۶۱۴۱۶۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

بررسی بلوغ عقلی متهم به قتل المپیادی

پرونده مردی که به اتهام تجاوز به چند زن، به شلاق،‌ تبعید و کار اجباری محکوم شده بود، با اعتراض دو نفر از شاکیان برای بررسی بیشتر به دیوان‌ عالی کشور ارسال شد.

روزنامه شرق: پسر المپیادی که متهم است مردی را که برای مادرش مزاحمت ایجاد می‌کرد به قتل رسانده‌ است، برای بررسی بلوغ عقلی‌ به پزشکی‌قانونی معرفی شد. به گزارش خبرنگار ما، این متهم که ١٧ ساله‌ است، در صورتی که پزشکی‌قانونی عدم بلوغ فکری او را تأیید کند، بر اساس ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی محاکمه شده و از قصاص نجات پیدا می‌کند.

رسیدگی به این پرونده در ١٥ مردادماه سال ٩٥ در پی کشف جسد مردی ٣٢ ساله به نام احمد در رباط‌کریم در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران با رفتن به محل حادثه متوجه شدند این مرد در درگیری با پسر نوجوانی به نام مهران کشته شده است. با بازداشت مهران، او به قتل این مرد اعتراف کرد و گفت: این مرد همیشه برای مادرم مزاحمت ایجاد می‌کرد. با اعتراف این نوجوان ١٧ ساله، کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه ٥ دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. در ابتدای جلسه، نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و سپس خواهر و برادران احمد به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه ویژه قرار گرفتند و تقاضای قصاص این نوجوان را کردند.
در ادامه جلسه، مهران که از کانون اصلاح و تربیت آورده شده بود، در جایگاه ایستاد و گفت: مادرم مدتی پیش از پدرم جدا شد و من با او زندگی می‌کردم. احمد همیشه برای مادرم مزاحمت ایجاد می‌کرد. چندبار با او صحبت کردم، اما به حرف‌‌های من توجه نمی‌کرد و باز‌ هم برای مادرم مزاحمت ایجاد کرد. برای همین از او شکایت کردیم. روز حادثه برای دیدن پدرم به اسلامشهر رفته بودم که احمد با موبایل من تماس گرفت و من را تهدید کرد که شکایتم را پس بگیرم. او همچنین از من خواست با او قرار بگذارم تا درباره این موضوع حرف بزنیم. هنگامی که به خانه برگشتم، به محلی که احمد گفته بود رفتم. تقریبا صد متر با خانه‌مان فاصله داشت.
از ترس اینکه احمد بلایی سر من بیاورد با خود یک چاقوی آشپزخانه بردم. هنگامی که به محل قرار رفتم، احمد از پشت به من حمله و یک آجر به طرفم پرتاب کرد. با یکدیگر گلاویز شدیم. او دستش را به طرف کمرش برد، برای اینکه می‌دانستم او مرد شروری است و ممکن است با چاقو به من آسیب برساند، چاقو را در‌آوردم و یک ضربه به او زدم، اما قصد کشتنش را نداشتم؛ فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم.

او در ادامه به قضات گفت: احمد با حرف‌هایش من را تحریک کرد، من قصد کشتن او را نداشتم، نمی‌دانم آن لحظه چه اتفاقی افتاد. در ادامه جلسه، وکیل مهران در برابر قضات ایستاد و در دفاع از موکلش گفت: مهران هنگام ارتکاب جرم ١٧ سال داشت، به‌همین‌دلیل تقاضا دارم طبق ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی که برای محکومیت افراد زیر ١٨ سال در نظر گرفته شده است با او برخورد شود. با پایان جلسه، قضات درخواست وکیل این نوجوان را پذیرفتند و این پسر نخبه که در المپیاد ریاضی مقام دارد، برای بررسی سن عقلی‌اش به پزشکی‌قانونی معرفی شد. چنانچه کارشناسان پزشکی‌قانونی اعلام کنند مهران هنگام ارتکاب قتل به رشد عقلی نرسیده، از قصاص رهایی می‌یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متجاوز باید کشته شود . حد الهی اینجا چرا اجرا نمیکنید که دنبال قصاص هستید اونم ی نخبه

    • بیتا

      کار خوبی کرد اون روکشت چون زیون نفهم بود چندبار یهش کنت مزاحم نشو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج