۶۱۴۶۶۱
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

بدون سانسور با عادل فردوسی پور

شمع تولد ۴۳ سالگی اش را دوشنبه فوت کرد.درست روزی که امضای ثابت برنامه اش شده.در گذر این سالهای پرحادثه، شبها سرش را راحت روی بالش می گذارد.با آن قد ۱۸۹ سانتیمتری لنگهایش را جمع می کند و خواب فوتبال می بیند.

روزنامه بهار - نیما نوربخش: شمع تولد ۴۳ سالگی اش را دوشنبه فوت کرد.درست روزی که امضای ثابت برنامه اش شده.در گذر این سالهای پرحادثه، شبها سرش را راحت روی بالش می گذارد.با آن قد ۱۸۹ سانتیمتری لنگهایش را جمع می کند و خواب فوتبال می بیند.آی کیف می کند آی عشق می کند. به نظرم راز موفقیتش در دو چیز است: اصلا آدم نرمالی نیست و حتی در خواب هم فوتبال می بیند.حتی هردو همسرش هم پذیرفته بودند ازدواج با او یعنی زندگی با هوویی به نام فوتبال آن هم بدون ونگ بچه.آخرش هم طاقت شان طاق شد و طلاق.

دزدها هم دوشنبه شبها به خانه اش می زنند.دی ماه 87 وقتی به خانه اش زدند برگشت و تا دید مدارکش دست نخورده، به استودیو برگشت.حالا بماند که خانه را لخت کرده بودند و بنده خدا همسرش چه حرصی می خورد.درست همان روزها تصمیم سیاسی اش را برای انتخابات 88 گرفته بود.حمایت از سیدمحمدخاتمی و بعدتر میرحسین_موسوی.این حمایتها تبعات بسیاری برایش داشت.دقیقا چند روز بعد از انتخابات ناگهان او و جوادخیابانی از تلویزیون غیب شدند.چند شب پیاپی پخش مستقیم های فوتبالی بدون گزارش آن دو پخش شد و خبر آمد که ممنوع التصویر شدند.چه آنکه از جمله افرادی بود که نامه استعفای 130 استاد دانشگاه در اعتراض به وقایع انتخابات 88 را هم امضا کرده بود. همین بهانه کافی بود تا بخواهند فیتیله 90 را پایین بکشند. اما پشتوانه مردمی و ریش گروگذاشتن ضرغامی فشارها را خنثی کرد.بعدها خودش درباره آن سالها گفت :«انتقاد از دولت احمدی نژاد تابو بود!» تابویی که عادل خوب بلد بود بشکندش.

او با روحیه اصلاح طلبی همیشه بلای جان محافظه کاران بوده. هرچند مجله_ورلدساکر لقب «جان ماتسن ایران» را می‌دهدش اما عادل فراتر از اینها ردای یک مصلح اجتماعی را به تن کرده و بی دلیل نیست که زمانی مجله_نیوزویک یکی از ۲۰ فرد قدرتمند ایران می خواندش.با همه این تفاسیر سرسپردگان قدرت هیچگاه برنتافتندش.خاطرم است زمانی که نسبت به باندبازی ها برای انتقال تیم نفت تهران به اراک گرد و خاک بپا کرده بود عباس رجایی نماینده وقت اراک خواهان ممنوع التصویری اش شد.جالب انکه همین آقای رجایی در انتخابات دوره بعد مجلس رد صلاحیت شد.

عادل اصلاح فرهنگ فوتبال را اصلاح بخشی از روندها و رفتارهای فردی و اجتماعی می داند.سلول های خاکستری مغزش می گویند او با فوتبال می خواهد جامعه را حساس کند و حقوق شهروندی را آموزش دهد.برای همین است که برنامه اش شبیه به یک شو اجتماعی شده و مردم هم دوست دارندش.برایش مهم نیست که مجری یک برنامه صرفا فوتبالی ست.برخلاف سیاست های صداوسیما موفقیت اصغرفرهادی در اسکار را تبریک می گوید،برای رهایی جوانی از حکم قصاص می کوشد،عملکرد رضازاده درفدراسیون وزنه برداری رابه نقد می کشد،با سیدحسن_خمینی و محمدجوادظریف و شهاب_حسینی مصاحبه می کند و حتا حادثه پلاسکو را بازخوانی می کند و می گوید :« هر کجای دنیا اگه این اتفاق می افتاد،N نفر یا استعفا می‌دادن یا اخراج می‌شدن اما اینجا...».همین می شود که شهرداری چی ها بر او می تازند و رسانه های اصولگرا همچون روزنامه_کیهان سواستفاده گر و سودجو می نامندش.تازه اینها را اضافه کنید به گوش پیچاندن های گاه و بیگاه صداوسیما.

عادل پوست کلفت تر از این حرفهاست. بی هوا به خیابان کریم خان زند می رود،اسکناس مچاله پنج تومانی را از جیبش درمی آورد و از پسرک دستفروش زغال اخته ای،چاقاله ای می خرد و همینطور که آنها را بالا می اندازد لابلای قفسه کتابفروشیها می چرخد.برایش فرقی هم نمی کند که عکس لیلاحاتمی را با فتوشاپ کنارعکسش در فرنگ بچسبانند و پشت سرش صفحه بگذارند.فقط به این فکر می کند که تنها در یک صورت تسلیم شود. با هواپیما سقوط کند به صخره ای بخورد و تمام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از نگــــــــــــــــــــــارنده این مطلب

    • م ح

      درود بر شرف کسیک اسمشو عادل گذاشت واقعا عادل است ودر قلب ملت ازاده ایران جا وارد

    • بدون نام

      عالی بود عالی

    • ehsan

      دمش گرم که همشهری خونده
      چون باند باز نیست از هیچ بنی بشری هم ترس نداره چون صادقیه تمام ایران هم مجری گری شو دوست دارند هم گزارش کردناشو

    • بهادر تیموری

      عالی بود . خوشم از یه چیز عادل میاد از هیچکس نمیترسه واقعیت ها رو میگه!من یه پرسپولیسیم در مورد پرونده طارمی واقعیت ها رو گفت بعد خیلیا الکی فوشش دادن .

    • رامین

      زنده باااااااااااااد❤

    • پری

      خبر داشتیم عادل خان یک بار ازدواج کرده و دو سه سال پیش از همسرش جدا شده ولی همسر دوم عجیبه..

    • پرستو

      عادل فقط یک بار ازدواج کرده و دو سه سال پیش از همسرش جدا شد.‌ دو تا همسر دیگه یعنی چی

    • امیری

      پرستو مرادنوری همسر محترم ایشان بود که مهندس برق در دانشگاه خواجه نصیر بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج