۶۱۴۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توصیه غیرفوتبالی کارشناس نود به باشگاه‌ها

حمیدرضا صدر با اشاره به وجود فروشگاه کتاب‌های تخصصی فوتبال در باشگاه‌های بزرگ جهان مانند بارسلونا، این اقدام را برای فرهنگسازی در باشگاه‌های کشورمان ضروری دانست، اقدامی که باشگاه‌های ما را از ساخت کتابخانه ورزشی بی‌نیاز می‌کند.

ایبنا: حمیدرضا صدر با اشاره به وجود فروشگاه کتاب‌های تخصصی فوتبال در باشگاه‌های بزرگ جهان مانند بارسلونا، این اقدام را برای فرهنگسازی در باشگاه‌های کشورمان ضروری دانست، اقدامی که باشگاه‌های ما را از ساخت کتابخانه ورزشی بی‌نیاز می‌کند.

نویسنده‌ و مترجم کتاب‌های فوتبال و کارشناس این رشته ورزشی، اظهار کرد: در سفری که سال گذشته به اروپا داشتم، از باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های متعددی بازدید کردم و درهیچ یک از آن‌ها، حتی ورزشگاه بزرگ و مدرنی مانند «ومبلی» لندن کتابخانه مستقلی ندیدم. البته برای گروه‌های پزشکی و همچنین کادر فنی آن باشگاه‌ها،‌ کتاب‌هایی در نظر گرفته شده است که در قسمت‌های ویژه‌ای قرار داده شده‌اند اما نمی‌توان برای توصیف‌شان از واژه کتابخانه تخصصی استفاده کرد.

وی با اشاره به فروش کتاب‌های ورزشی در فروشگاه‌های این باشگاه‌ها، افزود: در فروشگاه تیم بارسلونا علاوه بر همه وسایل ورزش فوتبال، کتاب‌هایی وجود دارند که به معرفی این تیم بزرگ فوتبال جهان و بازیکنانش می‌پردازند و مخاطب توسط آن‌ها با تاریخچه‌ «پسران کاتالون» آشنا می‌شود. این موضوع در بسیاری باشگاه‌های دیگر اروپایی رواج دارد و فروشگاه ورزشی در باشگا‌هایی مانند اورتون، چلسی و بایرن مونیخ هم دیده می‌شود. هرچند وجود کتاب در فهرست اقلام چنین مراکزی بیشتر جنبه تجاری دارد تا بار فرهنگی اما باشگاه‌‌های ایران می‌توانند با الگو گرفتن از آن، علاوه بر درآمدزایی، مقوله فرهنگسازی در ورزش را هم دنبال کنند.

نویسنده کتاب «پسری روی سکوها» درباره ایجاد کتابخانه در ورزشگاه‌های کشورمان توضیح داد: فوتبال یک ورزش درگیرانه و فیزیکی است و آثار ورزشی مخاطبان خودشان را دارند. به نظر من، راه‌اندازی کتابخانه در ورزشگاه‌های بزرگ کشورمان از جمله ‌آزادی تهران، ضرورت چندانی ندارد و این اتفاق می‌تواند در باشگاه‌های کشورمان بیفتد.

صدر اضافه کرد: ایجاد کتابخانه در ورزشگاه‌ها هزینه‌‌ساز است و همچنین کتابداران متخصصی هم در آن‌ها به فعالیت بپردازند. مشکلات بودجه ورزش ایران راه‌اندازی این مکان فرهنگی در ورزشگاه‌های کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است و شاید باشگاه‌ها بتوانند این نقص را جبران کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج