جاباما
۶۱۴۸۸۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ اقدامات دلسوزانه برادر ترامپ!

محمدامین فرشادمهر در ستون طنز روزنامه ایران نوشت: مطمئناً کریستف کلمب اگر می‌دانست آینده کشف قاره امریکا آنقدر تباه خواهد بود که فردی مثل ترامپ رئیس جمهوری کشور امریکا شود، ۵۰ متر از ساحل دور نشده بی‌خیال کشف می‌شد و می‌رفت دنبال صید ماهی کیلکا.

محمدامین فرشادمهر در ستون طنز روزنامه ایران نوشت:

مطمئناً کریستف کلمب اگر می‌دانست آینده کشف قاره امریکا آنقدر تباه خواهد بود که فردی مثل ترامپ رئیس جمهوری کشور امریکا شود، ۵۰ متر از ساحل دور نشده بی‌خیال کشف می‌شد و می‌رفت دنبال صید ماهی کیلکا. یعنی ترامپ به تنهایی کاری کرده که یک سری از مردم امریکا به خاطر آبرویشان می‌خواهند از آن منطقه بلند شوند و بروند کمی پایین‌تر زندگی کنند. جمعه‌ای که گذشت دونالد ترامپ در کاخ سفید صحبت‌هایی پیرامون ایران و برجام کرد. البته مزخرفات وی منعقد شده و نشده، دکتر روحانی روی آنتن رفت و پاسخ وی را داد. رئیس جمهوری امریکا که همچنان از عوض کردن پارکش امتناع می‌کند، بار دیگر گفت که زیر بار امضای برجام نمی‌رود. سخنرانی ترامپ حواشی دیگری نیز به همراه داشت.
مثلاً گفت: «ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم!». وی همچنین افزود: «همین الان که من این‌رو گفتم، صدای دست و جیغ و هورای ۸۰ میلیون ایرانی شنیده می‌شه که البته در مورد دست و هوراش مطمئن نیستیم!». ترامپ در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با ناموسی کردن مسأله، از عنوان جعلی خلیج ع.ر.ب.ی به جای خلیج فارس استفاده کرد. دکتر روحانی نیز با بیان اینکه «خوب شد مترجم شبکه خبر نبود وگرنه خلیج ع.ر.ب.ی رو تنگه واشی ترجمه می‌کرد»، در پاسخ به مهملات ترامپ گفت: «ترامپ علاوه بر اینکه جغرافیا را خوب بلد نیست، سواد تاریخی خوبی هم ندارد.به هرحال اشتباه در انتخاب رئیس جمهور، شتر ۴ یا ۸ ساله‌ای است که درِ خانه همه کشورها می‌خوابد.».
یعنی کم مانده بود دکتر روحانی کارنامه مچاله ترامپ را از جیبش در بیاورد و بگوید: «جغرافیا، دو، تاریخ، یک و بیست و پنج صدم، ورزش...، ورزش که دیگه باید نمره می‌گرفتی... هفت!» و همه سران کشورها به تأسف سر تکان بدهند و نچ نچ کنند. البته واقعاً جا داشت به پیشینه تاریخی و تمدن کشورها هم اشاره شود؛ اینکه تمدن ما چند سال قدمت دارد و تمدن امریکا چند سال؟! یا اینکه کمی مطالعه و رجوع به بخش‌هایی نه چندان دور از تاریخ، نشان می‌دهد که این سرزمین بازیگری داشته که در فیلم گشت ارشاد، به تنهایی پرچم امریکا را شلوارک کرده و پوشیده است.
سخنرانی ترامپ در مورد ایران و برجام از سوی سران سایر کشورها نیز بازخوردهای زیادی داشت. سران کشورهای فرانسه و آلمان و انگلیس و مهمتر از همه بانو موگرینی با انتشار پیام‌هایی بر تعهدشان بر ادامه اجرای برجام تأکید کردند. خوشبختانه در چند وقت اخیر، اقدامات دلسوزانه برادر ترامپ در حق ما باعث شده قدرت‌های بزرگ دنیا در کنار ما بایستند و امریکا به شکل یک کشور منزوی دربیاید. یعنی یک هُل دیگر بدهد، قیمت تومان به ۴۰۰۰ هزار دلار می‌رسد و جُرج این‌دِنِیم‌آف‌گاد (جمشید بسم‌الله امریکایی‌ها) در سبزه‌میدان واشنگتن بازار سیاه تومان راه می‌اندازد. البته ما کماکان برای مردم امریکا احترام قائلیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا این سری طنز هاتون حیاتی یخمکه بسه دیگه حال مون به هم خورد

    • حمید رضا

      عالی بود

    • سلام

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج