۶۱۵۷۳۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«آتن_مسکو» نمایشی با بازی‌های رئال

امیرحسین روح‌نیا گفت: نمایش "آتن- مسکو" بازی‌های رئال و واقع‌‌گرایانه دارد اما در دکور و طراحی‌صحنه فرا واقعی عمل کرده‌ایم.

هنرآنلاین: امیرحسین روح‌نیا گفت: نمایش "آتن- مسکو" بازی‌های رئال و واقع‌‌گرایانه دارد اما در دکور و طراحی‌صحنه فرا واقعی عمل کرده‌ایم.

امیرحسین روح‌نیا نمایش "آتن- مسکو" نوشته ادوکیموس تسولاکیدیس که ترجمه سکینه عرب‌نژاد است را از ۱۲ مهرماه ساعت ۱۹ در تئاتر باران به صحنه آورده است. در این کمدی اجتماعی پرستو کرمی، الهه پورجمشید و آیلار نوشهری نقش‌آفرینی می‌کنند. روح‌نیا در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: حدود ۲ سال پیش این متن، توسط یکی از دوستان معرفی شد اما شرایط اجرای آن تاکنون فراهم نشده بود. در اردی‌بهشت ماه امسال اردون اسدالهی پذیرفت تا بودجه اولیه این نمایش را تامین کند. بنابراین بازیگران انتخاب و تمرینات آن ۳ ماه به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه نمایشنامه "آتن- مسکو" یونانی است درباره داستان آن خاطرنشان کرد: این نمایشنامه ماجرای ۳ خواهر روس است. الگا و ماشا دو خواهر که مدت‌ها قبل برای داشتن زندگی بهتر به آتن مهاجرت کرده‌اند و حالا چند وقت است که با هم قطع رابطه کرده‌اند، با آمدن ایرنا، خواهر کوچک‌ترشان از مسکو، زندگی آنها دستخوش تغییرات اساسی می‌شود و سوءظن‌ها و سوء‌تفاهم‌هایی بین سه خواهر ایجاد می‌شود که باعث روشن شدن حقایقی از زندگی هر کدام از آنها می‌شود.

کارگردان این اثر با بیان اینکه سعی کرده‌ایم به هیچ سبک و سیاقی در اجرای نمایش متمایل نباشیم، یادآور شد: شیوه اجرایی این نمایش براساس آنچه که در متن خواسته شده روی صحنه آمده است. نمایش بازی‌های رئال و واقع‌‌گرایانه دارد اما در دکور و طراحی صحنه فرا واقعی عمل کرده‌ایم. فضا و اتمسفر نمایش را فانتزی و خیالی در نظر داشتیم تا کمدی در آن جلوه کند و فضایی که در زندگی واقعی نمی‌شود آن را نشان داد بیشتر فراهم شود.

«آتن_مسکو» نمایشی با بازی‌های رئال

امیرحسین روح‌نیا همچنین درباره انتخاب بازیگران این نمایش عنوان کرد: بازیگران نمایش از هنرمندان تحصیل‌کرده رشته تئاتر و از حرفه‌ای‌های این عرصه هستند. در این اثر نمایشی از چهره‌ها استفاده نکرده‌ایم چرا که آن‌ها درآمد خودشان را دارند و هنرمندان تئاتر ساکت و معصوم هستند و معتقدم باید خودمان مواظب یکدیگر باشیم.

وی استقبال مخاطبان از "آتن- مسکو" را رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: تاکنون این اثر نمایشی به نسبت نمایش‌‌هایی که چهره سینمایی ندارند، خوب دیده شده است و مورد توجه منتقدان سخت‌گیر تئاتر نیز قرار گرفتهو این نمایش را اثر کمدی شریفی عنوان کرده‌اند.

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: امیدوارم مخاطبان تئاتر به تماشای این نمایش بنشینند و با تفکر، شیوه اجرایی و دغدغه‌های گروه اجرایی آشنا شده و علاوه بر لحظات فرح‌بخش پس از دیدن این نمایش به شکل دیگری به زندگی نگاه کرده و در آن بیاندیشند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح لباس: باران سیبی، طراح گریم: شقایق برهمتی، طراح پوستر و بروشور: الیکا عبدالهی، طراح و ساخت تیزر: آیین سبزیوند، ساخت تیزر و فیلمبرداری: نوفا استودیو (رهام عباسپور)، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز : حمیدرضا جدیدی، دستیار دوم کارگردان و مدیر اجرایی: معصومه میراشه، منشی صحنه : محمد محب‌الهی، دستیار طراح لباس : رویا مهدی‌خانی، روابط‌عمومی و مشاور امور رسانه : سمیرامیس محمدی و عکاسان : مریم جعفری و بهادر باستان‌حق.

نمایش "اتن- مسکو" تا ۱۶ آبان ماه با مدت زمان یک ساعت و پانزده دقیقه در تئاتر باران به روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج