۶۱۵۰۹۳
۵۰۵۰
۵۰۵۰
پ

دستمزدهای بالا برای یک سخنرانی

اگر بخواهیم در مورد تاریخچه سخنرانی و کسب درآمد در جهان صحبت کنیم باید بگوییم که این موضوع به زمانی بر می گردد که نه برقی بود، نه تلویزیونی و نه رادیویی؛ یعنی به دهه ۱۸۰۰ میلادی.

روزنامه آسمان آبی - شادی شفیعی: اگر بخواهیم در مورد تاریخچه سخنرانی و کسب درآمد در جهان صحبت کنیم باید بگوییم که این موضوع به زمانی بر می گردد که نه برقی بود، نه تلویزیونی و نه رادیویی؛ یعنی به دهه ۱۸۰۰ میلادی. در آن زمان تعداد زیادی از مردم در گروه های آوازخوانی مذهبی شرکت می کردند، کتاب می خواندند، یا گرد هم می آمدند، ساعت ها با یکدیگر صحبت می کردند و در پایان؛ هیچ رقابتی در کار نبود. ولی در اواخر دهه ۱۸۵۰ میلادی وقتی که سخنران بزرگی چون دانیل وبستر، رالف والدو امرسون و مارک تواین بر این سخنرانی های دوره ای مسلط شدند.

نرخ سخنرانی ها تا 20 دلار برای هر بلیت بالا رفت که اگر بخواهیم آن را از نظر ارزش با دلار کنونی مقایسه کنیم می شود در حدود 200 دلار کنونی؛ البته افرادی که به صورت رایگان برای مردم سخنرانی می کردند به کار خود ادامه دادند و هنوز هم این افراد وجود دارند، اما دستمزد سخنرانان بزرگ به طرز شگفت آوری بالا رفت که تا آن زمان بی سابقه بود. این امتیازی بود که افراد مشهوری که قدرت سخنوری بالایی داشتند، از آن استفاده می کردند و می توانستند درآمد بیشتری از حد معمول داشته باشند و آن گونه که می خواهند زندگی کنند؛ همان گونه که بسیاری از نویسنده های معروف این چنین زندگی ای داشتند.

ترامپ در آمریکا پیشتاز است

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی تازه بعد از این که از سمت دولتی خود کنار می روند، کسب و کارشان شروع می شود؛ آن ها از حرف زدن، پول در می آورند! اشخاص مثل هیلاری کلینتون، کاندی رایس، ال گور و حتی چلسی کلینتون، دختر رییس جمهوری اسبق آمریکا به خاطر موقعیت سیاسی قبلی خود برای هر سخنرانی، صدها هزار دلار پول دریافت می کنند. در حال حاضر اما وضع دونالد ترامپ، رییس جمهوری جمهوریخواه آمریکا از همه بهتر است؛ میلیاردر نیویورکی بابت هر سخنرانی، چیزی حدود یک میلیون دلار پول می گیرد. کسانی مثل سارا پیلین هم بابت هر سخنرانی، صد هزار دلار، دریافتی دارند!
دستمزدهای بالا برای یک سخنرانی

دستمزدهای نجومی

«دویچه وله» در یک گزارش، فهرستی از نرخ سخنرانی کارشناسان اقتصادی و سیاستمداران نامدار جهان را ارائه داده است که نشان می دهد سخنرانان و کارشناسان در کشورهای جهان، برای سخنرانی های خود دستمزدهایی دریافت می کنند که در مقایسه با میانگین درآمد این کشورها افسانه ای به نظر می رسد.

بیل کلینتون، رییس جمهوری اسبق آمریکا دستمزد بالایی برای سخنرانی در مراسم و برنامه های مختلف می گیرد. براساس این گزارش کلینتون با دریافت ۵۰۰ هزار دلار برای ۹۰ دقیقه سخنرانی، یکی از سخنرانان گران قیمت در میان سیاستمداران سابق به شمار می رود.

کلینتون ها در آمریکا

هرچند دریافت مبالغ هنگفت به عنوان دستمزد در بین مقامات پیشین کشورهای غربی موضوع تازه ای نیست، اما مبلغی که کلینتون دریافت می کند به مراتب بیشتر از میزان دریافتی مقامات سابق دیگر کشورهاست؛ به عنوان مثال گونتر بکشتاین، نخست وزیر پیشین ایالت بایرن برای هر یک ساعت سخنرانی، پنج هزار یورو می گیرد. این میزان برای روسای جمهوری پیشین آلمان به 20 تا 25 هزار یورو در ساعت می رسد. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا، نیز از گران ترین سخنرانان کشور آمریکاست.

در ادامه این فهرست به نام های آشنا از دنیای سیاست بر می خوریم؛ تونی بلر، نخست وزیر پیشین بریتانیا، گرهارد شرودر، صدر اعظم آلمان، یوشکا فیشر، وزیر امور خارج اسبق آلمان و چند نفر دیگر از سیاستمداران غربی که هر کدام از آن ها برای سخنرانی ساده خود دستمزد کلانی دریافت می کنند.
دستمزدهای بالا برای یک سخنرانی

۲۷۵ هزار دلار برای یک سخنرانی

«دویچه وله» می نویسد: «دانشگاه بوفالو در آمریکا اعلام کرده است که برای سخنرانی هیلاری کلینتون به او 275 هزار دلار می پردازد. روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش داده که تونی بلر، نخست وزیر اسبق بریتانیا اخیرا برای دو سخنرانی، 150 هزار پوند دریافت کرده است. هر یک از سخنرانی های بلر تنها 30 دقیقه طول کشیده؛ به این ترتیب او بابت هر یک دقیقه سخنرانی، دو هزار و 500 پوند دریافت کرده است.»

در آلمان، بالاترین دستمزد برای سخنرانی را تا به حال گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان، دریافت کرده است. او برای هر سخنرانی ۵۰ تا ۷۵ هزار یورو می گیرد. دستمزد وزیر امور خارجه دوران او، یوشکا فیشر، نیز کم نیست. او برای یک سخنرانی یک ساعته ۳۰ هزار یورو دریافت می کند.

گران ترین سخنرانی

باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا نیز از آن دست از سیاستمدارانی است که بعد از پایان دوران ریاست جمهوری خود تصمیم گرفت تا از سخنرانی هایش درآمدزایی کند، او در شهر میلان ایتالیا، یکی از گران ترین سخنرانی های خود را انجام داد و براساس این گزارش برای این سخنرانی مبلغ 2.5 میلیون پوند دریافت کرد.
دستمزدهای بالا برای یک سخنرانی

گرچه باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا از زمان ترک کاخ سفید، صدها هزار دلار از سخنرانی های خصوصی کسب درآمد کرده است، اما سخنرانی او در نشست جهانی نوآوری در مواد غذایی گران ترین سخنرانی اش بود. اوباما پس از ورود به میلان مستقیما به هتل لوکس «پارک هایت» رفت که هزینه هر شب اقامت در آن 7100 پوند است. او که کاروانی با 14 خودرو، یک بالگرد و 300 اسکورت پلیس داشت، ظاهرا دو طبقه از آن هتل را در اختیار گرفت.

اوباما از زمان ترک کاخ سفید در ۲۰ ژانویه امسال، هفته ها در تعطیلات بوده و در این میان هر از گاهی سخنرانی هایی داشته که گاه صدای اعتراض همکاران سابق او را هم درآورده است. او برای سخنرانی در جمع بانکداران وال استریت، ۴۰۰ هزار دلار دریافت کرد. سخنرانی مذکور، سپتامبر گذشته و زمانی که اوباما هنوز رییس جمهوری آمریکا بود، انجام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج