جاباما
۶۱۳۷۴۶
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

وزارت کشاورزی: «انار» کم نداریم

در حالی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی کمبود انار ناشی از سرمازدگی را علت گرانی این محصول دانسته بود، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت کشاورزی اعلام کرد که با وجود سرمازدگی بخشی از باغ‌های انار، هیچ کمبودی وجود ندارد و نهایتا بخشی از صادرات این محصول تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد نوبرانه بودن، دلیل گرانی این محصول است.

خبرگزاری ایسنا: در حالی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی کمبود انار ناشی از سرمازدگی را علت گرانی این محصول دانسته بود، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت کشاورزی اعلام کرد که با وجود سرمازدگی بخشی از باغ‌های انار، هیچ کمبودی وجود ندارد و نهایتا بخشی از صادرات این محصول تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد نوبرانه بودن، دلیل گرانی این محصول است.

انار جزو معدود میوه‌هایی است که با افزایش قیمت غیرمنطقی در بازار مواجه شده و از کیلویی حدود ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود که به گفته حسین مهاجران - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی- کمبود انار به دلیل سرمازدگی و کم بار بودن باغات علت گرانی و افزایش قیمت سرسام‌آور این محصول است که سبب شده هر کیلوگرم از این محصول در بازار عمده‌فروشی از ۲۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه شود و در بازار مصرف از بیش از ۸۰۰۰ تومان تا ۱۲۰۰۰ تومان به مردم فروخته شود.

این اظهارات در حالی مطرح شد که ابوالقاسم حسن‌پور - مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی- در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: گرچه بخشی از باغ‌های انار با کاهش تولید ناشی از سرمازدگی مواجه شده‌اند اما هیچ کمبودی برای مصرف داخلی وجود ندارد و نهایتا بخشی از صادرات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه نوبرانه بودن و برخی سودجویی‌ها دلیل گرانی و افزایش قیمت انار است که به زودی برطرف می‌شود، افزود: سالانه حدود یک میلیون تن انار در کشور تولید می‌شود که برآورد امسال ما حدود ۸۰۰ هزار تن است. در حالی که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن در کشور مصرف می‌شود و به همین دلیل هیچ نگرانی بابت کمبود انار در کشور نداریم.

حسن‌پور با اشاره به اینکه برداشت انار تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد و هیچ مشکلی هم تاکنون در حوزه تولید گزارش نشده است، گفت: هم‌اکنون هر کیلوگرم انار از تولیدکنندگان حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان خریداری می‌شود اما یکی از دلایل بالا بودن قیمت این محصول نوبرانه بودن آن است که البته در برخی مقاطع شاهد سودجویی توزیع‌کنندگان و فروشندگان این محصول هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای ممنون یک دنیا ممنون راحتمون کردین ....

    • بدون نام

      هنوز سرمانیامده بهانه تونو گذاشتید سرمازدگی عجبا!!!!

    • بدون نام

      شهرستان خاش بهترین انار به صورت خرده فروشی از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ فروخته میشود

    • بدون نام

      4000 تا 5000 تومان از تولید کننده میخرند . من تولید کننده ام از من 1550 تومان گرفتند.خوب اگر از تولید کننده 5000 تومان بخرند طبیعیست که 8000 تومان بفروشند دروغگو

    • بدون نام

      نان نداریم بخوریم..آقا میگه انار کم نداریم

    • علی

      هنوز هیچی نشده باز میوه گرون شد یکی سرما زدگی رو علت می دونه یکی کمبود میوه و.....ولی بنظر من دلالها و فرصت طلبها باعث گرونی می شن با سلامتی مردم بازی می کنن

    • منصور خان

      انار انار

    • بدون نام

      انار نمخواهیم مملکت رو دست به دست هم بدیم و درستش کنیم گرسنگی بخورید و نسلهای اینده رو راحت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج