، بخش سابق یهودی نشین پراگ، کنیسه قدیم-جدید، که قدیمی ترین پرستشگاه فعال یهودیان در اروپا می باشد، وجود دارد. بر اساس افسانه ها، سنگ های معبد دوم در اورشلیم توسط فرشتگان به پراگ آورده شد و دیوارهای این کنیسه ساخته شدند. این پرستشگاه اولین ساختمان گوتیک پراگ می باشد که در سال 1270 کامل شد و از آن زمان تا حالا، به جز سالهای 1942 تا 1945 که توسط نازی ها تصرف شده بود، محل پرستش می باشد. این کنیسه به قلب بخش یهودی نشین تبدیل گردید.
این پرستشگاه همچنین بر طبق افسانه ها محل زندگی گالم نیز می باشد. در قرن شانزدهم، خاخام یهود لوا گالم را از خاک رس درست کرد و با نفسش در آن روح دمید، و یک کاغذ پوستی حاوی دستورالعمل های رفتاری در دهانش قرار داد. وقتی گالم دیوانه شد و پرخاشگر شد، خاخام او را دوباره به خاک رس تبدیل کرد، و اعلام کرد که هر وقت یهودیان در شرایط سختی قرار گرفتند، گالم می تواند دوباره برخیزد.
7. کلیسای تین
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
کلیسای بانوی مقدس قبل از تین، زینت بخش میدان قدیمی شهر می باشد. در میان جاذبه های مشهور در پراگ، برج های بلند گوتیک کلیسا به ارتفاع ۸۰ متر (۲۶۰ پا) که از همه نقاط شهر قابل روئیت می باشند، خودنمایی می کنند. مانند سایر کلیساهای شهر پراگ، بنای اولیه ساختمان یک کلیسای رومی قرن یازدهمی بود که برای بازرگانان خارجی که به منظور تجارت به تین می آمدند، ساخته شد. کلیسای کنونی در قرن چهاردهم ساخته شد، با این که سقف، برج ها و شیروانی ها سال ها بعد ساخته شدند.
در داخل کلیسای تین، بسیاری از آثار هنری مربوط به سبک گوتیک، باروک و رنسانس وجود دارد. بانوی ما، قبل از معماران تین، توسط پتر پارلر و ماتیاس آراس که بسیاری از ساختمان های گوتیک پراگ را خلق کرده بودند، بنا نهاده شد.
۶. مالا استرانا
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
در دیگر انتهای پل چارلز از میدان شهر قدیم، محله مالا استرانا یا شهر کوچک قرار دارد. معماری باروک در مالا استرانا غالب است، با این وجود، تاریخچه اش به سال 1257 بر می گردد که به عنوان یک شهر سلطنتی پایه گذاری شد. کلیسای باروک سنت نیکولاس و قصر والنشتاین در این منطقه قرار دارند.
این منطقه میزبان قصرها، کلیساها، میادین، پارک ها، باغ ها و بسیاری جاذبه های دیگر می باشد. محله اطراف شهر کوچک توسط مغازه ها، رستوران ها و سفارت خانه های خارجی که در ساختمان های بزرگ و قدیمی باروک جای گرفته اند، احاطه شده است. بر فراز مالا استرانا قصر پراگ قرار دارد، که با قدم زدن در خیابان زیبای نرودوا می توان به آن رسید. خانه های این خیابان با تمثیل های منقش و دیوهایی به مانند قوی سفید، اسب کفش طلا و عقاب سرخ خیره کننده هستند. مسافرانی که خواهان یک پیاده روی آرام می باشند باید به پارک وجان یا تپه پترین بروند.
5 . میدان ونسلاس
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
میدان ونسلاس که یکی از دو میدان بزرگ پراگ می باشد بهشت خریداران است. میدان ونسلاس که در سال ۱۳۴۸ توسط چارلز چهارم به عنوان بازار اسب پراگ بنا نهاده شده، بیشتر به بلوار شباهت دارد تا میدان. این میدان که در مرکز شهر جدید واقع شده، مرکز کلوب ها، رستوران ها، هتل ها، مغازه ها و بانک ها می باشد که باعث شده این منطقه به بخش سرگرمی، شب زنده داری و تجاری شهر تبدیل گردد.
بسیاری از اتفاقات تاریخی قرن بیستم کشور چک، از جمله جنبش های سیاسی و اجتماعات در کنار مجسمه سنت ونسلاس تا رژه رفتن، در میدان ونسلاس اتفاق افتاده است. ونسلاس مانند میدان شهر قدیمی و پل چارلز در مرکز پراگ واقع شده است، ولی حدود پنج دقیقه پیاده فاصله دارد، و هر سه خط مترو در این میدان به هم می رسند. ونسلاس همچنین میزبان موزه بزرگ ملی و خانه اپرای پراگ می باشد.
۴. ساعت نجومی پراگ
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
یکی از برجسته ترین دیدنی های میدان شهر قدیمی، ساعت نجومی پراگ است که یک اختریاب پیچیده و قدیمی می باشد و زمان بابلی، زمان بوهمیان قدیمی، زمان آلمانی و زمان نجومی را به خوبی زمان طلوع و غروب آفتاب، فازهای ماه و موقعیت خورشید در زودیاک را نشان می دهد. این ساعت در سال 1410 توسط یک ساعت ساز و ریاضیدان ساخته شد، این ساعت ششصد سال است که تعمیر و نگهداری می شود، و سومین ساعت قدیمی جهان است. اشکال رسولان که هر ساعت از پنجره بالایی نشان داده می شوند، در سال 1865 اضافه شدند.
وقتی که ساعت ضربه می زند، زنگ ها به صدا در می آیند، راه رفتن رسولان آغاز می شود، مجسمه های گوتیک به حرکت در می آیند، خروس بانگ سر می دهد و یک شیپورچی یک نمایش خوشایند برای توریست ها اجرا می کند، منظره ای که هر کسی باید حداقل یک بار ببیند، بهترین اجرا، در ظهر و نیمه شب می باشد.
3. کاخ پراگ
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
کاخ پراگ بر فراز شهر به صورت یک مجموعه گسترده خودنمایی می کند. ساختمان های کاخ قرن هاست که گسترده اند، و شامل یک قصر سلطنتی، یک کلیسای جامع و سه کلیسا، یک تالار سلطنتی، یک صومعه، برج های دفاعی، اصطبل های سلطنتی، یک مسیر باریک که کارگران در آن کار می کردند و باغ های باشکوه می باشد. کاخ پراگ به عنوان یک دژ چوبی با باروهای خاکی در قرن نهم پایه گذاری شد؛ در قرن یازدهم یک قصر سلطنتی به آن افزوده شد، و در قرن چهاردهم ساخت کلیسای جامع سنت ویتوس آغاز شد. کلیسای جامع در مجموعه کاخ، یک نمونه عالی از معماری گوتیک است که مانند یک نگین در تاج پراگ می باشد. پادشاهان و امپراطورها اینجا دفن شده اند.
۲. میدان قدیمی شهر
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
میدان قدیمی شهر، مابین میدان ونسلاس و پل چارلز واقع شده است که اغلب در تابستان مملو از توریست ها و محلی هاست. تارخچه غنی و طولانی کشور چک با سبک های معماری گوناگون اعم از رومی، باروک، روکو، گوتیک و رنسانس در ساختمان های باشکوه اطراف میدان قابل رؤیت است.
برج های سر به فلک کشیده گوتیک که از کلیسای جامع تین بر می خیزد، با سبک باروک سنت نیکلاس کنتراست دارد، در حالی که تالار قدیمی شهر شامل یک مجموعه از ساختمان های گوتیک و رنسانس است. بازدیدکنندگان در ابتدای ورود به میدان شگفت زده می شوند و برای کافه های دارای فضای باز و یا مطالعه مجسمه جان هوس، شهید و اصلاح طلب کلیسا توقف می کنند.
1. پل چارلز
برترین جاذبه‌های توریستی پراگ در سال ۲۰۱۷
ششصد سال است که پل چارلز شهر قدیمی و شهر جدید را از روی رودخانه ولتاوا به هم متصل می کند، و برجسته ترین نماد پراگ می باشد. شاه چارلز چهارم مأموریت ساخت این پل را در سال ۱۳۵۷ صادر کرد، که جایگزین پل جودیت شد که به خاطر سیل در سال ۱۳۴۲ خراب شده بود. سی مجسمه باروک در خط کناری پیاده رو پل به همراه دستفروشان بسیار، نوازندگان، هنرمندان و گدایان وجود دارد.
منطقه شلوغ و پرهیاهوی پل هرگز از افراد خالی نمی شود، هر چند که در سحرگاهان یا غروب خلوت تر است. قصر پراگ، در شب می درخشد، و یک چشم انداز دراماتیک ایجاد می کند، که همه بازدیدکنندگان را تحریک می کند. در هر دو انتهای پل چارلز یک برج قرار دارد و منظره بسیار زیبایی را برای بازدیدکنندگانی که از پله های آن بالا می روند، ایجاد می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م ز ز

      خوش بحال کسایی که میتونن برن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنتی من فقط 6 تاشو رفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج