۶۱۵۳۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۵ لحظه به یادماندنی از دوران فعالیت آنجلوتی

در این مقاله به پنج لحظه به یادماندنی از زندگی ورزشی کارلو آنجلوتی به عنوان سرمربی می پردازیم.

متافوتبال: در این مقاله به پنج لحظه به یادماندنی از زندگی ورزشی کارلو آنجلوتی به عنوان سرمربی می پردازیم.

۵- سرمربی برتر سال ۲۰۰۱ سری آ

5 لحظه به یادماندنی از دوران فعالیت آنجلوتی

یکی از بهترین سال های مربی گری آنجلوتی، بی شک سال ۲۰۰۱ بود. زمانی که در ابتدای فعالیتش در عرصه مربی گری، مسئولیت کادر فنی باشگاه روسونری را بر عهده گرفت.

او قبل از حضور در میلان، سرمربی یوونتوس بود و این تیم را به عنوان نایب قهرمانی سری آ رسانید و درست سال بعد میلان را در شرایط بسیار بد تحویل گرفته و به عنوان قهرمانی رسانید.

در هفته های اخیر، بازیکنان بایرن مونیخ سیاست ها و تاکتیک های آنجلوتی را به زیر سوال برده اند

اما این موضوع عجیب به نظر می رسد، به این دلیل که فوق ستاره هایی مثل کاکای بریزیلی، آندره آ پیرلو و کریستیانو رونالدو تحت نظر آنجلوتی به موفقیت و افتخار دست یافته اند، در حالی که هرگز به تاکتیک های آنجلوتی اعتراض نکرده اند.

آنجلوتی یک سرمربی بسیار خوب است و این مسئله را با تیم های بزرگی مثل چلسی، یوونتوس، میلان، پاری سن ژرمن، رئال مادرید و بایرن مونیخ به خوبی اثبات کرده.

آنجلوتی همه تیم های فوق الذکر را به جز یکی از آن ها، به عنوان قهرمانی رسانده، که نشان می دهد آرین روبن و هم تیمی هایش به جای انتقاد از آنجلوتی باید نگاهی به آینه بیندازند.

۴-قهرمانی لیگ برتر در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹

5 لحظه به یادماندنی از دوران فعالیت آنجلوتی

باشگاه دیگری که آنجلوتی را مسلما زودتر از موعد اخراج کرد، چلسی بود. باشگاهی که به ندادن فرصت و زمان به مربیان معروف است.

به هر حال یکی از به یادماندنی ترین لحظات مربی گری آنجلوتی بعد از موفقیت در میلان؛ قهرمانی با چلسی در لیگ برتر بود. چلسی مدل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ با امار ۱۰۳ بار گلزنی ضمن کسب عنوان قهرمانی, عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر را هم به خود اختصاص داد. این موضوع به خوبی نشان می دهد که آنجلوتی چه قدر از شاگردانش راضی بوده و این که ستارگان لندن چه قدر خوب با تاکتیک های مرد ایتالیایی هماهنگ شده اند.

با این وجود یک سال بعد آنجلوتی اخراج شد. بی شک انجلوتی همیشه آن فصل رویارویی را با آبی های لندن در خاطر خواهد سپرد.

۳- قهرمانی چمپیونزلیگ در سال ۲۰۰۳

5 لحظه به یادماندنی از دوران فعالیت آنجلوتی

دیدار فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۳ به دلیل خسته کننده بودن، خیلی زود فراموش شد؛ با این وجود این دیدار برای آنجلوتی معنای دیگری دارد؛ چون آنجلوتی بعد از این مسابقه برای اولین بار جام قهرمانی چمپیونزلیگ را بالای سر برد و بدین ترتیب یکی از به یادماندنی ترین لحظات عمر آنجلوتی رقم خورد.

در آن سال, میلان برای رسیدن به فینال، باید بایرن مونیخ را در مرحله گروهی حذف می کرد و بعد هم رئال مادرید و دورتموند را پشت سر می گذاشت. بعد از آن هم شاگردان آنجلوتی باید آژاکس و اینترمیلان را شکست می دادند تا به فینال رقابت ها راه پیدا کنند.

در دیدار فینال میلان در برابر یوونتوس صف آرایی کرد، میلان در این مسابقه فرصت های زیادی را بر روی دروازه حریف خلق کرد؛ چند بار به تیر دروازه زد. یک بار به شکل فوق العاده ای دروازه بانوی پیر را باز کرد که این گل توسط داور مردود اعلام شد. در نهایت این دیدار بدون گل به پایان رسید و دو تیم به ضیافت پنالتی ها رفتند که این بار آندره شوچنکو بر خلاف سال ۲۰۰۵ پنالتی تعیین کننده تیمش را به گل تبدیل کرد و میلان قهرمان چمپیونزلیگ شد.

این پیروزی علاوه بر افتخار کسب جام قهرمانی چمپیونزلیگ، معنی دیگری هم برای روسونری داشت این که شاگردان آنجلوتی انتقام شکست از بانوی پیر را در راه قهرمانی سری آ، از بانوی پیر گرفتند و این نشان می دهد پیروزی در این فینال چه قدر برای میلان مشکل بوده و این لحظه چه قدر برای آنجلوتی به یادماندنی شده است.

۲- قهرمانی چمپیونزلیگ در سال ۲۰۰۷

5 لحظه به یادماندنی از دوران فعالیت آنجلوتی

آنجلوتی با رساندن میلان به فینال لیگ قهرمانان برای سومین بار اعتبار مربی گری اش را باز هم به معرض نمایش گذاشت و البته این بار میلان را قهرمان اروپا کرد.

در سال ۲۰۰۵ هم میلان می توانست قهرمان چمپیونزلیگ شود. دیدار فینال آن سال بین میلان و لیورپول برگزار شد و تیم آنفیلدی در حالی که سه گل از حریفش عقب بود، به بازی برگشت و ضمن جبران سه گل؛ در ضربات پنالتی تیم آنجلوتی را مغلوب کرد.

اما میلان آنجلوتی در سال ۲۰۰۷ به راحتی انتقام این شکست را از لیورپول گرفتند. در فینال سال ۲۰۰۷، روسونری کمی قبل از پایان نیمه نخست، با گل اینزاگی یک بر صفر جلو افتاد، در حالی که ستاره ایتالیایی در دقیقه ۸۲ هم با هنرنمایی کاکا و پاس عالی او، توانست دروازه قرمزهای آنفیلدی را باز کند و پیروزی تیمش را محکم تر کند. شوت کویت یکی از گل ها برای لیورپول جبران کرد، اما نهایتا میلان قهرمان چمپیونزلیگ شد.

۱- لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴

5 لحظه به یادماندنی از دوران فعالیت آنجلوتی

در اولین لیگ قهرمانانی که بین دو تیم از یک کشور برگزار شد، هر دو تیم خوب ظاهر شدند.

آنجلوتی در طول این دیدار استرس زیادی داشت، اما در نهایت رئال مادرید با مربی گری آنجلوتی قهرمان شد و به افتخار لادسیما دست یافت تا به یادماندی ترین و باشکوه ترین لحظه زندگی ورزشی آنجلوتی شکل بگیرد.

در دقیقه ۳۶ این رقابت حساس، دیه گو گودین گل اول مسابقه برای اتلتیکو زد و بعد از آن شاگردان سیمونه عقب نشستند، تاکتیکی که اتلتیکو مادرید همیشه به نحو احسنت آن را به نمایش می گذارد، تا این که در سومین دقیقه از وقت های اضافه؛ بلاخره پای شاگردان آنجلوتی به گلزنی باز شد و با ضربه سر زیبای سرخیو راموس، بازی مساوی شد و کار به وقت های اضافه کشید. این بار رئال مادرید به وسیله رونالدو؛ مارسلو و گرت بیل به گل رسید تا برای دهمین بار قهرمان چمپیونزلیگ شود.

بنابراین آنجلوتی یک بار دیگر و این بار با رئال مادرید در لیگ قهرمانان جادو کرد تا شیرین ترین لحظه زندگی ورزشی اش ثبت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج