۶۱۴۹۰۲
۱ نظر
۵۰۳۷
۱ نظر
۵۰۳۷
پ

بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید

مجسمه های بزرگ از دوران باستان ساخته می شدند. مجسمه ابوالهول بزرگ که توسط مصری های امپراتوری قدیم ساخته شد، ۲۰ متر ارتفاع دارد و هنوز هم یکی از بزرگترین مجسمه ها در جهان است.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: مجسمه های بزرگ از دوران باستان ساخته می شدند. مجسمه ابوالهول بزرگ که توسط مصری های امپراتوری قدیم ساخته شد، ۲۰ متر ارتفاع دارد و هنوز هم یکی از بزرگترین مجسمه ها در جهان است. در طول ۳۰ سال گذشته، جهان شاهد ساخت مجسمه های حتی بلندتر و بزرگتری هم بوده است. فهرستی از بزرگترین مجسمه های کنونی در جهان را در اینجا آورده ایم.
۷. رودینا مات (۱۰۲ متر)

بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید

مجسمه رودینا مات در کیف اوکراین واقع شده و بر اساس نمادی در جنگ جهانی دوم برای بسیج کردن مردم شوروی، مدل سازی شد. ساخت این مجسمه از جنس فولاد ضد زنگ در سال 1981 به پایان رسید و با 62 متر قد، در بالای ساختمان موزه ای قرار گرفته و ساختار کلی آن به 102 متر و وزن آن به 560 تن می رسد.

۶. امپراتورها یان و هوانگ (۱۰۵ متر)

بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید

مجسمه دو امپراتور یان و هوانگ در طول دوره ای 20 ساله درون کوهی کنده کاری و در سال 2007 تکمیل شد. این مجسمه 106 متر قد دارد و دو تن از نخستین امپراتورهای چینی به نام های یان دی و هوانگ دی را به تصویر می کشد. این کوه نزدیک شهر ژنگژو واقع شده است.

۵. مجسمه گوان یین (۱۰۸ متر)
بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید

مجسمه ۱۰۸ متری بوداسف گوان یین در ساحل جنوبی جزیره چینی هاینان واقع شده است. این مجسمه سه وجه دارد که یک طرف آن رو به جزیره و دو طرف دیگر رو به دریای جنوبی چین قرار گرفته است. ساخت این مجسمه ۶ سال طول کشید و در سال ۲۰۰۵ به اتمام رسید.

4. مجسمه مسیح (110 متر)
بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید

ساخت این زیارتگاه در پرتغال که از تندیس مشهور مسیح در ریو دو ژانیرو الهام گرفته شده، در سال ۱۹۵۹ پس از ۱۰ سال به پایان رسید. قد این مجسمه تقریباً هم اندازه با مدل مشهور آن در برزیل است (۲۸ متر)، ولی روی ساختار بلند ۸۲ متری به شکل دروازه قرار گرفته و ارتفاع کلی این بنا به ۱۱۰ متر می رسد. در پایین مجسمه، محلی وجود دارد که می توان از طریق آن نمایی پانورامیک از شهر لیسبون را تماشا کرد.

3. یوشیکو دایبوتسو (120 متر)
بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید

مجسمه یوشیکو دایبوتسو در شهر یوشیکو در ژاپن واقع شده است. ساخت این پیکر که سومین مجسمه بزرگ جهان است، در سال ۱۹۹۵ به اتمام رسید و ارتفاع مجموع آن ۱۲۰ متر است. بازدیدکنندگان مجسمه بودا می توانند از آسانسوری برای بالا رفتن از آن استفاده کنند. این مجسمه برنزی نمایانگر آمیتابا بودا است، و همچنین با نام یوشیکو آرکادیا هم شناخته می شود.

2. لایکیون ستکیار (130 متر)
بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید

لایکیون ستکیار با ارتفاع ۱۳۰ متر (شامل تخت پادشاهی ۱۳.۵ متری) دومین مجسمه بلند جهان است. این مجسمه در بالای تپه های پو کوانگ نزدیک شهر مونیوا در مرکز میانمار ساخته شد. در پایین آن، بزرگترین مجسمه خم شده بودا قرار گرفته است. لایکیون ستکیار در سال ۲۰۰۸، و مجسمه خم شده در سال ۱۹۹۱ تکمیل شد.

1. معبد بهار بودا (153 متر)

بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید

معبد بهار بودا بزرگترین مجسمه در جهان است به طوری که ارتفاع کلی این بنا ۱۵۳ متر است. ساخت معبد بهار بودا درست زمانی آغاز شد که مجسمه های بودا در بامیان توسط طالبان در افغانستان تخریب شد. ساخت این مجسمه در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد و نمایانگر وایروکانا بودا است.

در تصویر زیر می توانید تندیس معبد بهار بودا را در مقایسه با مجسمه آزادی در آمریکا، مام میهن فرامی‌خواند در روسیه و تندیس مسیح در برزیل مشاهده کنید.
بزرگترین مجسمه های جهان را بشناسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • suha

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج