۶۱۴۷۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کمپ تیم ملی در روسیه، دِنج و خلوت، بدون چمن طبیعی!

در شرایطی که پروسه انتخاب کمپ تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ٢٠١٨ از چند ماه قبل و بعد از قطعی‌شدن صعود ایران آغاز شده بود، روز گذشته کارلوس کی‌روش از محل اسکان تیم‌ملی ایران قبل از رقابت‌های جام‌جهانی رونمایی کرد.

شهروند: در شرایطی که پروسه انتخاب کمپ تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ٢٠١٨ از چند ماه قبل و بعد از قطعی‌شدن صعود ایران آغاز شده بود، روز گذشته کارلوس کی‌روش از محل اسکان تیم‌ملی ایران قبل از رقابت‌های جام‌جهانی رونمایی کرد. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که بعد از دیدار با روسیه در این کشور مانده تا وضع کمپ‌ها را بررسی کند، به این نتیجه رسیده که شهر «کالوگا» محل مناسبی برای برپایی اردوی تیم‌ملی قبل از شرکت در جام‌جهانی روسیه است.
کالوگا، انتخاب احتمالی کی‌روش
کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم‌ملی ایران بعد از دیدار تدارکاتی با تیم‌ملی روسیه که سه‌شنبه هفته گذشته در کازان برگزار شد، در کشور میزبان جام‌جهانی مانده تا وضع کمپ تیم‌ملی قبل از حضور در جام‌جهانی ٢٠١٨ را مشخص کند. مرد پرتغالی به مسکو سفر و چند کمپ را بررسی کرده است، اگرچه پیش از این نیز بررسی‌هایی انجام داده بود. با این‌که پیش از این محمدرضا ساکت اعلام کرده بود کمپ تیم‌ملی توسط کی‌روش انتخاب شده اما اسمی از آن نبرده بود، دیروز سرمربی تیم‌ملی ایران بالاخره نام کمپ مدنظرش را فاش کرد: «در مسکو ماندم تا کمپ‌های تمرین و هتل‌ها را بررسی کنم، زیرا قرار است اردوی تدارکاتی قبل از جام‌جهانی خود را در این‌جا برگزار کنیم. اگر مشکلی پیش نیاید، به احتمال زیاد اردوی خود را در شهر کالوگا برپا خواهیم کرد. البته برای انتخاب کمپ و مکان مورد نظر برای اردو بسیاری از فاکتورها را بررسی کردم.»
موقعیت جغرافیایی
شهر کالوگا که مدنظر سرمربی تیم‌ملی ایران قرار گرفته، در ١٥٠کیلومتری جنوب‌غربی مسکو واقع شده و دارای ٣٢٤‌هزار نفر جمعیت است. این شهر که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است، در سال‌های اخیر به یک مرکز صنعت خودروسازی شرکت‌های خارجی در روسیه تبدیل شده است. فرودگاه بین‌المللی «گرابسوو» در این شهر واقع شده و از سوی دیگر حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای هم بین شهر کالوگا و مسکو برقرار است تا از این نظر در وضع خوبی قرار داشته باشد.
دارای یک تیم نه‌چندان حرفه‌ای
شهر کالوگا هیچ نماینده‌ای در سطح اول فوتبال روسیه ندارد. تیم اف.سی کالوگا که از ‌سال ٢٠٠٩ با ادغام ٢ تیم از این شهر آغاز به کار کرده، هم‌اکنون در سطح سوم فوتبال روسیه که لیگ حرفه‌ای نامیده می‌شود، حضور دارد. این تیم کار سختی برای رسیدن به لیگ ملی و سپس لیگ برتر روسیه دارد و در سطح این کشور هم خیلی شناخته‌شده نیست. تیم کالوگا که از بازیکنان بومی استفاده می‌کند، هم‌اکنون در رده دوم جدول لیگ حرفه‌ای قرار دارد. البته تیم لوکوموتیو کالوگا نیز در لیگ آماتوری روسیه فعالیت دارد و نماینده دیگری از این شهر است.
ورزشگاهی با چمن مصنوعی!
کارلوس کی‌روش در شرایطی از کالوگا به‌عنوان میزبان احتمالی تیم‌ملی ایران قبل از آغاز جام‌جهانی ٢٠١٨ نام برده که ورزشگاه اصلی این شهر دارای زمین چمن مصنوعی است. ورزشگاه «آننکی آره نا» که متعلق به تیم اف.سی کالوگا است و بازی‌های این تیم را میزبانی می‌کند، چند‌ سال قبل بازسازی شده و زمین چمن آن مصنوعی است. بازی‌های خانگی تیم اف.سی کالوگا در لیگ حرفه‌ای روسیه در این ورزشگاه برگزار می‌شود که ٣٥٦٥نفر ظرفیت دارد. هیچ استادیوم حرفه‌ای دیگری در سطح این شهر دیده نمی‌شود، اگرچه ممکن است مسئولان برگزاری جام‌جهانی برای استقرار تیم‌ها در این شهر کار ساخت یک کمپ تمرینی را استارت زده باشند. در هر صورت بعید به نظر می‌آید که کارلوس کی‌روش یک زمین چمن مصنوعی را برای آماده‌سازی شاگردانش درنظر گرفته باشد اما فعلا شواهد این مسأله را نشان می‌دهد.
رقابت با ژرمن‌ها
بعد از این‌که مصاحبه کارلوس کی‌روش با یکی از رسانه‌های روسی روز گذشته منتشر شد و سرمربی تیم‌ملی ایران از کالوگا به‌عنوان کمپ تمرینی مدنظرش نام برد، برخی رسانه‌ها از علاقه آلمانی‌ها برای انتخاب این کمپ خبر دادند. سایت اکسپرس روسیه در خبری نوشت: «کارلوس کی‌روش تأکید کرد اگر همه چیز به خوبی پیش برود، شهر کالوگا محل اسکان تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود. در این بین فدراسیون فوتبال آلمان نیز بشدت تأکید دارد که در کمپ کالوگا اردو بزند. به نظر می‌رسد نزدیکی این شهر به فرودگاه بین‌المللی یکی از دلایل اصلی باشد که هم کارلوس کی‌روش و هم فدراسیون فوتبال آلمان خواستار اسکان تیم‌ ملی‌شان در این شهر هستند.»
تأیید کمپ‌ها بعد از قرعه‌کشی
در شرایطی کی‌روش انتخاب کمپ کالوگا را برای استقرار یوزهای ایرانی قبل از جام‌جهانی ٢٠١٨ محتمل دانسته که فعلا هیچ مسئولی در روسیه این خبر را تأیید نکرده است. شهردار کالوگا و سران این شهر عنوان کردند که تنها بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی که اول دسامبر در مسکو برگزار می‌شود، آنها اجازه دارند که این‌گونه اخبار را تأیید کنند. این شرایط برای سایر شهرها نیز وجود دارد و به‌ نظر می‌رسد هیچ خبری درباره استقرار تیم‌های ملی کشورهای مختلف در مناطق مختلف روسیه تا قبل از برگزاری قرعه‌کشی تأیید نشود.
«کالوگا» خوش‌یمن است؟

هنوز اطلاعات بیشتری از نحوه استقرار تیم‌ملی ایران در شهر کالوگا موجود نیست. با این حال، باید دید مسائل مالی و اتفاقات دیگر چقدر در تصمیم کی‌روش برای انتخاب این کمپ تاثیرگذار بوده است. باید دید خواسته‌های سرمربی پرتغالی تا چه حد از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال اجرا می‌شود،‌ اگرچه به نظر می‌رسد دلیل مرد پرتغالی برای انتخاب‌نکردن یکی از شهرهای میزبان جام جهانی، حفظ آرامش تیمش قبل از این رقابت‌ها بوده است. به ‌هرحال کی‌روش که تجربه حضور در ٢ جام‌جهانی با تیم‌های پرتغال و ایران را دارد، بهتر از هرکسی می‌داند که باید چه مسائلی را در انتخاب محل استقرار تیمش درنظر بگیرد. از مسئولان ورزش هم بارها شنیده شده که مشکل مالی در راه آماده‌سازی تیم‌ملی برای جام‌جهانی وجود ندارد و وزارت ورزش از حمایت ویژه خود در این راستا خبر داده است. با تمام این اتفاقات باید دید شهر «کالوگا» در صورت قطعی‌شدن چقدر برای کی‌روش و شاگردانش در جام‌جهانی ٢٠١٨ خوش‌یمن خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج