جاباما
۶۱۵۰۸۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

انتصاب اولین مدیرعامل زن، در صنعت هوایی ایران

فرزانه شرف‌بافی که چندی قبل از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) منصوب شده بود، حکم مدیرعاملی خود را دریافت کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرزانه شرف‌بافی که چندی قبل از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) منصوب شده بود، حکم مدیرعاملی خود را دریافت کرد.

وزیر راه و شهرسازی در حکمی که امروز یکشنبه منتشر شده است، پیرو حکم سرپرستی و مصوبه هیات وزیران فرزانه شرف‌بافی را به عنوان مدیرعامل جدید ایران‌ایر منصوب کرد.

پیش از این آخوندی در ۱۹ تیرماه امسال پساز کنار رفتن فرهاد پرورش؛ شرف‌بافی را به عنوان سرپرست این ایرلاین منصوب کرده و نهایی شدن حکم مدیرعاملی وی را منوط به نهایی شدن بررسی‌ها و پیش‌شرط‌های لازم کرده بود.

با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر همچنان به عنوان یک شرکت دولتی به حساب می‌آید، انتصاب مدیرعامل این شرکت نیاز به تایید هیات وزیران دارد و از این رو وزرا در جلسه دوازدهم مهرماه خود و با استناد به ماده ۱۷ اصلاحی اساسنامه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۵۸ شرف‌بافی را به عنوان مدیرعامل جدید این ایرلاین معرفی کرده و حکم مربوط به آن را از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کردند.

پس از نهایی شدن این حکم امروز آخوندی رسما شرف‌بافی را به عنوان مدیر عامل ایران ایر معرفی کرد تا وی به عنوان نخستین مدیرعامل زن به ایرلاین‌های ایرانی کار خود را آغاز کند.

شرف‌ بافی در ایران ایر جانشین فرهاد پرورش شده که پس از حدود هفت سال فعالیت در این سمت در ابتدای تابستان امسال صندلی خود را به جانشینش واگذار کرد.

ایران ایر به عنوان نخستین ایرلاین ایرانی پس از برجام توانست با نهایی کردن سه قرارداد خرید هواپیما از شرکت‌های ایرباس، بوئینگ و ATR ورود ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید به ایران را نهایی کند.

این شرکت‌ تاکنون سه فروند ایرباس و شش فروند ATR تحویل گرفته و نخستین هواپیمای بوئینگ خریداری شده از سوی این شرکت نیز اردیبهشت سال ۹۷ وارد ناوگان ایران خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      باشه بشینین تا بوئینگ به شما هواپیما تحویل بده

    • بدون نام

      خسته نباشید،زحمت کشیدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج