۶۱۴۰۳۰
۱۷۰ نظر
۵۰۰۷
۱۷۰ نظر
۵۰۰۷
پ

ترامپ راهبرد چهار محوری خود درباره ایران را اعلام کرد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امشب در کاخ سفید، استراتژی جدید کشورش در قبال ایران و توافق هسته‌ای را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امشب در کاخ سفید، استراتژی جدید کشورش در قبال ایران و توافق هسته‌ای را اعلام کرد.

ترامپ در این سخنرانی ابتدا به سابقه تقابل ایران با آمریکا از زمان انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و ایران را به حمایت از حملات تروریستی علیه اتباع کشورش متهم کرد.

ترامپ ابتدا گفت: «تاریخ آمریکا نشان داده که هر چه به یک تهدید بی‌اعتنا باشید، آن تهدید خطرناک‌تر می‌شود. و به همین خاطر، پس از ورود به کاخ سفید دستور دادم که استراتژی ما در مقابله با رژیم سرکش ایران، کاملاً بررسی شود.»

وی در ادامه گفت که این بررسی، کامل شده و راهبرد حاصل از آن، بر مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای متمرکز است.

ترامپ سپس به سابقه تقابل کشورمان با آمریکا از زمان انقلاب پرداخت و در تلاش برای ایجاد فاصله میان ملت ایران و نظام اسلامی گفت: «ایران از سال ۱۹۷۹ تحت کنترل رژیمی است که ملتی مغرور را به سرنهادن به حکومت افراط‌گرایانه خود مجبور کرده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت «عوامل رژیم ایران، سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند و بیش از ۶۰ تبعه آمریکایی را در طی بحران ۴۴۴ روزه، به گروگان گرفتند.»

ترامپ سپس به حملات متعدد به سفارتخانه‌های این کشور در خاورمیانه و آفریقا و همچنین حمله به مقر نظامیان آمریکایی در عربستان در دهه ۹۰ اشاره کرد و ایران را به حمایت از همه این حملات متهم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا که رابطه‌ای صمیمی با سران سعودی دارد و چندی پیش در ریاض، توافقی ۴۰۰ میلیارد دلاری با آنها امضا کرد، در ادامه پای ایران را به حادثه ۱۱ سپتامبر کشید و گفت: «رژیم ایران، پیش از حملات ۱۱ سپتامبر، به تروریست‌های بلندپایه‌ای که پسر اسامه بن لادن نیز در میان آنها بود، پناه داد.»

دونالد ترامپ سپس ایران را اساساً به حمایت از القاعده متهم کرد و گفت: «دیکتاتوری ایران، کماکان رویکرد هجومی خود را حفظ کرده و به القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و دیگر گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «ایران موشک‌هایی تولید می‌کند که تهدیدی است برای نیروهای آمریکایی و متحدان ما. آنها شهروندان آمریکایی را به اتهامات نادرست بازداشت می‌کنند. ایران همچنین اقدام به حملات سایبری به زیرساخت‌ها ما کرده است. »

ترامپ ایران را به ایجاد اختلال در عبور و مرور آزاد کشتی‌ها در خلیج‌فارس و دریای سرخ هم متهم کرد؛ رئیس‌جمهور آمریکا از واژه‌ای مجعول برای نام بردن از خلیج‌فارس استفاده کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه انتقاد از رویکرد ضدآمریکایی ایرانیان گفت: «دو شعار مورد دلخواه رژیم ایران، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.»

در ادامه نوبت به برجام رسید.

دونالد ترامپ در این خصوص گفت: «آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد، با اعمال گسترده وسیعی از تحریم‌های اقتصادی، سعی کرد که جلوی حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای را بگیرد ولی دولت قبل (دولت باراک اوباما) تحریم‌ها را درست پیش از سقوط کامل رژیم ایران، برداشت.»

ترامپ که اعتقاد داشت برجام باعث نجات ایران شده، افزود: «توافق هسته‌ای یک سری خطوط حیات سیاسی و اقتصادی را برای رژیمی باز کرد که نیاز فوری به آنها پیدا کرده بود و این رژیم را از فشار داخلی حاصل از تحریم ها، خلاص کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه انتقاد از برجام گفت که این توافق فقط توانسته محدودیتی موقت برای حرکت ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای ایجاد کند.»

ترامپ برای چندمین نوبت گفت که ایران به روح برجام پایبند نبوده ولی این بار مدعی نقض فنی برجام هم شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «رژیم ایران در موارد متعدد، از توافق عدول کرده است مثلاً دو ۲ نوبت، آنها از حد مجاز نگهداری ۱۳۰ متریک تن آب سنگین تجاوز کرده است. رژیم ایران همچنین تا همین اواخر، انتظارات در خصوص بکارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته، برآورده نکرده بود.»

ترامپ افزود: «رژیم ایران همچنین بازرسان بین‌المللی را ترسانده تا به صورت کامل از اختیارات خود استفاده نکنند. مقامات ایران و رهبران نظامی این کشور بارها گفته‌اند که اجازه نخواهند داد بازرسان وارد سایت‌های نظامی شوند حال آنکه جامعه جهانی به چند سایت نظامی ایران مشکوک است.»

آمریکایی‌ها معمولاً از خود و چند متحدشان به عنوان «جامعه جهانی» یاد می‌کنند.

دونالد ترامپ سعی کرد میان بحث داغ این روزها یعنی تقابل با کره شمالی و ایران هم ارتباطی ایجاد کند و به صورتی مبهم گفت: «خیلی‌ها اعتقاد دارند که ایران با کره شمالی هم تعامل دارد.»

زمینه‌چینی‌های ترامپ، اینجا تمام شد و به اصل مصلب رسید.

ترامپ گفت: «امروز با اذعان به تهدیدهای فزاینده ایران و پس از رایزنی‌های گسترده با شرکای آمریکا، استراتژی جدید کشورمان را در قبال ایران اعلام می‌کنم.»

وی افزود: «استراتژی جدید بر ۴ محور استوار است. اول، همکاری با متحدانمان برای مقابله با اقدامات ثبات‌زدای ایران؛ دوم، اعلام تحریم‌های جدید علیه رژیم ایران برای توقف حمایت آنها از تروریسم؛ سوم، مقابله با روند ساخت موشک‌های ایرانی که تهدیدی است برای همسایگان این کشور، تجارت بین‌الملل و حرکت آزادانه شناورها و چهارم، مسدود کردن همه مسیرهای ایران به سمت سلاح هسته‌ای.»

ترامپ سپس حملاتش را به سپاه پاسداران انقلاب معطوف کرد و گفت: «در عمل به این استراتژی، ما در گام اول که البته بایستی خیلی وقت پیش برداشته می‌شد، تحریم‌های سختی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال می‌کنیم.»

سپس ترامپ به بحث تأیید یا عدم تأیید پایبندی ایران به برجام رسید و همانطور که پیش‌بینی می‌شد گفت: «امروز اعلام می‌کنم که ما نمی‌توانیم پایبندی ایران را تأیید کنیم و چنین هم نخواهیم کرد. نمی‌توانیم در ادامه مسیری گام برداریم که نتیجه آن خشونت بیشتر و تهدید دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای است.»

وی افزود: «من به دولتم و کنگره دستور داده‌ام با همکاری نزدیک کنگره و متحدانمان، نقائص جدی برجام را رفع کنند. این نقائص، بندهای غروب آفتاب در این توافق را شامل می‌شوند که به موجب آن ظرف سال‌های آینده محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران از بین می‌روند. نقائص برجام، سکوت کامل درباره برنامه موشکی ایران را هم شامل می‌شود.»

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ساعتی پیش از سخنرانی ترامپ گفته بود که قرار است متممی جدید به قانون بررسی توافق هسته‌ای اضافه شود تا برنامه موشکی هم به عنوان محدودیتی برجامی برای ایران در نظر گرفته شود تا در صورت تخطی از آن، آمریکا حق قانونی (بر اساس قوانین داخلی خود) برای بازگرداندن یکجانبه تحریم‌های هسته‌ای را داشته باشد.»

ترامپ در تأیید گفته‌های تیلرسون گفت: «کنگره همین الان اقدامات لازم برای رفع این مشکلات برجام را آغاز کرده است. سران کلیدی مجلس نمایندگان و مجلس سنا در حال تدوین یک طرح قانونی هستند که قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران را به منظور جلوگیری از ساخت موشک قاره‌پیما توسط ایران اصلاح می‌کند. این طرح همچنین تمامی محدودیت‌ها علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ذیل قوانین آمریکا، دائمی می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در آخر با لحنی تهدیدآمیز گفت: «در صورتی که نتوانیم با متحدانمان و کنگره به راه حل برسیم، برجام لغو خواهد شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • farzan

      مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابله.فکر میکنی ترامپ یا آمریکا اگه بیان وضع بهتر میشه؟سپاه هرچی که باشه از خودمونه.خائن هم نیست.شاید تندروی کنن ولی یک موی گندیده همین سپاه می ارزه به میلیونها آمریکایی .

      • مهدی

        به نظرم ترامپ حرف بدی هم نزده اینقدر داغ کردید

      • بدون نام

        کسی که فکر می کنه ترامپ خرفت حرف بدی نزده و فکر می کنه تحریم و جنگ مشکلی براش پیش نمیاره یا هوش پایینی داره یا وطن فروشه

    • یک نادان پاچه خوار

      مرگ بر آمریکای خون آشام،
      درود بر سپاه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسمت را درست نوشتی اما مطلبی که نوشتی مال خودت نبود. فقط یک انسان فهمیده میتواندچنین مطللی را بگوید

    • بدون نام

      درود بر دونالد ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ننگ بر شرفت بیگانه پرست،بیچاره پاچه خوار،خود آمریکا این مردیکه بیسواد رو قبول ندارند اونوقت تو بی شرف بهش درود می فرستی

      • بدون نام

        مرگ بر وطن فروش خائن.

      • بدون نام

        مرگ برمنافق که بدترازکفارند....بدبختاآمریکا دلش برای هیچ ملتی نمیسوزه چه برسه به ایران..فقط دلش برامنافع خودش که بازور وحیله ومکر ازملت های دیگه بزور میگیره که باریختن خون اکثرمردم جهان وچپاول اموالشون امورشون میگذرونن البته بانوکرهای پاچه خوارشون...

      • بدون نام

        ترامپ نژادپرسته یعنی توی خاورمیانه ای رو اصلا انسان درجه یک حساب نمی کنه .بعد نوشتی درود بر ترامپ؟ بعضی ها خوی "بَردگی" دارند

      • بدون نام

        عموش حالا نفهمیده یه چیزی نوشته
        زیاد جدی نگیرید

    • محمد

      درود بر ترامپ

      پاسخ ها

      • ایلام.98

        که میگی درود بر ترامپ.بدبخت چی فک کردی ترامپ ملت ایران و دولت ایران رو به رسمیت نمیشناسه علنن داره بهمون توهین میکنه.اونا هرکاری،دوس دارن بکنن ما حق داشتن هسته ای رو نداریم چراااااا
        مرگ بر امریکا مرگ بر استکبار و مرگ بر منافق خائنی که در سایه نظام آسوده زندگی میکنه و از دشمن طرفداری میکنه ننگ بر شما ننننننگ

    • علی رضا

      ترامپ دمت گرم کارت درسته ایول

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلوم شد مخاطبان این سایت مزخرف، غالبا یکسری وطن فروش بی سرف هستند.

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا
      مرگ بر اسرائیل

    • بدون نام

      طفلک مردم ایران, زندگی سختتر میشه

    • بدون نام

      تحریم ها دیگه بر نمی گرده شما بلدید مذاکره کنید

    • سید آیدین گلمکانی

      هیچ غلطی نمیتونه بکنه چون نه مردم خودش و نه دیگر کشورای اروپایی قبولش ندارن

    • بدون نام

      آقای ترامپ ......... جرأت داری به ایران چپ نگاه کن.......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاصیت‌سگ‌واق‌واق‌کردنه‌‌دلش‌به‌پارس‌کردن‌خوشه‌بگذارید‌پارس‌کنه‌باده‌دلش‌خالیشه‌...‌‌مردیگه‌روانی‌بدبخت‌
        مرگ برترامپ‌بی‌خاصیت‌هار‌قدرت‌طلب

      • بدون نام

        افرین برظریف

      • ایرانی

        امریکا.هیچ.غلطی.نمی.توان.کرد.چون.شهید.مهدویها.داریم

      • بدون نام

        ترامپ خیلی احمق تشریف دا ری سگ کی باشی

    • arash

      هیچ غلطی نمیکنه مردک روانی دیوانه!

      پاسخ ها

      • علینژاد

        ترامب هنوز ایرانی رو نشناخت چون دیوانه هستش

    • بدون نام

      ترامپ فوق تخصص دکترای زر زدن

    • بدون نام

      دمش گرم
      دلار 10000 تومن سلام خوش آمدی

    • بدون نام

      ترامپ به تنهایی نمی تونه هیچ کاری کنه.

    • امیر

      ملت و دولت ایران نباید تسلیم بشن

    • سعید

      دوباره ایران دوباره روحانی
      دوباره تهدید دوباره تحریم

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        چه بانمکی تو.اتفاقا محض اطلاع شما هیچ ضرری به برجام و دولت نرسید. تحریم جدید فقط متوجه سپاه هست و البته اون مراکز اقتصادی که به عنوان خصوصی سازی سپاه خریداری کرد

      • بدون نام

        اگه رئیسی می اومد ترامپ می گرخید بقیه تحریم ها رو هم لغو می کرد

    • بدون نام

      پاسخ کوبنده ایران پس کجاست؟

      پاسخ ها

      • نظامی

        پاسخ کوبنده چیه
        اونم درمقابل قویترین کشور دنیا از هر لحاظ نظامی اقتصادی و سیاسی و ....

    • عرفان

      سلام روحانی


      جون
      تحویل بگیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیو تحویل بگیره؟ دولت روحانی برجام را برای ایران اورد و برجام هم همچنان سر جاش هست و اتحادیه اروپا هم حتی با امریکا مخالفت کرد.روحانی مسئول اعمال دولت خودشه نه اعمال همه

      • بدون نام

        حالا اگر رئیسی جون اومده بود چکار می کرد معجزه می شد.

    • پیمان

      هیچ غلطی نمیتونی بکنی

    • اسکندری

      خدا کند این ترامپ دیوانه برجام را پاره کند به فرموده امام آ مریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

    • ج ز

      غلط زیادی کرد ....ولی خداوکیلی مسولین به مردم برسن. بیکاری فقر بیداد میکنه

    • علی راستیان

      ابر مرد دکتر روحانی

    • بدون نام

      مرگ بر روسیه درود بر دونالد ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداروشکر که مغز شما وطن فروشا آسیب دیده
        وگرنه میگفتی مرگ بر اجنبی و زنده باد ایران

    • آرش

      درود بر ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وطن فروش

      • هیچکس

        ???من موندم شماها از چیه این مردیکه خوشتون اومده

      • بدون نام

        داداش اینا همشون یک نفره نوشته درود بر ترامپ

    • احمد

      روحانی مچکریم بیا فرجامتو تحویل بگیرید ملتو بیچاره کردین

      پاسخ ها

      • هیچکس

        شماها لیاقتتون یکی مثل احمدی نژاده

    • چیبودیم چیشدیم

      دمش گرم
      هرچی شعار داد داره عمل میکنه
      مسئولین ... یاد بگیرن
      شاید این تنها راه نجات ما باشه

    • علی

      مرگ برمنافق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسئولین به داد مردم بیچاره برسن

      • بدون نام

        مسئولین به داد مردم بیچاره برسن

      • بدون نام

        جوان های مملکت از بیکاری بی پولی خسته شدن به فکر جواناباشید

      • بدون نام

        جوان های مملکت از بیکاری بی پولی خسته شدن به فکر جواناباشید

    • فهیمه

      شما اسم خلیج فارس رو درست ادا کن نمیخواد در کنار مردم ایران باشی! مردک دیوانه هیچ غلطی نمیتونی بکنی...فک کردی اگه به جای خلیج فارس بگی خلیج عرب چیزی عوض میشه ؟... خیر هیچی عوض نمیشه فقط تو در نظر مردم ایران منفورتر میشی!...

    • رحمت

      روحانی ظریف دقیقا بگو کجایی ک سیمان پر کردین چرااخه ای خدا

    • رضا

      ترامپ درود به شرف ات مردبزرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ نژادپرست اصلا شماها رو آدم حساب نمی کنه.چرا اینقدر حقیرید؟

    • بدون نام

      بیخود کرده لجن کلاغ

    • مظفری

      ما که از برجام چیزی ندیدم پس بهتر که بهم بخوره ، بریم دنبال غنی سازی اورانیوم ،، ایول ترامپ بزن همچی رو بهم دمت گرم

    • بدون نام

      درود بر ترامپ ظلم ستیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ زن ستیز نژادپرست که افرادی از "نژاد پست" بهش علاقه مند هستند!!!

    • سپیده

      ورژن امریکاییه احمدی نژاد خودمونه دیگه!! ما دیگه جون سخت شدیم هیچی رومون اثر نداره.

    • محمد حسین

      به نظر من ترامپ فقط 1 حرف غلط زد اونم استفاده از اسم خلیج ع ر ب ی به جای خلیج فارس بود. وگرنه برجام را که لغو نکرد و هیچ اتفاق جدیدی برای برجام نیفتاد.حتی اتحادیه اروپا هم از برجام حمایت کرد بقیه حرفاش هم به نظر من حرف نامربوطی بود.

    • علی

      تحریم های بیشتر هیچ اثری ندارد ....البته فقط واسه مسولین

    • بدون نام

      نون و بوقلمون مسئولین سرجاشه هر طوری بشه فشارش به ما مردم میاد. نمیدونم ما چه گناهی کردیم که باید هزینه دیگران را بدیم.

    • بهنام علمداری222

      ترامپ عین سگ پارس میکنه.این حرفا را چند ماهه میگه.هیچ ...نتونست بخوره.چیزه ی هم نداشت بگه. زنده باد سپاه زنده با سردار سلیمانی. سپاه داعش را در عراق و سوریه نابود کرد پس این ترامپ عیاش حق داره از سپاه عصبانی بشه.چون نقشه هاشو تو خاورمیانه به هم زد.من عاشق سپاه و سردار سلیمانی هستم.

    • بدون نام

      حقیقتاامریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.واقعا یک کازینودار ازسیاست چه میداند ازاولش هم معلوم بود جرات خروج ازبرجام وتروریستی اعلام کردن سپاه راندارد. چون همین الان سپاه درخلیج فارس وعراق وسوریه روبروی سربازان آمریکایی چشم درچشم ایستاده است واز انگولک کاریهای سپاه کلافه است .اگر سپاه راتروریستی اعلام کند امنیت نیروهای خودرا در منطقه بخطرمیندازد.معتقدم عقلای کاخ سفید به ترامپ حتما این نکته را گوشزد کرده اند.ترامپ درصورتی میتوانست سپاه راتروریستی اعلام کند که تمام نیروهایش رادرمنطقه خارج کرده بود.البته میتواند سپاه راتحریم کند.به شیر گفته اند نعره تو دشمنانت رامیترساند وفراری میدهد حال چرا دمت رابشدت تکان میدهی؟!!!!!!!گفت اخه خیلی میترسم.

    • حسین کریمی

      آمریکا بزرگترین تروریست دنیاست
      مرگ برآمریکا
      مرگ بر اسراییل
      مرگ بر انگلیس
      مرگ بر آل سعود
      درود بر ایران
      درود برسپاه
      درودبرارتش
      درود بربسیج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود خدا بر تو برادر عزیز

    • بهنام علمداری

      دیدی ترامپ چیزه تازه ی برای گفتن نداشت.این حرفاش که همیشه پارس میکنه این سگ عیاش امریکا. زنده بتد سپاه و سردار سلیمانی

    • محمد

      حرف مفت زده ...
      غلط اضافی کرده ..

    • بهنام

      مرگ بر امریکا.زنده باد سپاه و سردار سلیمانی که نقشه هاشو در خاورمیانه خراب کرد. ترامپ عیاش عصبانی هست از سپاه

    • بدون نام

      ترامپ خفه خون بگیر, خلیج همیشه فارس.
      فهمیدی خلیج فارس
      قلدر بازی و شارلان بازی هم بر نمیداره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عده ای که به این مردک خرفت میگن ترامپ ظلم ستیز! برده های بیچاره.فکر نکنم با تغییر اسم خلیج فارس هم مشکلی داشته باشند

    • بدون نام

      این اقایی که هیچ کاری نمی تونه بکنه به راحتی می تونه اقتصاد ما را بخوابونه
      این آدم مو زرد متأسفانه خیلی توانایی داره و نمی شه نادیده اش گرفت به هر حال اروپا هم سمت همین آدم هست و متاسفانه ریال به قدری کم ارزش هست که حد ندارد و دلار هم روز به روز بالاتر می رود
      امیدوارم ایران یه نقشه ای داشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم؟! به نظرم مانکیِ مو زرد عنوان بهتری باشه برای ترامپ

    • مجید

      چرا ملت ایران و دخالت میدید لطفا خود دولت ایران با دولت امریکا درگیر بشه

    • امید

      به امید روزی که با حمله نظامی آمریکا از وضع فلاکت بار راحت بشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا تا الان به هرجا حمله نظامی کرده فلاکت رو بیشتر کرده ، پس اگر اینطور بود چرا عراق و افغانستان از وضع فلاکت بار راحت نشدن ، و با حمله نظامی آمریکا صدها هزار کودک و زن تو بمباران کشته شدن ، ببین من طرف هیچکس نیستم ولی طرز فکرت غلطه ضمنا آمریکا جرات حمله نداره

    • محمد علی

      درود بر ترامپ درود هزارن درود بر تو مرد

    • taree

      هه جالبه اختلاس داخلی هرج ومرج کم بود
      حالا ترامپ هم اضافه شد فقط خدا به دادمون برسه ایران وایرانی بدترین سالهای عمرشونو دارن سپری میکنن

    • سلام

      خلیج فارس تا همیشه فارس باقی می مونه و با واق واق سگ آمریکای عوض نمیشه

    • علی

      از اول اعتماد به این امریکای جنایت کار اشتباه بود

      متاسفم برای دولت روحانی که حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثلا دارو نباشه و بمیریم. مگه چی میشه؟ تحریم خوفه

    • علی

      خدایابه دادقشرضعیف کشورمون برس دارندنابودمیشن مگرنه نجومی بگیران چه باتحریم چه بدون تحریم مثل پادشاهان زندگی میکنند

    • مجتبی

      ایندفعه ترجمه درسته؟

    • مهدی

      احسنت ترامپ.در ضمن این اپ همه نظرات رو منتشر نمیکنه.خیلی هارو سانسور میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت به همه بردگانی که نمی فهمند تحریم و جنگ یعنی نابودی مملکتشون

    • بدون نام

      ترامپ مست بوده یه کوه زیادی خورده بزرگتر از ترامپ هم نمیتونه به ایران چپ نگاه کنه سپاه پاسداران قدر قدرت ایران با صلابت استوار با فرماندهی کل قوا جلوی قلدران ویاوه گویان ایستاده است به کوری چشم دشمنان ایران هشتاد میلیون پاسدار دارد یک فرمانده (رهبر) مرگ بر آمریکای شیطان ....

    • بدون نام

      اول مرد دنیا خودتی دونالد ترامپ.دمت گرم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عوق

    • لطیف

      بیچاره‌ملت‌

    • نعمت

      اونهایی که اظهار ارادت میکنید نسبت به آمریکای عهدشکن آمریکای حامی کودک کشی آمریکای نژادپرست آمریکای از قوم لوط بدتر و...واقعأ نمیدونم ایرانی هستید یا نه؟ باید بگم حتی حیوانات هم حس وطن دوستی دارند چه رسد به انسان عاقل...موندم شما چه نوع جانورانی هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .قدرت اینکه یک موضع سوم بگیرند که نه با افراطی داخلی باشند نه با افراطی خارجی ندارند .عوام اند و نمی فهمند

    • بدون نام

      احسنت ترامپ

    • بدون نام

      مرگ بر درود

    • عیسی

      درودبرسپاه مرگ برترامپ. مرگ برخاعن

    • بدون نام

      زود نظراتونو بدید که تا چند روز دیگه فیلتر میشیم

    • عباسی

      ترامپ خیلی بیچاره هست

    • امیر

      ملت شریف ایران قوی تر و قدرتمند تر از آن هستند که آمریکاه شیطان بزرگ فکر میکند... آمریکا کمتر از اونی هستی که به ایران چپ نگاه کنی... سپاه و ارتش و بسیج و ملت غیور متحد در برابر هرگونه تجاوز دشمن

    • اکبررحیمی

      سلام آقای ترامپ بهتر است در زمینه ساختن کاباره ومدیرت آن تلاش کند.نه در خصوص سیاست وایران چونکه این کار ..کار بزرگان سیاست میباشد. نه آقای ترامپ که قبل از ریئس جمهور شدنش یک روز کار اجرایی در دولت امریکا نداشت.اما نصیحت این جانب به سیاستمداران امریکا تا دیر نشده یک فکری در خصوص عزل ترامپ انجام دهند..

    • بدون نام

      ای بابا من فکر کردم میخواهدسر همه را از ته بزند این همه تهدید را خودش به تنهایی برای ما رسم کرده اینهایی که وضع کرده در طی این چند سال بوده چیز تازه ای میگفتی اقای مجنون درست مثل بید داریم میلرزیم برو خدا شفا بدهت اینجا ایران است ما هم ملتی نترس که زیر بار زور نمیرویم بقول اقای ظریف هرگز یک ایرانی را تهدید نکن ما از نسل حسینی هستیم که تا اخرین لحظه به خاطر دین جنگید ولی ما هم برای سرزمین مادری؟وهم دینمان وهم حقمان خواهیم جنگید

    • بدون نام

      اینهایی که حرفهای رئیس جمهور کشوری که خود یکی از امضاکنندگان توافقنامه هست وزیر تعهدهایش در جلوی چشم تمام کشورهای جهان با وقاحت تمام میزند تائید میکنند مطمئنا ایرانی نیستند چرا که هر ایرانی با وجدانی
      با هرطرز تفکر باید بداند غیرت ایرانی اجاز ه به هیچ بیگانه ای در هر جایگاهی نخواهد داد که برایش تکلیف روشن کند فقط باید گفت زهی خیال باطل

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

    • بدون نام

      ترامپ ....اضافی خورده .شما جدی نگیرین از بعضی پیاما مشخصه که ترامپ تو ایرانم طرفدار داره

    • بدون نام

      ترامپ اندازه کوپنت حرف بزن بوربورک . ولی این حرفاش نشونه اینه از ایران خیلی ترس داره . ایران شده کابوس ترامپ .

    • ن..ظ

      اگه مثل کره شمالی ببخشید این کلمه رو بکار می برم خ...ا ی.....ه می داشتیم مثل اونها از تحریم ها نمی ترسیدیم الان به بمب هیدروژنی هم دست پیدا می کردیم..برای مسلملن ننگ است که از مرگ بترسد.اونی که باید بترسه غیرمسلملن است که همه چیزش دنیاست.خاک بر سر اونی که ترسشو با گفتن تدبیر پنهان میکنه. خاک برسرش باد که اینچنین ملت مارو جلوی دشمن ترسو جلوه میده.....

    • بدون نام

      اونی که گفت مردم مقاومت میکنن همین الان هم کمر مردم زیر این همه فشار شکسته, مردم مقاومت کنن که نون مسولین چرب تر بشه

    • قانع

      به قول امام خمینی ق. امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

    • بی نام

      ترام تنها غلطی که کرد خلیج فارس خلیج عربی کرد با این کار فاتحه اسراییل خوانه شد انشاالله

    • بدون نام

      سلام به آمریکا و ترامپ لعنت به روسیه و پوتین

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

      هرچی گفت کاملا درسته

    • سید رسول

      ترامپ مثل کفتاری است که پاش توی تله گیر کرده. و حالا هم داره، واق واق زیادی میکنه.ما اصلا به گفته ها و نوشته های این دیوانه اهمیتی نمیدهیم .بنازم به این شیر مردان سپاه و ارتش که لرزه به اندام آمریکا و اسرائیل انداخته اند

    • محمد علی

      بهنام بی ادب حرف دهنتو بفهم بزن پارس ما ایرانیان هستیم ک داریی توهین میکنی تو حرفتو درست بزن چرت نگو ترامپ کارش درسته درود بر شرفش

    • علی

      بهنام علمداری نون ب نرخ روز خور خجالت بکش چرت نگو

      پاسخ ها

      • ایدانی

        تو خجالت بکش که یه ایرانیو به یک آمریکایی کثیف میفروشی

    • ندا

      فهیمه خانم نگفت خلیج عربی تو سایت وزارتشونم هست نوشته خلیج فارس درود بر دونالد ترامپ درود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در وقت سخنرانی گفت خلیج عربی ولی در سایت تغییرش دادند به خلیج فارس.چون اونها می دونند بخشی از مردم ایران ساده لوح هستند و البته منتظرند اَربابِ مو بور برایشان آزادی بیاورد

    • مهدی

      بهنام چرت نگو سگ واق واق میکنه ن پارس حرف دهنتو بفهم بزن بعد بی شعور

    • علــــی

      درود بر سپاه کوردز درود بر طالبان درود بر حذب اله

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      مورچه زردک چی میخوای از جان مردم شجاع ایران

    • بدون نام

      ترامپ

    • صفری

      آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

    • بدون نام

      این مردک توی خرابکاری تخصص داره
      دیوانه!

    • بدون نام

      مرگ برآمریکاومرگ براسرائیل










      مرگ برآمریکا ومرگ براسرائیل

    • وحید

      تف تو این اپ همش سانسوره که اینم

    • بدون نام

      مرگ بر عربستانم اضافه شود لطفا

    • بدون نام

      چشم ما به دهن تو نیست مرتیکه که چی زر زر میکنی

    • متی

      یعنی تا این حد رسونده که میگه خلیج عرب

    • سید

      پاسخ این گستاخیهای آمریکا به زودی توسط سپاه در عراق و سوریه و بحرین و یمن داده میشه،اما بنده برای دولت بی تدبیر و بی امیدمون متاسفم ،چقدر رهبری فرمدوند این آمریکا قابل اعتماد نیست کو گوش شنوا.

    • ایران

      دمش گرم

    • بدون نام

      فکر کنم سرنوشت ایران مثل عراق و افغانستان بشه مگر خودش از داخل تغییر کنه

    • بدون نام

      مطمئن باشید از بیرون هیچ قدرتی نمی تواند غلطی بکند از عملکرد مسئولین در داخل بترسید.

    • ایران

      خخخخ ترامپ برو خدا خوبت کنه به سرت زده با ایران در بیفتی بد میبینی بد ترامپ فقط مثل کلاغ قار قار میکنه خخخخخ ترامپ خخخخخ

    • بدون نام

      حمایت ایران از القائده یک دروغ بسیار بزرگ است همه میدانم که القائده دست پرورده عربستان است این شروع اختلاف بین آمریکاست و جهان است

    • هادی

      واقعا باید به حال این افردادی که به نظر کاربرانی که از ترامپ حمایت کردن لایک دادن گریه کرد .اینا از خود ترامپ هم خطرناکترن واسه مملکت .اون دشمن آشکاره ولی اینا دشمن مخفی در خانه هستن.واقعا براتون متاسفم برید با اون ترامپتون محشور بشید.یه روانی که حتی تو کشور خودش هم منفوره اینحا لایک میخوره‌.واقعا چه جوابی دارید

    • بابک رحمانی

      این وسط عربستان و مفت خور دنیا دلره از این مردک برای سخنانش دفاع میکنه عربستانی که داعش را بوجود ا

    • غزل

      خدایا به حق صاحب این ماه، مظلوم کربلا ،شر دشمنان ایران و ایرانی رو به خودشون برگردان و ملت ما رو هر لحظه متحدتر و در مسیر پیشرفت قرار بده

      آمین

    • علی7

      ایران و ایرانی چه با دین چه بی دین در هیچ کجای تاریخ تسلیم زورگویان و مستکبران نشده و نخواهد شد و تا پای جان از وطن آبا و اجدادی خود دفاع خواهد کرد.

    • بدون نام

      هر چقدر امریکا تونست افغانستان و عراق و آباد کنه ایرانم آباد میکنه. اون فقط ميخواد سلاح بفروشه درآمد داشته باشه براش هیچ کشوری مهم نیست.

    • بدون نام

      روحانی؟؟ظریف؟؟عراقچی؟؟صالحی!؟؟؟

    • جواد

      من حرفم با اونهایی هست که نظر دادن درود بر ترامپ،شما باقیمانده مجاهدین خلق هستید،قسمت اخر مختارنامه رو حتما ببینید

    • محسن

      ترام حوس باز برو دنبال کسافت بازی خودت ان روز که هیچ سلاحی نداشتیم دنیا باما جنگید نتوانستند حالا که دلاوران سپا همه چیز دارن درود بر جان برکفان سپا قدرت مند

    • بدون نام

      چقدر ترامپ دوست داشتیم و خبر نداشتیم. بر سرتون.

    • فاطمه

      آمریکا آمریکا
      ننگ به نیرنگ تو

      خون جوانان ما میچکد از چنگ تو
      ای ز شرار ستم شعله به عالم زده
      امن و امان جهان یکسره برهم زده
      بر سر هر خرمنی در دل هرگلشنی
      آتش بیداد تو صاعقه ی غم زده
      ثروت انبوه تو خون دل توده هاست
      کین تو بر سینه ها رشته ی ماتم زده
      دزد جهانخواره ای دیو ستم باره ای
      عقرب جراره ای روبه مکاره ای
      ع

    • فاطمه حسینی

      ببخشید من خبر نداشتم این روزنامه خلاف جمهوری اسلامی ایران است من همینطور این اپ رو دونلود کردم %90 افراد نظر دهنده جزء گروهک منافقین هستند همه شعار زنده باد ترامپ سر میدند

    • فاطمه

      بگذار تا آمریکا از دست ما عصبانی با شد و از این عصبانیت بمیرد ( شهید دکتر آیت‌الله بهشتی روحش شاد )

    • فاطمه حسینی

      میگی درود بر ترمپ ؟ دمت گرم ترمپ ؟
      فردا بگو درود بر اسرائیل درود بر سلمان رشدی

    • بدون نام

      دمش گرم واقعیت رو گفته

    • بدون نام

      همین شماهایی که مرگ بر آمریکا میگین 90 درصدتون لاتاری رو ثبت نام کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کافر همه را به کیش خود پندارد

    • سعید ایرانی

      سپاه از ماست و ما از سپاهیم

    • بدون نام

      ترامپ تا میتونی پارس پارس کن چون راهبرد چهارمحوری ما در باره امریکا زوتر اعلام کردیم 1- مرگ بر امریکا 2- مرگ بر اسراییل 3- مرگ برال سعود 4- مرگ بر وطن فروش

    • امیر

      کسانی که دارن از عصبانیت منفجر میشن،به خدا بیشترشون الکی دارن جیغ میزنن،باهاشون دودقیقه صحبت کنی نمیدونن چی بگن،پس خواهشن اگر اجازه بهتون میدن ۴تا نظر پخش کنید که قابل بحث باشه.اگه اجازه دارین

    • رافتی

      درود بر سپاه

    • بدون نام

      درود بر ترامپ..

    • مهدئ

      درودبرترامپ وآمریکا

    • نوید

      مطیع امر رهبریم.
      مرگ بر دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران

    • امين

      خاك بر سرتون يارو اسم خيلج هميشه فارس رو خليج عربي صدا ميكنه بعد شما ميگيد درود بر ترامپ لعنت بر تزوير ك بزرگ ترين افت كشور ماست ب حال شما احمق ها بايد گريه كرد با وجود شما ها ايران ما نابود ميشه نفس كشيدن شما هم توي اين خاك حرومه

    • امین

      شما ک ب ترامپ درود میفرستی یادت میاد ک امریکا زمان جنگ چقد ب اعراب برای کشتن جوون های ما کمک کرد میدونی ک امریکا دشمن قسم خورده ی ماست میدونی ک هواپیمای مسافر بری مارو بدون هیچ دلیلی سرنگون کرد میدونی ک این با این تحریم های ناجوانمردانش اقتصاد کشور مارو فلج کرده میدونستی ک همین اقای ترامپ که تو بهش درود میفرستی ورود مردم مارو به کشورش ممنوع کرد اخه چرا انقد احمقین تاریخ رو فراموش کردین که امریکا با فروش بمب های شیمیایی به عراق مردم شلمچه و چندین شهر دیگه ی کشورمون سلاخی کرد؟؟؟؟؟

    • ایرانی

      مرگ بر امریکا مرگ برترامپ بی شعور. اون یک کشتی کج. گیر چی میدونه از سیاست فقط مثل سگها پارس میکنه. مرگ بر ترالامپ. زنده باد خایج فارس زنده بادایران پاینده وپیروز باد سپاه پاسداران انقلاب ایلامی

    • اقا

      درود بر ترامپ

    • رضا

      آقای ترررررررامپ بیخودی چرت پرت نباف اگرچه در مملکت ما مشکلاتی بوجود می آید که زیر سر شما وهم پالکی هایتان است وباعث بعضی اختلاف داخلی میشود اما بدانید مشکلات داخلی را خودمان حل میکنیم واگر روزی افراد بی سوادمثل شما نگاه چپ به مملکتمان کنند آنوقت است که تمام دولت ومملکت سپاه پاسداران وارتشی میشوند وهمچون پتکی آهنین بر سر یاوه گویان فرود خواهد آمد شما که متوجه نیستی حداقل از نیروهایی خودتان که مزه قدرت واقتدار نیروهایی مسلح ایران راچشیده اند یک پرس وجویی بکنید

    • بدون نام

      من بیشتر بجا اینکه از حرفای ترامپ خندم بگیره،از حرفای کاربرا خندم میگیره،ناموسا فازتون چیه؟

    • بدون نام

      باز هم نظر من رو سانسور کردی سانسورچی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج