جاباما
۶۱۳۵۳۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

معاون وزیر بهداشت در رشت:

منعی برای مصرف «تراریخته» در ایران نیست

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر مصرف محصولات تراریخته در کشورهای اروپایی تایید و این محصولات در کشورهای تولید‌کننده مصرف شود هیچ منعی در مصرف این محصولات در کشور وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم: غلامرضا اصغری، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به اینکه رسانه همراهی موثر در ارتقاء سطح سلامت جامعه است اظهار داشت: رسانه‌ها عاملی تاثیرگذار در فرهنگ‌سازی شیوه صحیح مصرف هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر روز جهانی غذا و با بیان اینکه در بسیاری از کشورها افراد به علت فقر و گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: روز جهانی غذا به منظور فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری منابع غذایی برای کشورهای فقیر نام‌گذاری شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در کشور ایران کسی به دلیل گرسنگی جان خود را از دست نمی‌دهد بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند بازوانی قوی در راستای فرهنگ مصرف درست منابع غذایی در جامعه باشند.

وی کیفیت و نقش مواد غذایی در سلامت جامعه را بسیار مهم عنوان و با بیان اینکه در جامعه امروز برخی به دلیل پرخوری و بدخوری دچار انواع بیماری‌های غیر‌واگیر می‌شوند تاکید کرد: عمده‌ترین عوامل مرگ و میر در کشور پرخوری، بدخوری غذاهای ناسالم و سبک زندگی ماشینی است.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه سبک بد زندگی امروز موجب شیوع بیماری‌های غیر واگیر در جامعه شده است خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صحیح از سوی رسانه‌ها موجب ارتقاء سطح سلامت جامعه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بحث محصولات تراریخته و با بیان اینکه محصولات تراریخته با هدف افزایش تولید و بهره‌وری مطرح شده است افزود: این افزایش تولید با تغییرات ژنتیکی در محصولات اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مصرف محصولات تراریخته در کشورهای اروپایی تایید و این محصولات در کشورهای تولید‌کننده مصرف شود هیچ منعی در مصرف این محصولات در کشور وجود ندارد گفت: محصولات تراریخته در گمرک کنترل و آزمایش ژنتیکی در محصولات انجام می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دارا بودن برچسب و شناسنامه محصولات تراریخته را ضرورت ورود این محصولات به کشور دانست و گفت: نمونه‌برداری و کنترل ژنتیکی محصولات مذکور در کشور انجام و با شناسنامه محصول تطبیق داده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تمامی محصولات غذایی با مجوز سلامت مصرف محصول وارد بازار می‌شوند اظهار داشت: استان گیلان هزار و ۸۰۰ پرونده ساخت محصول و بیش از ۲۰۰ کارخانه تولید موادغذایی مجوزدار دارد‌.

اصغری با بیان اینکه تمامی محصولات غذایی پس از ورود به بازار برای اطمینان از تعهدات تولیدکننده کنترل و برای آزمایش نمونه برداری می‌شود گفت: مصرف کنندگان از سلامت تمامی روغن‌هایی که با مجوز وارد بازار شدند اطمینان کامل داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      محصولات تراریخته دستکاری ژنتیکی میشه که بسیار خطرناکه.ولی سود سرشاری واسه تجار این مواد داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت ولی هیچ کسی نمیخواد راجبه این موضوع جوابی بده ، اگه مشکلی نداره چرا تو خود اسرائیل کشت و استفاده نمیشه؟

    • بدون نام

      چطورکارشناس توشبکا ۶میگه رهبریم تاییدکرد ولی کارشناس دیگه میگه هیچ کشوری قبول نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج