۶۱۴۶۱۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چند خبر از حوزه موسیقی و تجسمی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی امیر مرادنه را به سمت مدیر اجرایی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی منصوب کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی امیر مرادنه را به سمت مدیر اجرایی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی منصوب کرد.

به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت ارشاد، در حکم صادره به امیر مردانه از سوی فرزاد طالبی - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد - آمده است:

« نظر به دانش و تجربیات ارزنده جناب عالی در امر برگزاری جشنواره های هنری به عنوان (مدیر اجرایی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی) منصوب می‌شوید.

از خداوند منان توفیق و سربلندی شما را در طی مسیر پیشاروی مسئلت می‌نمایم.»

دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، موسسه فرهنگی ساز آواز و بنیاد فرهنگی هنری رودکی اواخر آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

سیری در موسیقی و الحان عزا و تعزیه در ایران

نشست« آداب آئین: سیری در موسیقی و الحان عزا و تعزیه در ایران»، با حضور رضا مهدوی و متین رضوانی پور، کارشناسان حوزه موسیقی، برگزار می‌شود.

این نشست از سلسله نشست‌های ماهانۀ نشر هنوز است که روز سه‌شنبه ۲۵ مهر، ساعت ۱۹، در محل فروشگاه «نشر هنوز» واقع در خیابان کریمخان زند، بین ماهشهر و ایرانشهر، پلاک ۱۳۴، طبقۀ دوم، اجرا می‌شود.

بررسی تاریخچۀ موسیقی آئینی در ایران و سیر تحولاتی که از سرگذرانده است؛ سرچشمه‌هایش، تاثیراتی که از مسائل اجتماعی در هر دوره پذیرفته، و در نهایت به شکلی که ما امروزه می‌شناسیم شکل گرفته است؛ سیر تحولات موسیقی و لحن های مختلف تعزیه خوانی در نقاط مختلف ایران، به همراه اجرای آثاری شاخص از هر دوره زمانی از جمله مسائلی است که در این نشست به بحث گذاشته می‌شود.

هم‌اندیشی «مصوّرسازی روایت‌های مذهبی در کتاب‌های چاپ سنگی»

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر هم‌اندیشی «مصوّرسازی روایت‌های مذهبی در کتاب‌های چاپ سنگی» را برگزار می‌کند.

در این هم‌اندیشی، پژوهشگران و صاحب‌نظران این حوزه سبک‌های روایتگری رخدادهای مذهبی، شیوه‌های مصوّرسازی کتاب‌های چاپ‌سنگی و فرهنگ بصری حاکم بر روایت‌های مذهبی را بررسی می‌کنند.

این هم اندیشی با حضور و سخنرانی مهدی حسینی با عنوان «درآمدی به مصوّرسازی در کتاب‌های چاپ‌سنگی مذهبی» دکتر محمد جعفری قنواتی با عنوان «بررسی ادبی داستان‌های روضةالشهادة و طوفان‌البکاء»، حسین مسرّت با عنوان «بررسی دونسخۀ مصوّر چاپ سنگی کتاب اسرارالشّهاده در کتابخانۀ وزیری یزد»، علی بوذری با عنوان «شمایل امام حسین (ع) در تصاویر کتاب‌های چاپ سنگی دوره قاجار»، مسعود ناصری با عنوان «وجوه مشترک نگاره‌های چاپ‌سنگی با مجالس تعزیه» و عباس حسینی با عنوان «ذکر "مصیبت" در کتاب‌های مصوّر چاپ‌سنگی دوره قاجار» برپا می‌شود.

این نشست چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۱۸، در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج