۶۱۴۶۷۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

اسم رمز شفر برای خروج از بحران؛ ماشین زمان

تیم شفر خوب بازی کرد یا نه؟ استناد به نداشتن ضربه در چارچوب از تیمی که سرمربی خارجی‌اش، اولین بازی خود را روی نیمکت می‌گذراند برای رسیدن به این نتیجه که استقلال بدتر شده نه بهتر کافی است؟ استقلال قرار نیست به این زودی‌ها خوب شود. این را از کنفرانس مطبوعاتی شفر به خوبی می‌توان فهمید.

وبسایت نود: آن هوادارانی که در اقدامی عجیب بعد از یک بازی علیه سرمربی آلمانی شعار سر دادند در هفته‌های آینده کار سختی پیش رو دارند، چون باید برای دیدن استقلال مورد علاقه‌شان، بیشتر از این‌ها صبر کنند. شاید بازی استقلال مقابل فولاد تغییر زیادی نکرده بود اما صحبت‌های شفر بعد از این بازی امیدوارکننده و البته ترسناک بود. امیدوارکننده که شفر ایرادهای تیم را از همین یک بازی متوجه شده و ترسناک از این جهت که برای برطرف کردن آنها به زمان نیاز دارد. زمان نیاز به صبر دارد، چیزی که استقلالی‌ها بعد از دو فصل نه چندان موفق میزان زیادی از آن را ندارند.

هماهنگی، قدم اول

«ناهماهنگی و پاس‌های اشتباه بازیکنان را دیدیم و هنوز نا هماهنگ هستیم»

«پاس‌های اشتباه زیادی داشتیم و من توقع دارم تیم با آرامش بازی کند. ما یک شانس خوب داشتیم؛ اما توپ پشت سر شهباززاده افتاد»

به تیمی که سرمربی آن در هفته نهم از عدم هماهنگی آن صحبت می‌کند چقدر می‌توان امید داشت؟ شفر اولین بازی‌اش را در لیگ می‌گذراند اما استقلال نه. عدم هماهنگی در هفته نهم یعنی فاجعه. فاجعه‌ای که شاید دلیل آن را بتوان در استفاده از ۹ ترکیب متفاوت در ۹ بازی دانست. شفر برای موفقیت به هماهنگی بازیکنانش نیاز دارد و برای رسیدن به این هماهنگی ابتدا باید ترکیب اصلی تیمش را بشناسد و همه این‌ها یعنی نیاز به زمان.

تغییر پلن

«ما می‌توانیم با دو مهاجم بلند قد بازی مستقیم انجام دهیم اما من می خواهم فوتبال بازی کنم. گفتم که باید سخت و با هدف کار کنیم»

«یا باید از طریق شوت موقعیت بسازیم یا باید با سرعت توپ را به بازیکنان کناری برسانیم؛ اما ما توپ را به گوشه‌ها می‌بردیم و نگه می‌داشتیم. نمی‌شود در یک هفته به این موضوع دست پیدا کرد»

شفر قرار است تفکری جدید را در استقلال ایجاد کند. استقلال سال‌هاست یک روند را تکرار می‌کند. سانتر از راست و ضربه سر اما شفر می‌خواهد این تاکتیک را محدود کند. بردن توپ به گوشه‌ها و نگه‌داشتن آن، عادتی است که استقلال با آن دست به گریبان است. شاید اجرای این تاکتیک در استقلال به کمرنگ‌شدن حضور خسرو حیدری در استقلال بیانجامد. بازیکنی که در اولین حضور شفر روی نیمکت نشست و شاید این نیمکت‌نشینی با توجه به تفکرات شفر و سن و سال حیدری بیشتر و بیشتر شود. گذر از تاکتیکی که استقلالی‌ها سال‌ها به آن علاقه داشتند و رسیدن به تاکتیک مدنظر شفر اتفاق خوبی است اما نیاز به یک فاکتور اساسی دارد؛ زمان.

تقلید از کی‌روش

«همانگونه که دیدیم در بازی ایران و روسیه، تیم ملی چگونه عمل کرد و ما نیز می‌خواستیم اینگونه عمل کنیم»

شفر می‌خواهد فوتبال سریع را در دستور کار تیمش قرار دهد. فوتبالی مبتنی بر انتقال سریع توپ بین بازیکنان و به مثال عینی آن هم در صحبت‌هایش اشاره می‌کند. بازی تیم ملی ایران مقابل روسیه. شفر مانند کی‌روش بر یک اصل دیگر هم تاکید دارد. ضربات ایستگاهی و استفاده بهینه از آنها. اتفاقی که با حضور امید ابراهیمی در استقلال کار سختی نیست. کی‌روش برای اجرای تفکراتش در تیم ملی و رسیدن به تیم رویایی فعلی، به زمان نیاز داشت. شفر هم مشابه کی‌روش. استقلال برای تبدیل شدن به تیم شفر، زمان می‌خواهد.

استقلال می‌تواند با شفر از این بحران خارج شود اما کلید این قفل یک کلمه است. یک کلمه‌ای که سرمربی آلمانی در طول مصاحبه‌اش بارها آن را تکرار کرد. زمان. این کلید را باید روی سکوها جست و جو کرد و اگر پیدا شود رمز موفقیت استقلال خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من اول از اومدن شفر به استقلال ناراحت بودم، ولی الان میبینم که شفر خیلی مربیه خوبیه چون مشکلات بازی استقلال رو قبول کرده و تلاش میکنه که درست بشه . هوادارا از شفر حمایت کنید انشأالله تیم نتیجه میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج