۶۱۵۵۶۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

استونی؛ نخستین کشور بدون زمین

استونی اولین کشوری در جهان خواهد بود که می‌تواند بدون وجود ساختارهای فیزیکی معمول، همچنان به حیات خود ادامه دهد.

وب سایت سایبربان - رضا هواشناس: استونی اولین کشوری در جهان خواهد بود که می‌تواند بدون وجود ساختارهای فیزیکی معمول، همچنان به حیات خود ادامه دهد.

استونی؛ نخستین کشور بدون زمین

اخیرا در رسانه‌های غربی، ادعا شده است که استونی اولین کشوری در جهان خواهد بود که خواهد توانست بدون اتکا به وجود ساختار فیزیکی محدوده کشور خود، به فعالیت‌های اساسی‌اش ادامه دهد. تالین، برای محافظت در برابر حملات سایبری، نسخه‌های پشتیبانی از اطلاعات حساس و کلیدی خود را در نقاط مختلف جهان نگاه خواهد داشت و بدین ترتیب این کشور تشنه فناوری، سفارت‌های دیجیتال خود را در نقاط مختلف دنیا ایجاد خواهد کرد.
این اتفاق برای اطمینان از گذار این عضو سابق شوروی، به جامعه‌ای تمام دیجیتال و درعین‌حال مصون از حملات سایبری خواهد بود. اهالی استونی، می‌توانند از طریق اینترنت، رأی بدهند، به پرونده سلامت خود دسترسی پیدا کنند و مالیات‌های خود را محاسبه کرده و پرداخت نمایند. بنابر ادعای دولت این کشور، بیش از ۹۹% خدمات عمومی در استونی به شکل الکترونیکی و از طریق سایت e-estonia.com عرضه می‌گردد. ادعایی که موجب شده به این کشور کوچک حاشیه دریای بالتیک، نام مستعار ای-ستونی (e-stonia) را اطلاق کنند.

مارتین کایواتز (Marten Kaevats)، مشاور دیجیتال دولت استونی، گفته است که اولین سفارت دیجیتال ابتدای سال آینده در لوکزامبورگ ایجاد خواهد شد. کایواتز که در انجمن امنیت سایبری اروپا در کراکف سخنرانی می‌کرد، در رابطه با میزان وابستگی این کشور به زیرساخت دیجیتال به چالش کشیده شد.

پروفسور مانوئل کوریا (Manuel Correia) از دانشگاه پورتو، عنوان کرد که استونی با این میزان از وابستگی به فضای آنلاین، خود را در موضع آسیب‌پذیری در برابر حملات کشورهایی همچون روسیه قرار می‌دهد. کایواتز اما پاسخ داد که طبیعت نامتمرکز ذخیره اطلاعات این کشور، به‌طور ضمنی در برابر تهدیدات سایبری مستحکم است.

او ادامه داد: «ما همچنین نقشه پشتیبانی داریم. در اول ژانویه ۲۰۱۸، ما ایده سفارت اطلاعات را کلید خواهیم زد و آن را در لوکزامبورگ افتتاح خواهیم کرد. لذا تمام اطلاعات حساس و کلیدی ما در نقاط مختلف دنیا در سفارت‌های اطلاعات ما ذخیره خواهد شد که در واقع به طور قانونی قسمتی از سرزمین استونی است. ما اولین کشوری در جهان خواهیم بود که بدون اتکا به زمین فیزیکی می‌توانیم وجود داشته باشیم. در صورت وقوع یک رویداد که کسی بخواهد ما را تحت حمله قرار دهد، ما نسخه‌های مختلفی از اطلاعات را در سراسر جهان داریم و می‌توانیم به‌راحتی بین آن‌ها جا به جا شویم و اجازه دهیم فعالیت‌های حکومتی ما ادامه پیدا کند. مالیات جمع‌آوری کنیم، رأی‌گیری برگزار کنیم و تصمیمات مهم حکومتی را اخذ کنیم.»

استونی پس از دهه‌ها حکومت شوروی، در ۱۹۹۱ مستقل شد. استونی مصمم است تا لبه تیغ گسترش تکنولوژی باشد و در سال ۲۰۰۵ اولین کشوری بود که اجازه رأی دادن آنلاین در یک رأی‌گیری ملی را داد.

استونی عنوان می‌کند در سال ۲۰۰۷ متحمل یک حمله گسترده سایبری از جانب روسیه بوده است که ۵۸ وب‌سایت این کشور را از کار انداخته است.

سیم سیکوت، مشاور فناوری اطلاعات دولت می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین وظایف هر کشوری، اطمینان از ادامه فعالیت خدمات اساسی هم در سطح دولتی و هم در سطح سرویس‌های عمومی است. جامعه دیجیتال استونی به حدی پیچیده است که دیگر نمی‌توان به دوره پیش از آن بازگشت لذا لازم داریم تا نسبت به مدیریت و امنیت سایبری خود حساس باشیم. ما نسخه‌های داخلی پشتیبان اطلاعات خود را در استونی داریم. اگر کشور دچار یک حمله بسیار گسترده سایبری، یک فاجعه طبیعی و یا حتی یک حمله عادی به دیتاسنتر شود. ما نیازمند پشتیبان‌هایی خارج از مرزهای خود هستیم»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا به کی قسمتون بدیم ساده بنویسید من که حوصله سر رفت ونفمیدم چی به چی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج