۶۱۴۷۵۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تمرکز ترامپ بر نابود کردن دستاوردهای اوباما

تارنمای پولیتیکو روز شنبه نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا این هفته پنج کار کرد که برای از بین بردن تمام دستاوردهای دوره هشت ساله ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، بود.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای پولیتیکو روز شنبه نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا این هفته پنج کار کرد که برای از بین بردن تمام دستاوردهای دوره هشت ساله ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، بود.

به نقل از تارنمای خبری پولیتیکوی آمریکا، نخست سازمان حفاظت محیط زیست این کشور اعلام کرد که برنامه تولید برق بدون آلودگی زیست محیطی را لغو کرده است. دوم اینکه ترامپ دو گلوله به طرف بیمه خدمات درمانی اوباما (معروف به اوباماکر) شلیک کرد شامل امضا کردن فرمان اجرایی برای اجرای بیمه خدمات درمانی ارزان قیمت و همچنین مطرح کردن برنامه های غیرجامع بیمه ای و لغو پرداخت یارانه های بیمه خدمات درمانی به بیمه شوندگان.

و ترامپ پس از آن، در روز جمعه پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تایید نکرد.

هیچکدام این کارها، به غیر از قطع اختصاص یارانه به بیمه خدمات درمانی اوباما در کوتاه مدت چیزی را تغییر نخواهد داد. لغو برنامه تولید برق پاک و یا سیاست های ابلاغی در قالب فرمان های اجرایی، مستلزم پیمودن روند اداری طولانی خواهد بود.

اکنون سرنوشت قرارداد هسته ای با ایران به کنگره احاله و از طرف دیگر پست های سیاسی داخلی دولت به افراد گوناگونی سپرده شده است که دستورهای جدیدی برای برگرداندن و نابود کردن همه میراث اوباما، ابلاغ می کنند.

اکنون ببینیم این تغییرقوانین به چه صورتی اجرا خواهد شد:

الف. آمریکا از یونسکو خارج می شود. ترامپ در هنگام کارزار انتخاباتی، علیه نهادهای بین المللی نظیر سازمان ملل متحد و سازمان تجارت جهانی حرف زد و این نگرانی به وجود آمده که او بخواهد آمریکا را از این سازمان ها خارج کند و از این طریق ضربه مهلکی به نظام بین المللی پس از جنگ دوم جهانی وارد سازد. کاری که به رغم تهدیدها و لفاظی های شدید، هنوز عملی نشده است.

وزارت امور خارجه آمریکا همین هفته اعلام کرد که این کشور در اعتراض به جانبداری سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از فلسطین، از آن خارج می شود. یونسکو در سال ۲۰۱۱ فلسطین را به عضویت در این سازمان بین المللی پذیرفت که دولت اوباما را بر آن داشت طبق قانون ایالات متحده، کمک های مالی به نهادهای سازمان ملل متحد را که فلسطین به عنوان عضو بپذیرند، قطع کند. ایالات متحده ۲۲ درصد بودجه یونسکو را تامین می کرد و در حال حاضر ۵۵۰ میلیون دلار به یونسکو بدهکار است و وزارت امور خارجه این کشور می گوید دولت ترامپ تمایلی به پرداخت آن ندارد و تا پایان سال ۲۰۱۸ مبلغی به یونسکو نخواهد پرداخت.

آمریکا می خواهد به عنوان ناظر غیر عضو در یونسکو باقی بماند. این حرکت دارای سابقه تاریخی است. در سال 1984 رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا، کشورش را از یونسکو خارج کرد و در سال 2002 جرج دبلیو بوش دوباره به یونسکو پیوست و اکنون ترامپ از یونسکو خارج شده تا سازمان های بین المللی را برای اصلاح، تحت فشار قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج