۶۱۴۸۵۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنز؛ از دی‌کاپریو تا بهرام‌ رادان و نرخ دلار

شاهین قدیانی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت: در حالی‌که مدت‌ها بود قیمت دلار تقریبا باثبات بود و جمشید معروف به خاطره پیوسته بود و برخی سایت‌های اعلام قیمت دلار که زمانی از گوگل هم پربازدیدتر شده بودند کلا کاسبی را جمع کرده بودند؛ مجددا قیمت دلار تا حدی بالا رفت.

شاهین قدیانی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

در حالی‌که مدت‌ها بود قیمت دلار تقریبا باثبات بود و جمشید معروف به خاطره پیوسته بود و برخی سایت‌های اعلام قیمت دلار که زمانی از گوگل هم پربازدیدتر شده بودند کلا کاسبی را جمع کرده بودند؛ مجددا قیمت دلار تا حدی بالا رفت.

البته از آنجا که اعلام قیمت دلار ممنوع شده دقیقا مشخص نیست دلار چقدر گران شده و صدایش بعدا در می‌آید. برخلاف گفته برخی کارشناسان که معتقدند اقتصاد ایران پویا نیست شاخص‌های اقتصادی در ایران کلا همیشه در حالا بالا و پایین رفتن است. انگار اينجوري است كه توی بوتسوانا یک صراف با زنش قهر می‌کند قیمت دلار بالا می‌رود يا در نیجریه صاحب یک صرافی در جاده چالوس‌شان کشته می‌شود اینجا سکه گران می‌شود. البته مردم هم در این روند بي‌تاثیر نیستند.

یعنی شب توی اخبار می‌گوید ترامپ با زنش دعوا کرده و گفته از این به بعد همه هزینه‌ها برای تو نمی‌شود فردا همه در صرافی‌ها صف می‌کشند.

دو روز بعد اخبار اعلام می‌کند بازیگر سریال فاطماگل برای نامزدش طلا خریده فعالان بازار طلا در ایران به جنب و جوش می‌افتند. بسیاری از مردم هم کلا اعتقادی به تاثیر گران شدن دلار در زندگی مردم ندارند مثلا طرف می‌گوید تا شنبه دلار گرون نشه من یک پلی‌استیشن فور بخرم بعدش اصلا بشه ۱۰ هزار تومان یا می‌گوید حالا دلار هیچی لیر فقط گرون نشه من با اِفی اینا آنالیا رو برم و بیام بعدش هر چی میخواد بشه یا می‌گویند دلار گرون شده بات تایلند هم یعنی میفهمه که باید گرون بشه.

از طرفی هم آن‌قدر اقتصاد ایران و نحوه تعیین قیمت دلار و طلا و مسکن در ایران پیچیده است که اگر شما گنده گرگ‌های وال استریت را بياري داخل اقتصاد ایران و از وی بخواهی تا توی بورس و بازار سرمایه‌گذاری کند، بعد از ۶ ماه در اینستاگرام کمپین جمع‌آوری کمک برای خرید بلیت بازگشت به منزل تشکیل می‌دهد.

یعنی اگر قرار بود اسکورسیزی فیلم the wolf of Wall Street را برای اقتصاد ایران بسازد از میانه فیلم دی کاپریو باید دیالوگ‌های بهرام رادان در فیلم بی‌پولی را می‌گفت. در سکانس آخر فیلم هم مدیوم‌شاتی از دی‌کاپریو با یک زیرپوش سفید پاره و بیژامه آبی راه راه پخش می‌شد و در حالی‌که به سیگار پک عمیق می‌زد آهنگ «غلط کردم غلط» از محسن چاوشی در پس‌زمینه پلی می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج