۶۱۵۱۱۷
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

ادامه رونق مسکن با عقب‌ نشینی ترامپ

رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به عقب‌نشینی نسبی ترامپ از مواضع افراطی خود در قبال ایران، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد مسکن مسیر رو به رشد خود را در نیمه دوم سال جاری ادامه دهد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک گفت: با توجه به عقب‌نشینی نسبی ترامپ از مواضع افراطی خود در قبال ایران، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد مسکن مسیر رو به رشد خود را در نیمه دوم سال جاری ادامه دهد.

مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: با توجه به عقب‌نشینی ترامپ از رویکرد ضد ایرانی خود که جمعه شب شاهد بودیم به نوعی از مواضع تند قبلی به دلیل اجماع جهانی علیه خود کوتاه آمد و از برجام خارج نشد قطعا در نیمه دوم سال جاری روند رو به رشد اقتصاد کشور طی می شود و پیش‌بینی من این است که بخش مسکن نیز همراه با این روند به رشد خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه روند افزایش معاملات را طی ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم، گفت: معتقد به رکود بخش مسکن نیستم بلکه معاملات تا حدودی از فضای دفاتر املاک به فضای مجازی آمده و شاهد استفاده از ابزارهای نوین در این حوزه هستیم.

رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: وقتی آمار تعداد معاملات شهر تهران را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۸۵ هزار فقره خرید و فروش مسکن انجام شده که این تعداد با زمان رونق مسکن قبل از سال ۱۳۹۱ تقریبا برابری می‌کند. بنابراین بازار مسکن از دوره رکود خود خارج شده و انتظار می‌رود شاهد افزایش تدریجی قیمت مسکن باشیم که البته نگرانی بابت جهش قیمت نیز وجود ندارد و حداکثر رشد قیمت مسکن ۸ الی ۱۰ درصد خواهد بود.

خسروی در خصوص تاثیر رفتارهای ترامپ در اقتصاد ایران گفت: همان‌طور که گفتم ترامپ نتوانست سیاست‌های افراطی خود در قبال ایران را به طور کامل اجرایی کند؛ چرا که اتحادیه اروپا، روسیه و چین با رفتارهای نامتعادل ترامپ همراهی نکردند. البته نباید اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نادیده گرفت. به هر حال ما یک کشور قدرتمند در منطقه هستیم و اقتصاد ایران با صحبت یک رئیس جمهور در یک گوشه از جهان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

رئیس سابق اتحادیه املاک همچنین درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن گفت: هر زمانی که جذابیت سپرده‌گذاری در بانک پایین می آید شاهد ورود سرمایه‌ها به بازار مسکن هستیم؛ بنابراین با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد، آینده روشنی را برای بخش مسکن پیش‌بینی می‌کنم و امیدواریم در نیمه دوم سال جاری شاهد رونق کامل خرید و فروش بخش مسکن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقتصادی که بتحرف به ریس جمهور خوب وبدش دیگه ببین چقدرکارساز

    • کمال

      اقای قلی خسروی مگر مسکن تا کجا می خواهد برود
      چرا کارشناسانه صحبت نمی کنید در کجای جهان مسکن روزانه
      قیمتش تغیر میکند شما هم که بدتون نمیاد متاسفم برای شما وانهایی که بر طبل گرانی مسکن می کوبید مگر شما درد مردم را حس نمی کنید

    • بدون نام

      خیلی رو داری، از هر بهانه ای برای گرون کردن میخوای استفاده کنی

    • بدون نام

      مسکن طی یک مقطع کوتاه انقدر رشد کرد که دست هیچ بی خانمانی بهش نمیرسد و باید سالها در جا بز ند تا شاید وضع مردم بهتر شود

    • بدون نام

      فکر میکنم کنم کسی به فکر اقشار ضعیف نیست یک عده دلال دنبال رونق مسکن و فروش خانه هایشان به قیمت بالاتر هستند هر چه همه مردم نظر بدهند گه مسکن قیمتش بالاست پول نداریم هیچ فایده ای ندارد با سقف بالای سر مردم بازی نکنید این دنیا گذراست فکر آخرت همه باید بود

    • بدون نام

      واقعا جای تاسف داره که یه مسوول یا کارشناس مسکن رونق مسکن و تو گرون شدن قیمت مسکن میدونند چون عقیده دارند قشر سرمایه دار بخش مسکن باید روز به روز وضع مالیشون بهتر بشه ولی بخش آسیب پذیر جامعه روز به روز بیشتر حسرت یک واحد مسکونی دلخواه رو بخورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج