۶۱۳۵۰۳
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

بلاتکلیفی «رستاخیز» همچنان ادامه دارد

محرم امسال هم به روزهای پایانی خود نزدیک میشود و باز هم خبری از اکران «رستاخیز» نیست؛ در سوی مقابل بر تعامل با عوامل بر سر پرداخت مبلغی بابت مشارکت تأکید میشود؛ آن هم مشارکت در تولید فیلمی که مدام پز خصوصی بودن آن داده شده!!!

سینماروزان: محرم امسال هم به روزهای پایانی خود نزدیک میشود و باز هم خبری از اکران «رستاخیز» نیست؛ در سوی مقابل بر تعامل با عوامل بر سر پرداخت مبلغی بابت مشارکت تأکید میشود؛ آن هم مشارکت در تولید فیلمی که مدام پز خصوصی بودن آن داده شده!!!
بلاتکلیفی «رستاخیز» همچنان ادامه دارد

در این شرایط اینکه یک عضو روحانی کمیسیون فرهنگی مجلس از یک طرف پردخت پول به عوامل به جای فراهم آوردن شرایط اکران را زیر سوال ببرد و از طرف دیگر از بی مشکل بودن فیلم برای اکران بگوید به شدت قابل تأمل است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره برخی اظهارات اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون فیلم سینمایی «رستاخیز» و حواشی بر سر توقیف آن به خبرگزاری دانشگاه آزاد «آنا» گفت: کمیسیون لزوما کار مشترکی درباره این فیلم انجام نداده اما اعضاء شخصا نظراتی داشته‌اند. خود من نیز این فیلم را در مراحل متعددی دیده‌ام.

وی در این‌باره تأکید داشت: به نظر بنده «رستاخیز» مشکلی برای اکران عمومی ندارد و واقعا بی‌عدالتی در حق فیلمساز است که اثرش را در این چند سال توقیف کرده‌اند.

پژمانفر همچنین درباره انتقادات برخی مراجع به «رستاخیز» توضیح داد: ما در کشورمان برحسب ولایت فقیه مسائل را جلو می‌بریم همچنان که گاه عقاید برخی مراجع بزرگوار نیز در مورد یک امر متفاوت است ولی نهایتا همه زیر نظر ولی فقیه، اقدام به انجام امور می‌پردازیم. نمونه‌اش مباحثی است که درباره عملکرد بانک‌ها وجود دارد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: برخی مراجع ما اشاره به این دارند که فعالیت بانک‌ها به نحوی رباست اما می‌بینید که همچنان به طریق فعلی مشغول فعالیت هستند. اما چون برخی مراجع چنین نظری دارند آیا باید بانک را بطور کلی تعطیل کرد؟

وی با اشاره به اینکه درباره «رستاخیز» هم باید نظر ولی فقیه فصل الخطاب باشد گفت: همین قانون و احکام شرعی را هم باید در مورد سینما اعمال کنیم. چنانکه معتقدم رفتاری که دو دولت قبل در قبال «رستاخیز» در پیش گرفتند هیچ توجیهی ندارد.

نصرالله پژمانفر با رجوع به اظهارات قبلی مدیران مبنی بر اینکه قرار است بخشی از هزینه ساخت فیلم را به عوامل پرداخت کنند، نیز گفت: واقعا چنین کاری، اقدام نسنجیده‌ای است و بالاترین توهین به عوامل فیلم «رستاخیز» خواهد بود که بخواهیم بجای اکران، پول ساخت فیلم را به آنها بدهیم. امثال درویش در ساخت این فیلم، دنبال سود و کاسبی نبوده‌اند که مدیران ارشاد بخواهند به او پول بدهند تا از اکران دست بکشد.

وی درباره ایراد وارده به این فیلم نیز تأکید کرد: «رستاخیز» اگر واقعا از نظر فقهی مشکلی دارد باید آن را حل کرده و فیلم را به اکران درآورند. اما اگر مشکلی ندارد آن را به سینما بیاورند نه اینکه فیلم را در فضای سینما به چالش بکشند.

پژمانفر اعلام کرد: اکران نکردن فیلم «رستاخیز» رویه غلط دو وزیر قبلی فرهنگ و ارشاد است و امیدوارم دکتر صالحی این روند غلط را اصلاح کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه گفت: من در حوزه فقه تحصیل کرده‌ام و می‌توانم اعلان نظر کنم بر همین اساس هم معتقدم که «رستاخیز» قابلیت اکران دارد و نباید به آن اشکالی گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج