جاباما
۶۱۴۹۸۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

حدیث فولادوند در اثری از سایمون بدون ممیزی

مریم باقری گفت: با اینکه به متن نمایشنامه نیل سایمون بسیار وفادار بودم اما این اثر دچار ممیزی نشد، بسیاری بر این اعتقادند که آثار این نویسنده در ایران قابل اجرا نیست.

مریم باقری گفت: با اینکه به متن نمایشنامه نیل سایمون بسیار وفادار بودم اما این اثر دچار ممیزی نشد، بسیاری بر این اعتقادند که آثار این نویسنده در ایران قابل اجرا نیست.
حدیث فولادوند در اثری از سایمون بدون ممیزی
سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پا برهنه در پارک" به نویسندگی نیل سایمون و کارگردانی مریم باقری از 20 مهرماه ساعت 19 در تماشاخانه پایتخت روی صحنه آمده است. باقری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه گفت: بسیار علاقه‌مند به آثار کمدی و به خصوص کمدی‌های نیل سایمون هستم. این اثر سومین نمایشی است که از این نویسنده اجرا می‌کنم. برخلاف تحلیل‌های مختلفی که از آثار نیل سایمون در ایران است، به نظرم نمایش‌های او کمدی ساده و روانی دارد و در آن‌ها شور و زندگی جریان دارد.

این کارگردان خلاصه‌ای از داستان نمایش "پا برهنه در پارک" را این‌گونه شرح داد: پل و کوری براتر زوج جوانی هستند که پس از گذراندن ماه عسل به آپارتمان کوچک، سرد و خالی‌شان در طبقه پنجم ساختمانی قدیمی می‌روند. ماجراجوئی و پرشر و شور بودن کوری مقابل آرامش و خونسردی پل (که وکیل دعاوی تازه‌کار است)، به همراه شرایط نامساعد خانه، همسایه‌های عجیب ‌و غریب، به دعوایی سخت و رفتن شوهر از خانه منجر می‌شود. در نهایت جنگ‌ها به تقابل می‌رسند.

باقری درباره شیوه اجرایی این اثر نمایشی که بر مبنای موقعیت‌های کمدی است، خاطرنشان کرد: در مجموع در این کار و نمایش‌های پیشین شیوه اجرایی ندارم و در روند تمرینات و براساس حضور بازیگران و نمایشنامه سبک اجرایی شکل می‌گیرد. تئاتر از نظر من یعنی زندگی کردن در عین حالی که باید هدفمند و در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی درخصوص انتخاب بازیگران نمایش "پا برهنه در پارک" اظهار داشت: انتخاب این بازیگران بر اساس سلیقه‌ام بوده است. در نمایش‌هایی که روی صحنه می‌آورم بازیگران را در جایی قرار می‌دهم که تاکنون ندیده باشم. رامبد شکرابی و حدیث فولادوند را در اثر کمدی ندیده بودم و آن‌ها را برای چنین فضایی در نظر گرفتم. مرضیه صدرایی بازیگر هوشمندی است و بهرام سروری‌نژاد با اینکه نقشی را که ایفا می‌کند به او نمی‌خورد و از آنجا که سروری‌نژاد را هیچ‌گاه در این جایگاه ندیده بودم او را برای بازی در این نقش برگزیدم.

کارگردان نمایش "پا برهنه در پارک" ضمن اشاره به اینکه با حضور چهره‌های سینمایی در آثار نمایشی موافق نیستم، متذکر شد: رامبد شکرابی و حدیث فولادوند علاوه براینکه از منظر کاری و اخلاقی بسیار عالی هستند اما انتخاب آن‌ها به عنوان بازیگر در این نمایش به این دلیل بود که با نقش‌های‌یشان بسیار هم‌خوانی دارند در غیر این صورت انتخاب‌شان نمی‌کردم.

مریم باقری با انتقاد نسبت به القای چهره‌های سینمایی به تئاتر، اظهار داشت: زمانی‌که پیشنهاد اجرای اثری در تماشاخانه‌ها مطرح می‌شود، نخستین سوالی که پرسیده می‌شود این است که بازیگر چهره‌ات کیست؟ این جریان کار را دشوار کرده است. در نمایش‌های پیشین نیز از هنرمندان تئاتر به عنوان بازیگر استفاده کرده‌ام.

وی در پایان صحبت‌‌هایش تصریح کرد: دوست دارم مخاطبان به تماشای این نمایش بنشینند و کمدی فاخر ببینند و با نیل سایمون بیشتر آشنا شوند. با اینکه من به متن نمایشنامه بسیار وفادار بودم اما این اثر دچار ممیزی نشد، بسیاری بر این اعتقادند که آثار این نویسنده در ایران قابل اجرا نیست.

رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، مرضیه صدرایی و بهرام سروری‌نژاد بازیگران نمایش "پا برهنه در پارک" هستند و دیگر عوامل آن عبارتند از: برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: امیرعلی نانکلی، منشی صحنه : رضا رشید، طراح دکور : الهام حیدری، طراح لباس : فرناز جاودان‌خرد، طراح گرافیک : مازیار قنبری، دوخت لباس : فرناز جاودان‌خرد، موسیقی : شهرام نجاتی، ساخت دکور : الهام حیدری، مشاوره رسانه‌ای و تبلیغات : مریم نراقی، مدیران صحنه : رضا رشید و پوریا کامرانی، طراح گریم : سمیه فراهانی، اجرای گریم : سونیا ایران‌نژاد و ثمین سالک و عکاس : سمانه حجاران.

این نمایش تا 20 آبان ماه با مدت زمان یک ساعت و پانزده دقیقه در تئاتر پایتخت به روی صحنه است و علاقمندان می‌توانند از سیات تیوال بلیت این نمایش را تهیه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج